  • 1. Data: 2021-04-16 15:28:08
    Temat: Odmowa przyjmowania gotówki legalna!
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Elo

    Skoro NBP chce zapisu w ustawie, że nie można odmówić przyjęcia
    gotówki za płatność, to w drugą stronę wynika, że nie ma obecnie
    obowiązku akceptacji gotówki.

    https://biznes.interia.pl/finanse/news-nbp-chce-usta
    wowego-obowiazku-akceptowania-platnosci-gotowka,nId,
    5173180

    Zbyszek
    PGP key: 0xDCEF4E65

  • 2. Data: 2021-04-16 15:55:11
    Temat: Re: Odmowa przyjmowania gotówki legalna!
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 16 Apr 2021 15:28:08 +0200, Zbynek Ltd. napisał(a):

    > https://biznes.interia.pl/finanse/news-nbp-chce-usta
    wowego-obowiazku-akceptowania-platnosci-gotowka,nId,
    5173180

    To się całkowicie wpisuje w linię partii i rządu. Następnym krokiem będzie
    przywrócenie bonów PKO do Pewexu.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    żeby rozpalić grilla."
    autor nieznany

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 3. Data: 2021-04-16 16:24:14
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl> pisze:
> [...]
    > obowiązku akceptacji gotówki.
    >
    > https://biznes.interia.pl/finanse/news-nbp-chce-usta
    wowego-obowiazku-akceptowania-platnosci-gotowka,nId,

    Jak sądy "wrogo interpretują" to ja się mało dziwię że NBP woli mieć
    jednoznaczne zapisy.

    --
    A. Filip

  • 4. Data: 2021-04-16 16:30:20
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    I znowu prawnicy coś SPIERDOLILI a teraz będą NAPRAWIAĆ.

    Takie PERPETUM...

  • 5. Data: 2021-04-16 16:43:01
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 16 Apr 2021 15:28:08 +0200, Zbynek Ltd. wrote:
> [...]
    > obowiązku akceptacji gotówki.
    >
    > https://biznes.interia.pl/finanse/news-nbp-chce-usta
    wowego-obowiazku-akceptowania-platnosci-gotowka,nId,

    Niby pisze "bilety NBP sa prawnym srodkiem platniczym w Polsce" ...
    ale moze bez podstawy prawnej :-)

    Tylko ze tu jakby odmiana problemu prawnego powstala.

    Ciekawe co na to wroclawskie (i pewnie inne) tramwaje i autobusy - bo
    w pojazdach to platnosc tylko karta.

    J.

  • 6. Data: 2021-04-19 11:18:10
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 16 Apr 2021 16:43:01 +0200, J.F napisał(a):

    > Ciekawe co na to wroclawskie (i pewnie inne) tramwaje i autobusy - bo
    > w pojazdach to platnosc tylko karta.

    Po raz kolejny okazuje się, że łatwiej pisać niż czytać:

    "NBP przewiduje wyjątki od nakazu przyjmowania płatności w gotówce: w
    działalności prowadzonej w internecie, w miejscu prowadzenia działalności
    bez obecności personelu, w trakcie imprezy masowej, o ile zamieszczono
    stosowną informację w regulaminie tej imprezy oraz w przypadku innego
    unormowania przedmiotowej kwestii w odrębnych przepisach."