  • 1. Data: 2021-04-16 17:57:11
    Temat: e-recepty i PESEL
    Od: Big Jack <a...@b...zz>

    Ja wiadomo, recepty mają teraz postać elektroniczną, z której pacjent
    dostaje czterocyfrowy kod YYYY podawany w aptece w czasie jej
    realizacji. Dodatkowo trzeba podać nr PESEL, a ten ma budowę
    RRMMDDXXXXX. IMHO, nie ma potrzeby podawania całego nr, bo nie ma
    możliwości żeby osoby urodzone tego samego dnia miały taką samą część
    XXXXX PESEL-u. Uniemożliwiłoby to też poznanie przez osoby postronne z
    kolejki do okienka całego nr lub chociażby tylko daty urodzenia. I
    zastanawiam się, czy cały ten system e-recept jest tak skonstruowany że
    uniemożliwia istnienie więcej niż jednego zestawu YYYY + XXXXX? Bo
    niemal na pewno dla różnych dat urodzenia mogą istnieć takie same części
    XXXXX nr PESEL. A może podawanie tego PESEL jest trochę na wyrost i ma
    ułatwić zadawanie pytań magistrowi i odpowiadanie pacjentowi? W końcu
    prościej zapytać "proszę podać nr PESEL" niż "proszę podać pięć
    ostatnich cyfr nr PESEL" A i pacjent też może lepiej ogarniać cały nr
    niż jego część nie będącą skrótem jego daty urodzenia. Ma ktoś wiedzę
    jak to jest? Ale nie wiem czy coś się w tej sprawie nie zmienia, bo
    realizując dzisiaj swoją receptę, po podaniu kodu w pierwszej kolejności
    zostałem zapytany o nazwisko. Nie wiem czy coś tam nie zadziałało, bo
    pani magister powiedziała: "poproszę jednak PESEL"

    --
    Big Jack

  • 2. Data: 2021-04-16 18:30:42
    Temat: Re: e-recepty i PESEL
    Od: Krzysztof kw1618 <k...@g...pl>

    W dniu 2021.04.16 o 17:57, Big Jack pisze:
> [...]
    > zostałem zapytany o nazwisko. Nie wiem czy coś tam nie zadziałało, bo
    > pani magister powiedziała: "poproszę jednak PESEL"

    Na stronie https://www.cez.gov.pl jest dużo instrukcji w formacie pdf,
    gdzie po zapoznaniu się można łatwo dojść jak działają te wymyślone
    systemy. Są opisy programu dla lekarza, dla aptekarza i innych. Dla
    fascynatów to interesująca lektura.

    Z tego co pamiętam, to wyświetlenie recepty w aptece możliwe jest na
    sposoby:
    - para liczb PESEL + kod (brak dopasowania, nie wyświetli recepty)
    - numer recepty (można zeskanować kod kreskowy lub z palca wpisać)

    nie wiem, czy aptekarz ma udostępnioną możliwośc wyszukiwania recepty po
    nazwisku, szczerze wątpię.
    Natomiast na pewno ma podgląd do zrealizowanych recept w swojej aptece,
    więc wtedy może ma możliwośc znalezienia po nazwisku.
    Zwróć też uwagę, ze jak pacjent zaloguje się do pacjent.gov.pl to może
    upoważnić aptekarza do wglądu w swoje konto, co daje mu mozliwośc
    przeglądania recept pacjenta wystawionych i zrealizowanych.

  • 3. Data: 2021-04-16 20:32:30
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 16.04.2021 o 18:30, Krzysztof kw1618 pisze:

> [...]
    > upoważnić aptekarza do wglądu w swoje konto, co daje mu mozliwośc
    > przeglądania recept pacjenta wystawionych i zrealizowanych.

    Ja zawsze drukuję receptę i aptekarz sobie skanuje. Szybko i bez
    czytania peseli na głos.

    MJ

  • 4. Data: 2021-04-17 11:00:38
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    Michal Jankowski pisze:
    przeglądania recept pacjenta wystawionych i zrealizowanych.

