  • Data: 2003-04-30 14:31:38
    Temat: licencja mysql, php, apache
    Od: "Luki" <m...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

    Witam Szanownych Grupowiczow.

    Po uprzednim Googlowaniu i przejrzeniu kilkunastu postow
    (zeby nie bylo, ze od razu wale na grupe:)
    chcialem sie upewnic w swoich stwierdzeniach.

    Licencje dolaczone do Apacha, php (w tym phpMyAdmin), mysql, dostarczone w
    jednym pakiecie (powiedzmy Krasnal, tudziez podobny foxserver) pozwalaja mi
    uzytkowac te programy bez ponoszenia oplat (w ramach open source).

    Czy jestem jednak zobowiazany, placic za ktoras z licencji jesli po
    zainstalowaniu takiego pakietu (czyt. Krasnal) tworze serwis www oparty o
    php i baze mysql, po czym sprzedaje go (serwis www) pewnej firmie, ktora
    umieszcza go sobie na serwerze innej firmy hostingowej?

    Z tego co wywnioskowalem, to nie, z tym ze pojawiaja sie jakies problemy z
    mysql > 3.23.19, bo on ma juz komercyjna wersje licencji ale chyba rozwijana
    rownolegle. Jak przeczytalem w manualu do mojego mysql 4.0.1-alpha,
    faktycznie, sa dwie licencje, jedna GNU GPL i druga do nabycia -
    "komercyjna". Mysle jednak, ze w moim przypadku GNU GPL w zupelnosci
    wystarczy, a nawet jest lepsza - bo darmowa:)

    Jesli ktos bylby laskaw upewnic mnie w moich przekonaniach, tudziez je
    podwazyc, bede wdzieczny.

    BTW
    Czy ktos moze lopatlologicznie wyjasnic roznice w pojeciach Open Source,
    GNU, GNU GPL i wszelkie inne ad Apache, mysql, php, itp (pod katem mojej
    dzialalnosci - tworzenie i sprzedaz serwisow www) ?

    Dzieki, i pozdrawiam
    Luki