  • 1. Data: 2020-11-11 23:24:14
    Temat: gmatwanina prawna z Trybunałem Konstytucyjnym
    Od: Monika Głowacka <m...@i...eu>

    Trybunał Konstytucyjny, który nie ma mandatu aby być trybunalem, wydał
    wyrok, który nie jest wyrokiem, bo go wydawali sędziowie dublerzy.
    Do tego co nie-trybunał wytworzył, dwaj sędziowie. których uważamy za
    sędziów, przedstawili zdanie odrębne.
    Czemu poważni sędziowie zasiadają w składzie, w którym są dublerzy i
    przedstawiają zdanie odrębne do czegoś co nie jest wyrokiem ?

    Inne autorytety prawnicze mówią, że ten wyrok, chociaż nie jest
    wyrokiem, powinien być opublikowany. Rządzący go nie publikują i to jest
    dobrze, chociaż gdy kilka lat temu nie publikowali tamtych wyroków, to
    opozycja domagała się opublikowania.

    Czy jedynym problemem tej gmatwaniny prawnej jest to, że nikt nie
    zakwestionował powyższego działania ?

    Avast.

  • 2. Data: 2020-11-11 23:28:22
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 11.11.2020 o 23:24, Monika Głowacka pisze:
    +> Czemu poważni sędziowie zasiadają w składzie, w którym są dublerzy i
    > przedstawiają zdanie odrębne do czegoś co nie jest wyrokiem ?

    Bo zostali tam powołani.

> [...]
    > opozycja domagała się opublikowania.
    >
    > Czy jedynym problemem tej gmatwaniny prawnej jest to, że nikt nie

    Bo doprowadziliśmy do sytuacji, w której nawet nie wiadomo, kto miałby
    to zakwestionować.

    --
    Robert Tomasik

  • 3. Data: 2020-11-11 23:32:58
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 11 Nov 2020 23:24:14 +0100, Monika Głowacka napisał(a):

    > Czemu poważni sędziowie zasiadają w składzie, w którym są dublerzy i
    > przedstawiają zdanie odrębne do czegoś co nie jest wyrokiem ?

    Jakby złożyli rezygnację, prezes wcisnąłby zaraz swoich figurantów i to
    byłby koniec zdań odrębnych.
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 4. Data: 2020-11-12 00:11:12
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2020-11-11, Monika Głowacka <m...@i...eu> wrote:
> [...]
    > Czemu poważni sędziowie zasiadają w składzie, w którym są dublerzy i
    > przedstawiają zdanie odrębne do czegoś co nie jest wyrokiem ?

    Pewnie chcą aby słyszalny był jakiś inny głos.

> [...]
    > wyrokiem, powinien być opublikowany. Rządzący go nie publikują i to jest
    > dobrze, chociaż gdy kilka lat temu nie publikowali tamtych wyroków, to

    No bo wtedy TK to był TK. Teraz jest "TK". Jak te prawnicze autorytety
    uzasadniają konieczność publikacji "wyroku" "TK"?

    --
    Marcin

  • 5. Data: 2020-11-12 06:36:00
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 11.11.2020 o 23:24, Monika Głowacka pisze:

    Bo polska przestała być państwem prawa, a wszystko wokół "prawa" odbywa
    się bez żadnego trybu.

    --
    Shrek

  • 6. Data: 2020-11-12 11:02:49
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Dlaczego masz zaufanie akurat do tych facetów w sukienkach?
    Sukienki bardziej Wajsze niż najsze, czy sprawdzacie co mają pod spodem?

    -----

  • 7. Data: 2020-11-12 12:52:49
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

> [...]

    > wyrok, który nie jest wyrokiem, bo go wydawali sędziowie dublerzy.
    > Do tego co nie-trybunał wytworzył, dwaj sędziowie. których uważamy za

    Z nudów dodam, że w składzie orzekającym była Krystyny Pawłowicz, która
    podpisała się pod identycznym wnioskiem do TK w poprzedniej kadencji i
    powinna być wyłączona z orzekania.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    pewno znowu coś ukradli."
    Michaił Sałtykow Szczedrin

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 8. Data: 2020-11-12 16:39:27
    Od: Henryk Hajdan <h...@g...com>

    W dniu 12.11.2020 o 12:52, Olin pisze:
    > Z nudów dodam, że w składzie orzekającym była Krystyny Pawłowicz, która
    > podpisała się pod identycznym wnioskiem do TK w poprzedniej kadencji i
    > powinna być wyłączona z orzekania.

    Powinna, a nie jest, więc jakie są tego konsekwencje prawne ?
    Czy to z mocy prawa unieważnia orzeczenie ?
    Czy ktoś musiałby złożyć wniosek ?
    Podobno Naczelny Sąd Administracyjny nie ma władzy nad Trybunałem
    Konstytucyjnym, ale może jest to jednak jakaś czynność administracyjna,
    którą NSA mógłby rozpatrzeć ?

  • 9. Data: 2020-11-12 16:43:21
    Od: Henryk Hajdan <h...@g...com>

    > Bo doprowadziliśmy do sytuacji, w której nawet nie wiadomo, kto miałby
    > to zakwestionować.

    Orzeczenia TK są ostateczne, więc nie ma kto tego zakwestionować, chyba,
    że sam TK by do tego doszedł, ale w tym składzie nie dojdzie.

  • 10. Data: 2020-11-12 17:07:18
    Od: TomN <n...@i...dyndnxs.invalid>

    Henryk Hajdan w

    > e ?
    > e ?
    > k ?
    > ć ?

    Ić do szkuł po nauki polskiej ortogrfiji

    --
    'Tom N'