    > Ja zawsze drukuję receptę i aptekarz sobie skanuje. Szybko i bez
    > czytania peseli na głos.
    >
    >   MJ

    Jak ktoś ma problem z czytaniem na głos swojego peselu to najlepsze wyjście
    można też na kartce napisać kod recepty i pesel i podać nie mówiąc ani
    słowa itd itp

    Oficjalnie to kod i pesel jest parą numerów do zobaczenia recepty w
    aptece (to że ktos może po nazwisku zobaczyć to tylko w przypadku jak ma
    w bazie nazwisko skojarzone z peselem)

    --
    Sprawdzone przez Kaspersky Anti-Virus

    Avast.

  • 5. Data: 2021-04-18 15:59:44
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Big Jack a...@b...zz ...

> [...]
    > kolejności zostałem zapytany o nazwisko. Nie wiem czy coś tam nie
    > zadziałało, bo pani magister powiedziała: "poproszę jednak PESEL"

    Do systemu trzeba wpisać kod + pesel - w całosci.
    Przynajmniej programy apteczne tak działają.
    Byc moze pani magister myslała ze po nazwisku ma gdzies pesel zapisany
    w bazie?

    Jezeli boisz sie podawać pesel przy okienku na głos to po prostu zapisz
    na karteczce.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    ("""""""""")

  • 6. Data: 2021-04-18 22:18:57
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Fri, 16 Apr 2021 17:57:11 +0200, Big Jack <a...@b...zz> wrote:

> [...]
    >XXXXX PESEL-u. Uniemożliwiłoby to też poznanie przez osoby postronne z
    >kolejki do okienka całego nr lub chociażby tylko daty urodzenia.
    Aplikacja MObywatel + kodQR rozwiązuje Twój problem. Sprawdzić czy nie
    senior. Sprawdzić czy nie Nokia 3310.

    WAM
    --
    www.nawakacje.pl ?
    pokoje w górach www.wpolskichgorach.pl

  • 7. Data: 2021-04-19 11:24:12
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 16 Apr 2021 20:32:30 +0200, Michal Jankowski napisał(a):

    > Ja zawsze drukuję receptę i aptekarz sobie skanuje. Szybko i bez
    > czytania peseli na głos.

    Maniakalnie oszczędzam papier. Czy próbowałeś dać do skanowania ekran
    smartfona?

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Nikołaj Gogol

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 8. Data: 2021-04-19 15:28:32
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Michal Jankowski" napisał w wiadomości grup
    pl...

    No ale duzo osob ma te sama date urodzenia.

    Pewnie nie, bo po co.
    Zalozenie bylo, ze pesel caly i kod dostepu.

    Ciekawe, ale z samego kodu raczej nic nie wyniknie.
    Chyba ze wyswietlaja sie jej wszystkie recepty z tym kodem ... raczej
    duzo.

    Raczej nie.

    Ale to chyba starej.

    >Ja zawsze drukuję receptę i aptekarz sobie skanuje. Szybko i bez
    >czytania peseli na głos.

    A jak sie drukuje ?

    Kod i pesel mozna sobie spisac lub wydrukowac na karteczce, i podac,
    bez mowienia.

    J.

  • 9. Data: 2021-04-19 16:01:54
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 19 Apr 2021 15:28:32 +0200, J.F. napisał(a):

    > A jak sie drukuje ?

    Najłatwiej pewnie na drukarce.
    W IKP można podać emalię, wtedy przysyłają plik 'pdf' z kodem kreskowym.
    Mnie się nie chce go drukować, ale może w aptece dadzą radę zeskanować
    ekran smartfona. Jakoś sam nie próbowałem.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    żeby rozpalić grilla."
    autor nieznany

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 10. Data: 2021-04-19 17:59:58
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Olin k...@a...w.stopce ...

> [...]
    > kreskowym. Mnie się nie chce go drukować, ale może w aptece dadzą
    > radę zeskanować ekran smartfona. Jakoś sam nie próbowałem.

    Oczywiście ze da sie zeskanowac kod kreskowy z ekranu smartfona.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Albo głosisz swoje poglądy i ponosisz wszelkie konsekwencje, albo