  • 21. Data: 2021-11-24 05:26:15
    Temat: Re: sokratesa.
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-11-23, Olin <k...@a...w.stopce> wrote:

    > Bezmózg z Sokratesa nie tylko przekroczył prędkość, ale przede wszystkim
    > ominął samochód stojący przed pasami.

    N chciał w niego walnąć bo byłoby jeszcze więcej trupów.

    --
    Marcin

  • 22. Data: 2021-11-24 12:15:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Zbynek Ltd." napisał w wiadomości grup
    pl...
    Shrek napisał(a) :

    >Aleoooossssoooochozzziii?

    O taki wypadek na ulicy Sokratesa w Warszawie, sprzed 2 lat.
    Wpisz w google, to sie dowiesz :-)

    J.

  • 23. Data: 2021-11-24 12:16:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ąćęłńóśźż" napisał w wiadomości grup
    pl...
    >Nie musi.

    No to postawic Tuskowi zarzuty i skazac na 5 lat :-)

    -----
    > musi byc trup, czy nie musi?

    J.

  • 24. Data: 2021-11-24 12:27:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    a.pl...
    W dniu 23.11.2021 o 17:35, J.F pisze:

    >Trudno - ryzyk fizyk. Raczej przed sądem się nie ostanie, skoro
    >136@50 na ulicy z przejściamy co kilkaset metrów nie przeszło.

    Beda apelowac :-)

    >No własnie;)

    >Ale najpierw musi być trup. Z tego co wiem tusk nikogo nie zabił,
    >więc nie róbmy peweksu;)

    >Albo musi być trup albo bardzo mocno naciągnąć.

    Czytam, czytam i nie widze naciagania.
    Tusk wypadku nie pragnal, do niego nie zmierzal, ale godzil sie na
    skutek, gdyby cos poszlo inaczej.

    Ale ... czy "przedstawial sobie pewien skutek przestepczy jako
    mozliwy, choc niekonieczny"?
    Jak ja zapierdalam, to o wypadkach nie mysle :-)

    A tu w telewizji reklama leci "i co powiesz, jak sie zdarzy wypadek".
    Ale jak leci, to ja nie prowadze :-)
    Jak prowadze, to radia slucham, ale tam chyba nie leci :-)

    >W sumie to jadąc 20 też można kogoś zabić:P

    Mozna, ale w jaki sposob?
    Bo patrzyles w telefon, zamiast na droge?
    Bo wpadles w poslizg na oblodzonej drodze?
    Bo nie popatrzyles starannie do tylu przy cofaniu?
    Bo pieszy wszedl na przejscie z nienacka ?

    I co - zamiar ewentualny ?

    J.

  • 25. Data: 2021-11-24 15:15:50
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Ale tam nie było kandydata na kandydata.
    A mógł PiS jakąś babcię na pasach podstawić ;-)

    -----

  • 26. Data: 2021-11-24 15:20:10
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    W pierwszej instancji był skład 2 z kasty + 3 ławników.
    W II instancji tylko z kasty.

    -----

  • 27. Data: 2021-11-24 17:20:20
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 24.11.2021 o 12:27, J.F. pisze:

    > Czytam, czytam i nie widze naciagania.
    > Tusk wypadku nie pragnal, do niego nie zmierzal, ale godzil sie na
    > skutek, gdyby cos poszlo inaczej.

    Być może się mylę, bo państwo nie zmobilizowało mnie jeszcze do
    dogłębnego zapoznania się z prawem karnym;), ale wydaje mi się że
    ogólnie stwierdzenie zamiaru ewentualnego odnosi się do "umyślności"
    czynu. Ale żeby o zamiarze ewentualnych mówić musi dojść do skutku -
    czyli nie ma trupa, nie ma zabójstwa. Co najwyżej usiłowanie zabójstwa
    (no bo się nie udało) z zamiarem ewentualnym - ale jak sam zauważyłeś to
    się nie spina:). Inaczej należałoby zamknąć w zasadzie wszystkich choćby
    za łapówkarstwo. No nie zamierzasz, nie starasz się, ale jakby ktoś dał
    3 miliony za przymkniecie oka... Nie mówiąc już, o pedofilii - coś się
    pan do tych klechów tak przyjebał:P

    --
    Shrek

  • 28. Data: 2021-11-24 19:00:30
    Od: TomN <n...@i...dyndnxs.invalid>

    Shrek w

> [...]
    > dogłębnego zapoznania się z prawem karnym;), ale wydaje mi się że
    > ogólnie stwierdzenie zamiaru ewentualnego odnosi się do "umyślności"

    Czyli, póki co nieprawomocnie osadzili kierującego BMW, wisisz mi 1k EUR.

