    From: Big Jack <a...@b...zz>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: e-recepty i PESEL
    Date: Fri, 16 Apr 2021 17:57:11 +0200

    Ja wiadomo, recepty mają teraz postać elektroniczną, z której pacjent
    dostaje czterocyfrowy kod YYYY podawany w aptece w czasie jej
    realizacji. Dodatkowo trzeba podać nr PESEL, a ten ma budowę
    RRMMDDXXXXX. IMHO, nie ma potrzeby podawania całego nr, bo nie ma
    możliwości żeby osoby urodzone tego samego dnia miały taką samą część
    XXXXX PESEL-u. Uniemożliwiłoby to też poznanie przez osoby postronne z
    kolejki do okienka całego nr lub chociażby tylko daty urodzenia. I
    zastanawiam się, czy cały ten system e-recept jest tak skonstruowany że
    uniemożliwia istnienie więcej niż jednego zestawu YYYY + XXXXX? Bo
    niemal na pewno dla różnych dat urodzenia mogą istnieć takie same części
    XXXXX nr PESEL. A może podawanie tego PESEL jest trochę na wyrost i ma
    ułatwić zadawanie pytań magistrowi i odpowiadanie pacjentowi? W końcu
    prościej zapytać "proszę podać nr PESEL" niż "proszę podać pięć
    ostatnich cyfr nr PESEL" A i pacjent też może lepiej ogarniać cały nr
    niż jego część nie będącą skrótem jego daty urodzenia. Ma ktoś wiedzę
    jak to jest? Ale nie wiem czy coś się w tej sprawie nie zmienia, bo
    realizując dzisiaj swoją receptę, po podaniu kodu w pierwszej kolejności
    zostałem zapytany o nazwisko. Nie wiem czy coś tam nie zadziałało, bo
    pani magister powiedziała: "poproszę jednak PESEL"

    --
    Big Jack