  • 1. Data: 2003-07-04 14:26:35
    Temat: Zabrane prawo jazdy a jazda na rowerze
    Od: Przyjazny Andrzej <a...@a...pl>

    Moj znajomy prowadzil samochod pod wplywem... Zlapali, przyznal sie,
    sad zabral mu prawko na rok, zaplacil kare.
    Pytanie - czy moze jezdzic na rowerze?

    --
    Przyjazny Andrzej
    ICQ: 175468603

  • 2. Data: 2003-07-04 14:34:25
    Temat: Re: Zabrane prawo jazdy a jazda na rowerze
    Od: "Andrzej Lawa" <a...@l...com>

    Użytkownik "Przyjazny Andrzej" <a...@a...pl> napisał w wiadomości
    > Moj znajomy prowadzil samochod pod wplywem...
    > Zlapali, przyznal sie, sad zabral mu prawko na rok,
    > zaplacil kare.
    > Pytanie - czy moze jezdzic na rowerze?

    A co dokładnie orzekł sąd? Bo jeśli ogólny zakaz kierowania pojazdami - to
    nawet na rowerze mu nie wolno.

  • 3. Data: 2003-07-04 15:29:49
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    Przyjazny Andrzej <a...@a...pl> napisał:

    >Pytanie - czy moze jezdzic na rowerze?
    A jak dokładnie brzmi wyrok dotyczący zakazu...
    Do kiroeania rowerem osoba pełnoletnia nie potrzebuje PJ.

    Artur Golański

  • 4. Data: 2003-07-04 16:01:03
    Od: "Andrzej R." <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Artur Golanski" <A...@w...net.pl> napisał > Do kierowania
    rowerem osoba pełnoletnia nie potrzebuje PJ.

    > Artur Golański

    Re : A to ja tak nieśmiało pytam, czy moja karta pływacka jest w takiej
    sytuacji bezpieczna ?
    AR

  • 5. Data: 2003-07-04 17:52:14
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Twoją kartę pływacką możesz sobie oprawić w ramki i powiesić w
    reprezentacyjnym miejscu w domu, bo od dłuższego czasu nie jest już do
    niczego potrzebna.

  • 6. Data: 2003-07-04 18:00:48
    Od: "Andrzej Lawa" <a...@l...com>

    Użytkownik "Artur Golanski" <A...@w...net.pl> napisał w wiadomości

    > Do kiroeania rowerem osoba pełnoletnia nie potrzebuje PJ.

    I co z tego?

    Sąd nie orzeka zabrania prawa jazdy tylko zakaz kierowania pojazdami. Także
    WSZYSTKIMI pojazdami. Jest to jeden ze środków karnych będących do
    dyspozycji sądu (patrz: Art.39 KK, punkt 3).

    A rower JEST pojazdem.

  • 7. Data: 2003-07-04 19:59:04
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Andrzej Lawa" <a...@l...com> napisał:

    >I co z tego?
    Nic ! Stwierdzam fakt (zgodny z prawem) !

    >Sąd nie orzeka zabrania prawa jazdy tylko zakaz kierowania pojazdami.
    A kto twierdził inaczej ? Dlatego było pytanie o treść wyroku - nie
    zauważyłeś ? Nie wątpię, że art. 42. § 2. też znasz.

    >A rower JEST pojazdem.
    Rolki też, taczki, hulajnoga... ;-P

    Artur Golański

  • 8. Data: 2003-07-04 20:19:53
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    | Rolki też, taczki, hulajnoga... ;-P

    Wg prawa o ruchu drogowym: "pojazd - środek transportu przeznaczony do
    poruszania się po drodze oraz maszynę lub urządzenie do tego przystosowane".

    W znanych mi przypadkach sąd zakazywał prowadzenia pojazdów mechanicznych,
    ale jak zakazał pojazdami, to hulajnoga się łapie.

  • 9. Data: 2003-07-04 22:52:13
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 4 Jul 2003, Andrzej R. wrote:

    >+ Użytkownik "Artur Golanski" <A...@w...net.pl> napisał
    >+ Do kierowania
    >+ rowerem osoba pełnoletnia nie potrzebuje PJ.
    [...]
    >+ Re : A to ja tak nieśmiało pytam, czy moja karta pływacka jest w takiej
    >+ sytuacji bezpieczna ?

    Podwójnie :)
    Pomijając odpowiedź Artura: a do prowadzenia jakiego to pojazdu
    cię uprawniała ? ;)
    Ale np. patent sternika to możesz stracić, jak masz.

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 10. Data: 2003-07-04 22:55:39
    Od: a...@p...onet.pl

> [...]
    >
    > W znanych mi przypadkach sąd zakazywał prowadzenia pojazdów mechanicznych,
    > ale jak zakazał pojazdami, to hulajnoga się łapie.

    Zgadza się. A dla ścisłości - wg. orzecznictwa SN pojazdem mechanicznym nie
    jest rower zaopatrzony w silnik skokowy (cokolwiek to znaczy) do 50 dm 3, ani
    łódź żaglowa.
    No i nie jest prawdą, że nie zabiera się prawa jazdy-patrz art.43 par.3 k.k.