  • 61. Data: 2003-07-09 10:08:06
    Temat: Re: legitymowanie, zatrzymanie - procedury
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Artur Golanski" <A...@w...net.pl> napisał w wiadomości
    > 1. W rozporz. są paragrafy więc chyba maiłeś na myśli § 15. 1.
    no taaak, jasne.

    > 2. Rozp. rzeczywiście precyzuje, ale ustawa (jako akt nadrzędny)
    > zezwala na każdą kontrolę osobistą, jesli zachodzi istnienie
    > uzasadnionego podejrzenia... i pzrecież szukałeś potwierdzenia
    > ustawowego, a nie rozporządzenia.
    Na daną czynność, chyba należy spojrzeć całościowo: ustawa zezwala ogólnie,
    rozprządzenie nie zezwala w tym przypadku (celem nie jest szukanie rzeczy
    mających związek...), czyli nie można wykorzystać kontroli osobistej.

    Jedynym poglądem, który wydaje się być odrobinę racjonalny to taki, który
    stwierdza, że sprawdzenie jest po prostu elementem zatrzymania
    nieprocesowego (bo w procesowym można zrobić kontrolę osob). Sprawdza się
    ogólnie, czy ktoś ma niebezpieczne narzędzie, aby bezpiecznie kontynuować
    zatrzymanie. I w trakcie sprawdzenia, wykonuje się "przeszukanie
    powierzchowne" (w znaczeniu słownym, nie myl z procesowym), czyli szuka się
    noży, broni itp., czyli nie można, jak w kontroli osobistej (szukając np.
    złotego guzika) zaglądać chociażby pod bieliznę, jeśli nie można się w tym
    miejscu spodziewać niebezpiecznego przedmiotu. To jest tylko roboczy pogląd,
    nie jestem pewien, też szukam odpowiedzi.