  • 101. Data: 2023-04-03 22:53:49
    Temat: Re: oszustwo i portal "osłaniający" oszusta
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Normalnie, bo przestępstwo wynikało z treści zawiadomienia.

    E tam. Mógł się pomylić.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 102. Data: 2023-04-03 22:56:12
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Jeśli z zawiadomienia wynika, ze jest 10 pokrzywdzonych, to pewnie i
    > "śledztwo" będzie. Ale jak 10 zawiadomień bedzie, to nikt tego nie połączy.

    Pisałeś, że jak 1 to nie ma podstaw, teraz piszesz, że jak 10 to są.
    Poproszę w takim razie podstawę prawną, że przestępstwo oszustwa jest
    wtedy kiedy oszuka się więcej niż jedną osobę.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 103. Data: 2023-04-03 22:58:17
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 3 Apr 2023 22:10:50 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Jeśli z zawiadomienia wynika, ze jest 10 pokrzywdzonych, to pewnie i
    > "śledztwo" będzie.

    No tak - bo jak ich przesluchac :-)

    >Ale jak 10 zawiadomień bedzie, to nikt tego nie połączy.

    Tez masz powód do chwalenia.
    Jak wy chcecie przestępce zlapac, jesli nikt nie połączy?

    A podejrzanego bedziecie 10 razy na przesluchanie wzywac?

    A prawda, wcale nie bedziecie, bo juz widac, ze wymyslasz powody, aby
    go nie oskarzyc. I slusznie - jak bedzie 10 razy wezwany na
    przesluchanie, to was o przesladowanie oskarzy :-)

    Na szczescie jak komisariat mniejszy, to wam chyba ludzi zabraknie na
    10 spraw, i ktos dostanie dwie .. i połączy.

    J.

  • 104. Data: 2023-04-03 23:10:05
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 03.04.2023 o 22:50, J.F pisze:

    > ciekawe gdzie ...

    W logach, śmieciach - a czasem znajduje się "wirusa", który za to
    odpowiada.

    > https://policja.pl/pol/kgp/biuro-kryminalne/dokument
    y/zagadnienia-procesu-kar/formularze-procesowe/12506
    1,Protokol-przesluchania-podejrzanego.html

    A co stoi na pierwszej stronie? A na drugiej? A na czwartej?
    > A w podstawie prawnej? Co wy macie za dziwny zwyczaj wybiórczego
    > czytania przepisow. jedna strona z czterech...

    Bo na trzeciej jest napisane, co robi ów podejrzany po przedstawieniu
    zarzutu. Cała czynność, to przesłuchanie, ale podejrzany składa
    wyjaśnienia, a nie zeznania. Przepraszam, ze się tak upieram, ale w
    normalnej potocznej rozmowie nikt z profesjonalistów nie powie o
    przesłuchaniu podejrzanego, tylko o przedstawieniu zarzutów i złożeniu
    wyjaśnień. Co więcej, nie chce mi się szukać, ale w kpk stoi, że
    zeznania złożone przez podejrzanego nie podlegają w ogóle odczytaniu.

    --
    Robert Tomasik

  • 105. Data: 2023-04-03 23:11:07
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 03.04.2023 o 22:56, Shrek pisze:

    > Pisałeś, że jak 1 to nie ma podstaw, teraz piszesz, że jak 10 to są.
    > Poproszę w takim razie podstawę prawną, że przestępstwo oszustwa jest
    > wtedy kiedy oszuka się więcej niż jedną osobę.

    Już było wiele razy wałkowane. Może być i oszustwo przy jednym
    pokrzywdzonym, tylko musi to z czegoś wynikać, a nie tylko z tego, ze
    nie wykonano umowy.
    --
    Robert Tomasik

  • 106. Data: 2023-04-03 23:13:59
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 03.04.2023 o 22:58, J.F pisze:
    > No tak - bo jak ich przesluchac ?

    Akurat pokrzywdzonego można przesłuchać bez wszczęcia.

    > Tez masz powód do chwalenia.
    > Jak wy chcecie przestępce zlapac, jesli nikt nie połączy?

    No i doszedłeś do sedna sprawy.

    > A podejrzanego bedziecie 10 razy na przesluchanie wzywac?

    Bywa. Bywa, że i kilkaset i dopiero sąd mu daje tzw. "wyrok łączny".