    <cite>
    > Podtrzymuje zakład - każdy kto chce się założyć, że winnym zostanie
    > tylko i wyłacznie kierownik BMW wpisywać się

    Ja się wpisuję - winnym zostanie, ale nie wiadomo czego, więc szykuj
    chłopaku tysiaka w euro
    </cite>

    Zapewne podasz szybciutko gdzie jest wyrok dla "kierownik BMW" -- nie ma???

    --
    'Tom N'

  • 29. Data: 2021-11-24 20:10:34
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2021-11-24 o 12:27, J.F. pisze:

> [...]
    > skutek, gdyby cos poszlo inaczej.
    >
    > Ale ... czy "przedstawial sobie pewien skutek przestepczy jako mozliwy,

    Naciągane.
    A gdyby jechał 50 to nie mógł by zabić pieszego?
    Czyli w tym rozumowaniu każda jazda samochodem to zamiar ewentualny.

  • 30. Data: 2021-11-25 01:49:53
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-11-24, t-1 <t...@t...pl> wrote:

    > Naciągane.
    > A gdyby jechał 50 to nie mógł by zabić pieszego?
    > Czyli w tym rozumowaniu każda jazda samochodem to zamiar ewentualny.

    Rzecz sprowadza sie MZ do prawdopodobieństwa (stopnia ryzyka) i jego
    oceny przez kierującego. W jakiś okolicznościach będzie ono takie, że
    pytanie o zamiar ewentualny się pojawi. Idiota z Sokratesa pewnie się
    nie godził na czyjąś śmierć mimo wszystko, a sądził, jak stada podobnych
    mu idiotów, że pewnie się uda.

    Tak samo zapewne sądził Tusk (że nic się nie stanie), jedyna różnica to
    rzeczywiste prawdopodobieństwo i jego ocena. Przykre, że Tusk wpisuję
    się ponikąd w ten sam schemat. No chyba, że miał rzetelne powody, aby
    uważać, że to ograniczenie nie ma sensu, w co wątpię niestety.

    "Podkreślić należy, że różnica między zamiarem wynikowym, a świadomą
    nieumyślnością (lekkomyślnością) uwidacznia się właśnie w sferze
    wolicjonalnej. I w przypadku zamiaru ewentualnego i w przypadku
    lekkomyślności sprawca ma bowiem świadomość, że swoim zachowaniem może
    wyczerpać znamiona czynu zabronionego. Różnica polega natomiast na tym,
    że w przypadku zamiaru ewentualnego sprawca godzi się z tą konsekwencją,
    natomiast w przypadku lekkomyślności tej konsekwencji nie chce i się nań
    nie godzi, a znamiona strony przedmiotowej czynu zabronionego realizuje
    dlatego, że bezpodstawnie sądzi, że jego popełnienia uniknie. Granica
    między zamiarem ewentualnym a nieumyślnością jest zatem niezwykle wąska,
    co powoduje, że dokonując ustaleń w tym przedmiocie należy starannie
    zwracać uwagę na cechy charakterystyczne dla zamiaru w określonej jego
    formie i tylko tam można przyjąć istnienie owej formy zamiaru (w tym
    wypadku ewentualnego), gdzie wola sprawcy jest niedwuznaczna."
    https://sip.lex.pl/orzeczenia-i-pisma-urzedowe/orzec
    zenia-sadow/ii-kk-104-18-ustalenie-zamiaru-ewentualn
    ego-zabojstwa-522679952

    Każda jazda samochodem niesie ze sobą ryzyko zabicia kogoś bez
    konieczności łamania przepisów, ale prawdopdobieństwo tego jest
    nieporównywalnie niższe niż 130km/h przez pasy omijając przepuszczający
    pieszych samochód.

    --
    Marcin