  • 1. Data: 2003-07-04 12:39:02
    Temat: prowizja od kupna/sprzedaży nieruchomości
    Od: "henry" <g...@o...pl>

    Witam
    Szukałem w archiwum grupy ale widac słabo
    Prosze o informację czy pośrednik majacy umowe na sprzedaż mieszkania może
    żądać prowizji również od kupującego, który zadnej umowy nie podpisywał??
    Ewentualnie jakiś akt prawny -please :-)
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2003-07-04 12:44:01
    Temat: Re: prowizja od kupna/sprzedaży nieruchomości
    Od: "sebian" <s...@p...onet.pl>

    Nie ma żadnej podstawy prawnej. Żądanie prowziji jest bezprawne.

    Sebastian

  • 3. Data: 2003-07-04 16:02:42
    Od: "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <k...@i...pl>

> [...]
    > żądać prowizji również od kupującego, który zadnej umowy nie podpisywał??
    > Ewentualnie jakiś akt prawny -please :-)

    Przed podpisaniem umowy ... nie, ale w umowie mogą się umówić, że prowizja
    tez od kupującego.
    Sprawa umowna.

    kw

  • 4. Data: 2003-07-05 22:13:40
    Od: "Piciuf" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    > żądać prowizji również od kupującego, który zadnej umowy nie podpisywał??
    > Ewentualnie jakiś akt prawny -please :-)

    Nie może. Mógłby, gdyby miał podpisaną umowę o posrednictwo ze stroną
    kupującą.
    W Polsce pośrednicy mogą pobierać prowizję od dwóch stron transakcji.
    Szczegóły znajdziesz na stronie Polskiej Federacji Rynku Nieruchomości:
    http://www.pref.org.pl - Kodeks Etyki i Standardy Zawodowe.

    Pozdrawiam

    Piciuf
    pośrednik z Poznania