    > A prawda, wcale nie bedziecie, bo juz widac, ze wymyslasz powody, aby
    > go nie oskarzyc. I slusznie - jak bedzie 10 razy wezwany na
    > przesluchanie, to was o przesladowanie oskarzy ?

    I tu błądzisz.

    > Na szczescie jak komisariat mniejszy, to wam chyba ludzi zabraknie na
    > 10 spraw, i ktos dostanie dwie .. i połączy.

    Ale na małej jednostce szansa, że jeden sprawca oszuka kilka osób przez
    Internet jest znikoma. W tym problem.

    --
    Robert Tomasik

  • 107. Data: 2023-04-03 23:15:38
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 03.04.2023 o 22:53, Shrek pisze:
    > E tam. Mógł się pomylić.

    Każdy może i nie o to chodzi. Ale jak masz zawiadomienie o oszustwie, to
    przecież nie można wymagać, by policjant sprawdził, czy ta sama osoba
    nie znęca się nad rodziną, albo nie jeździ po pijanemu samochodem. Choć
    tego wykluczyć nie można.

    --
    Robert Tomasik

  • 108. Data: 2023-04-04 06:28:07
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Już było wiele razy wałkowane. Może być i oszustwo przy jednym
    > pokrzywdzonym, tylko musi to z czegoś wynikać, a nie tylko z tego, ze
    > nie wykonano umowy.

    W przypadku jednego nie wynika a w przypadku 10 wynika? Podstawę prawną
    poproszę a nie twoje widzimieszię.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 109. Data: 2023-04-04 06:30:50
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Każdy może i nie o to chodzi.

    Kiedy własnie tłlumaczysz, że o to i jak jednemu nie wyśle to "mógł się
    pomylić, nie da się sprawdzić bez wszczynania postępowania a wszcząć się
    nie da bo gógł się pomylić":P

    > Ale jak masz zawiadomienie o oszustwie, to
    > przecież nie można wymagać, by policjant sprawdził, czy ta sama osoba
    > nie znęca się nad rodziną, albo nie jeździ po pijanemu samochodem.

    Ale sprawdzić czy oszukał się da?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 110. Data: 2023-04-04 06:54:05
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 3 Apr 2023 23:10:05 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > W logach, śmieciach - a czasem znajduje się "wirusa", który za to
    > odpowiada.

    Te bankowe maja logi?
    A wirusy je atakują?

> [...]
    >
    > Bo na trzeciej jest napisane, co robi ów podejrzany po przedstawieniu
    > zarzutu. Cała czynność, to przesłuchanie, ale podejrzany składa

    a ja pisałem o "zeznaniu" czy "przesluchaniu" ?
    a Ty prostowales "zeznania" czy "przesluchac" ?

    > Przepraszam, ze się tak upieram, ale w
    > normalnej potocznej rozmowie nikt z profesjonalistów nie powie o
    > przesłuchaniu podejrzanego, tylko o przedstawieniu zarzutów i złożeniu
    > wyjaśnień.

    Jak widac niesłusznie, bo to ciagle przesłuchanie.
    Co macie chocby 4 razy w protokole, a sie upieracie.
    Podobnie z "to nie wypadek tylko kolizja".

    Ja moge kiedys popelnic bład i napisac potocznie napisac
    "podejrzany zezna".

    > Co więcej, nie chce mi się szukać, ale w kpk stoi, że
    > zeznania złożone przez podejrzanego nie podlegają w ogóle odczytaniu.

    Z ciekawosci - a znajdziesz?

    Bo widze

    Art. 392.
    § 1.
    Wolno odczytywać na rozprawie głównej protokoły przesłuchania świadków
    i oskarżonych, sporządzone w postępowaniu przygotowawczym lub przed
    sądem albo w innym postępowaniu przewidzianym przez ustawę, gdy
    bezpośrednie przeprowadzenie dowodu nie jest niezbędne, a żadna z
    obecnych stron temu się nie sprzeciwia.

    Art. 389.
    § 1.
    Jeżeli oskarżony nie stawił się na rozprawę, odmawia wyjaśnień lub
    wyjaśnia odmiennie niż poprzednio albo oświadcza, że pewnych
    okoliczności nie pamięta, wolno na rozprawie odczytywać tylko w
    odpowiednim zakresie protokoły jego wyjaśnień złożonych poprzednio w
    charakterze oskarżonego w tej lub innej sprawie w postępowaniu
    przygotowawczym lub przed sądem albo w innym postępowaniu
    przewidzianym przez ustawę.

    niby podobne, ale nie calkiem.

    J.