  • 31. Data: 2021-11-25 06:15:42
    Temat: Re: sokratesa.
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Tak samo zapewne sądził Tusk (że nic się nie stanie), jedyna różnica to
    > rzeczywiste prawdopodobieństwo i jego ocena.

    Największa różnica jest taka, że tusk nikogo nie trafił.

    --
    Shrek

  • 32. Data: 2021-11-25 10:43:57
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-11-25, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Największa różnica jest taka, że tusk nikogo nie trafił.

    Żadna w tym jego zasługa, takoż powód do chwały, a działał niewątpliwie
    w kierunku zwiększenia ryzyka.

    --
    Marcin

  • 33. Data: 2021-11-25 11:48:02
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 25 Nov 2021 06:15:42 +0100, Shrek wrote:

    > Największa różnica jest taka, że tusk nikogo nie trafił.

    Ale pytanie prawne brzmi, czy przy zamiarze ewentualnym
    ma to jakis wplyw ?

    J.

  • 34. Data: 2021-11-25 13:12:49
    Od: Astralny Rębajło <a...@g...com>

    Shrek napisał(a):
    > 7 lat i miesiąc. W sumie nieźle choć ja mam niedosyt.

    Nkska kara dla Szreków którzy nigdy nie byli odizolowani od społeczeństwa,
    np. w czasie tzw. służby wojskowej.

    Dla takich ludzi jak Szreki/Ziobry i inne dziwne ludki, większość kar jest
    za niskie. Takie jest moje spostrzeżenie.

  • 35. Data: 2021-11-25 18:11:59
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Żadna w tym jego zasługa, takoż powód do chwały, a działał niewątpliwie
    > w kierunku zwiększenia ryzyka.

    Ale tu nie chodzi o "zasługę" - choć na przykład nie omijał z tą
    prędkością samochodów, które zatrzymały się przed przejściem, co należy
    jednak uznać za "zasługe" w porównaniu z panem krystianem. Chodzi o
    klasyfikacje czynu - jeden zabił więc można mu próbować wmówić zabójstwo
    z zamiarem ewentualanym a drugiemu to byłby już czysty zabsurd -
    musiałoby być usiłowanie zabójstwa z zamiarem ewentualnym;)

    --
    Shrek

  • 36. Data: 2021-11-25 18:13:05
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 25.11.2021 o 11:48, J.F pisze:

    > Ale pytanie prawne brzmi, czy przy zamiarze ewentualnym
    > ma to jakis wplyw ?

    No moim zdaniem oczywiście tak. Skoro nie ma skutku, to nie ma
    przestępstwa a bardzo naciągając usiłowanie. Jak pisałeś z zamiarem
    ewentualnym się nie spina raczej:P

    --
    Shrek

  • 37. Data: 2021-11-25 18:17:21
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 25.11.2021 o 13:12, Astralny Rębajło pisze:

    > Nkska kara dla Szreków którzy nigdy nie byli odizolowani od społeczeństwa,
    > np. w czasie tzw. służby wojskowej.

    Nie pisałem że niska. Jak na nasze standardy powiedziałbym że
    adekwantna. Szkoda że po prostu zmieniono kwalifikację czynu.

    --
    Shrek

  • 38. Data: 2021-11-27 01:03:56
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-11-25, Shrek <...@w...pl> wrote:

> [...]
    > z zamiarem ewentualanym a drugiemu to byłby już czysty zabsurd -
    > musiałoby być usiłowanie zabójstwa z zamiarem ewentualnym;)

    Chodzi o działanie poprzedzające. Niczym się nie różni poza nieco innym
    ryzykiem, które w obu przypadkach jest dużo większe niż typowe,
    wynikające z prowadzenia pojazdu zgodnie z przepisami.

    --
    Marcin

  • 39. Data: 2021-11-27 08:15:37
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Chodzi o działanie poprzedzające. Niczym się nie różni poza nieco innym
    > ryzykiem, które w obu przypadkach jest dużo większe niż typowe,
    > wynikające z prowadzenia pojazdu zgodnie z przepisami.

    No ale to nic nie zmienia. Po pierwsze tuski nikogo nie zabił, więc o
    zabójstwie mowy być nie może, po drugie jednak porównujesz trochę
    nieporównywalne - owszem 107 w mieście to grube przegięcie, no ale
    jednak nieporównywalne do omijania na pasach pojazdów które zatrzymały
    się w celu ustąpienia pierwszeństwa pieszym z prędkością jeszcze o 30
    km/h większą.

    --
    Shrek

  • 40. Data: 2021-11-27 09:12:19
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-11-27, Shrek <...@w...pl> wrote:

> [...]
    > jednak nieporównywalne do omijania na pasach pojazdów które zatrzymały
    > się w celu ustąpienia pierwszeństwa pieszym z prędkością jeszcze o 30

    Ja to widzę tak: jeden zaebał staruszce 1000zł, drugi 100zł, obaj
    zaebali z tym, że skutki dla staruszki mogły być różne.

    --
    Marcin