    From: "Pat" <p...@a...waw.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: wspolwlasnosc samochodu
    Date: Wed, 15 Oct 2003 15:22:34 +0200

    Moj chlopak dzisiaj kupil samochod na fakture. Ze wzgledu na to, iz nie maa
    on zadnych znizek w ubezpieczalni,samochod zostal zakupiony na niego i jego
    ojca ktory te znizki posiada. Jednak jedynym uzytkownikiem ma byc moj
    chlopak. Po udaniu sie do referatu komunikacji okazalo sie ze pani w okienku
    nie chciala zarejestrowac tego samochodu na mojego chlopaka( i jako
    wspolwlasciciel ojciec,ktory zameldowany jest w innej dzielnicy) poniewaz na
    fakturze pierwszy jest ojciec i to on powinien byc pierwszym
    wspolwlascicielem. I tu powstaje moje pytanie, czy pani ta dziala zgodnie z
    prawem? przeciez wspolwlasnosc polega na posiadaniu rownych czesci,nie ma
    wazniejszego lub mniej waznego wspolwlasciciela, a tym bardziej absurdalna
    wydajee mi sie waznosc kolejnosci osob na fakturze. Kto ma racje? Gdzie
    moge znalesc ewentualne przepisy na ten temat?