  • Data: 2003-05-08 10:46:23
    Temat: Re: licencja mysql, php, apache
    Od: Luki <m...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik RobertW napisał:

    > Przepraszam cie za ton swojej wczorajszej wypowiedzi,

    nie ma sprawy, nie odebralem tego jako "w zlym tonie".

    > stosowanie narzędzi GPL'owych w większości przypadków nie wymusza
    > aby program wynikowy był na licencji GPL,

    a jesli nawet to przeciez serwis www, podpiety do MySQL i tak sie nie
    kwalifikuje.
    (wg http://www.gnu.org/licenses/gpl-faq.pl.html#WhatCase
    IsOutputGPL
    - thx Miernik - Przeciez w takiej stronce nie ma nic z tych aplikacji)

    > jest tak na przykład z
    > Apache (który stosuje własną wersje licencji OpenSource) i PHP

    i tu ponowienie prosby o platne, "na nie GPL", odpowieniki tych programow.
    MySQL --> MSII ???
    PHP --> ???
    Apache --> jakis serwer M$ ??

    > Są jednak programy, które po długim okresie postepności
    > na licencji GPL nagle zaczeły być dostepne w ramach licencji
    > dualnej, GPL dla aplikacji także rozpowszechnianych
    > na warunakch GPL i do użytku prywatnego,
    > oraz komercyjnej dla pozostałych zastosowań.
    > Tak właśnie postąpiła firam MySQL AB
    > i dlatego właśnie zraziłem sie do GPL'a
    > bo może się okazać, że kody aplikacji w którą zainwestowałeś
    > kilka lat swojego życia musisz teraz udostepnić jako GPL.

    no fakt, ale z tego co przeczytalem w manualu MySQL:

    "MySQL has Dual licensing, you can use MySQL free of charge under the
    GNU GENERAL PUBLIC LICENSE (http://www.gnu.org/licenses/). You can also
    purchase commercial MySQL licenses from MySQL AB if you do not wish to
    be bound by the terms of the GPL"

    to (pomijam fakt, ze dla zwyklego serwisu www podpietego do bazy, w moim
    przypadku, to i tak nie ma znaczenia) nawet jak ktos robi aplikacje na
    MySQL i nie chce jej udostepniac dalej jako GPL to dla niego wlasnie
    jest ta komercyjna wersja licencji. Czy zle to rozumiem?

    Pozdrawiam
    Luki