  • 81. Data: 2022-08-19 00:48:23
    Temat: Re: dezubekizacja
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 18.08.2022 o 17:19, Shrek pisze:

    > https://www.fssm.pl/emerytury-policyjnej-nie-mozna-o
    dziedziczyc
    > Znów wydaje ci się, że znasz prawo.

    Ale odszkodowanie, za jej niewypłacenie można. Zwłaszcza po wyroku
    Trybunału Europejskiego, że ustawa narusza prawo. Wydali jeden wyrok, to
    wydadzą kolejne. PIS będzie udawał, że to gra polityczna, ale w końcu to
    będzie musiał wypłacić z odsetkami.

    --
    Robert Tomasik

  • 82. Data: 2022-08-19 06:40:13
    Od: Shrek <...@w...pl>

    dziedziczyc

    > Ale odszkodowanie, za jej niewypłacenie można.

    Pozywać można o wszystko.

    > Zwłaszcza po wyroku
    > Trybunału Europejskiego, że ustawa narusza prawo.

    Naruszało ale nic z tego dla spadkobierców nie wynika.

    > PIS będzie udawał, że to gra polityczna, ale w końcu to
    > będzie musiał wypłacić z odsetkami.

    No własnie nie będzie musiał, bo spokojnie sobie za dwuszeregiem z
    kulsonów poczeka aż milicyjni emeryci wymrą.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 83. Data: 2022-08-19 11:12:17
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 19.08.2022 o 06:40, Shrek pisze:

    > Naruszało ale nic z tego dla spadkobierców nie wynika.

    Jak to nie wynika? W wyniku naruszenia prawa oszukany został
    spadkodawca. Jeśli uda się personalnie osądzić i skazać winnych, to z
    automatu będzie w wyroku obowiązek naprawienia szkody. Z tym,, że moim
    zdaniem w tym procesie poszkodowanym i uprawnionym będzie Skarb Państwa,
    bowiem to on bedzie ostatecznie wypłacał odszkodowania.

    > No własnie nie będzie musiał, bo spokojnie sobie za dwuszeregiem z
    > kulsonów poczeka aż milicyjni emeryci wymrą.

    To ich jest więcej? Tych enigmatycznych kulsonów?

    --
    Robert Tomasik

  • 84. Data: 2022-08-19 12:09:25
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 19 Aug 2022 11:12:17 +0200, Robert Tomasik wrote:

> [...]
    > zdaniem w tym procesie poszkodowanym i uprawnionym będzie Skarb Państwa,
    > bowiem to on bedzie ostatecznie wypłacał odszkodowania.

    No chyba, ze sad obowiązek umorzy z powodu smierci poszkodowanego :-)

    ze 100 tys.

    J.

  • 85. Data: 2022-08-19 12:21:36
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 19.08.2022 o 12:09, J.F pisze:

    > No chyba, ze sad obowiązek umorzy z powodu smierci poszkodowanego :-)

    Znasz choćby jeden taki przypadek? Oczywiście, jeśli chodzi o
    odszkodowanie, bo w wypadku renty to oczywiste.

    Moim zdaniem PiS od początku wiedział, że to trzeba będzie oddać z
    odsetkami. Ale w tym konkretnym momencie po prostu skredytował się na
    tych funkcjonariuszach. Jak kolejny rząd będzie musiał spłacić te długi,
    to jeszcze będą zbijać kapitał politycznych na tych "UBekach", którzy
    teraz doją Skarb Państwa. A w ogóle, to społeczność międzynarodowa staje
    po stronie tych ludzi za namową PO.

    Z tego powodu uważam, że należałoby osądzić winnych i odzyskać od nich
    utracone przez Skarb Państwa środki, by w przyszłości było mniej
    pseudo-kreatywnych księgowych.

    --
    Robert Tomasik

  • 86. Data: 2022-08-19 12:37:17
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 18 Aug 2022 23:34:44 +0200, _Master_ wrote:

    > No i? Wadza może wybrać sobie gdzie publikuje. Za Donka wybory były inne
    > a teraz są inne.

    Moze, ale trzeba:
    a) cos o zasiegu ogolnopolskim ... sa jakies tytuly?
    b) przydaloby sie cos o duzym nakładzie.

    > O widzisz. Zaczynasz dobrze kombinować. Słuchalność trójki też spadała w
    > tym czasie. Ich takie wymówki nie dotyczą? ;_)

    Jak jest bezrobocie z tytulu covid, to jest wiecej czasu na sluchanie
    radia ...

    > To zależy od kraju, mentalności obywateli, stopnia rozwoju.

    Owszem.
    Ale moze Agora nie ma co narzekac, bo tez zarabia.

    Na razie co prawda wykazuje straty ... a moze i nie, bo EBIDTA na
    plusie ...

    a akcje spadaja od ~2000r

    > Jeden hoooj czasem się ukrywały a czasem w świetle kamer karmiły swoich
    > normalne w tfuuuudemokracji.

    Moze nie taki jeden, bo prawdziwe unijne jakby mialy dofinansowac ...
    chyba troche trudno by bylo. Chyba, ze posrednio.

    Za to prywatne czy panstwowe, to mogą dofinansowac kogo im sie chce,
    z wyjatkiem przemyslu ..

    > Wracając do wątku. Jedni uważają że taki ubek został pokrzywdzony i
    > należy przekonać sąd o jego "biedzie" a drudzy że ubeki tyle zła
    > zrobiły, tylu ludzi skrzywdziły, tyle się nachapali że nic im nie będzie
    > a tysiącom poszkodowanych przynajmniej się humor poprawi.

    Ale mowimy o "ubeku" co to np rok pracował w SB, a potem juz w nowej
    Polsce, po pozytywnej weryfikacji ... a teraz mu PiS mowi - z powodu
    tego jednego roku (w skrajnych przypadkach moze i 2 dni), emerytura za
    30 lat pracy w "wolnej Polsce" ci sie nie nalezy ...

    J.

  • 87. Data: 2022-08-19 14:12:07
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 19 Aug 2022 12:21:36 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Znasz choćby jeden taki przypadek? Oczywiście, jeśli chodzi o
    > odszkodowanie, bo w wypadku renty to oczywiste.

    Renta w ktorą strone oczywista?

    Na razie takich nie bylo, to moze nie ma co wskazywac.

    Chyba, zeby po ZUS popatrzec - im sie chyba zdarzalo "zawiesic
    wyplate" emerytury, a moze i renty, a moze i odebrac prawo do renty ..

    > Moim zdaniem PiS od początku wiedział, że to trzeba będzie oddać z
    > odsetkami.

    IMHO niekoniecznie.
    Moze chcieli zrobic "akt sprawiedliwosci dziejowej", tylko zrobili
    oczywiscie po swojemu.
    A potem, po swojemu, nie sluchali juz zadnych argumentow -
    teraz, k*, my, nikt nam nie bedzie ustawy poprawial.

> [...]
    > tych funkcjonariuszach. Jak kolejny rząd będzie musiał spłacić te długi,
    > to jeszcze będą zbijać kapitał politycznych na tych "UBekach", którzy

    Jest ich chyba na tyle mało, ze nie o pieniadze tu chodzilo.

    Ale oczywiscie moze byc tez sporo takich, co dlugo w SB sluzyli.
    i moze jeszcze troche juz w nowej policji.

    Nie wiem jak to 1990 bylo - nie zwalniali sporo mlodych, ale
    wyplacając emerytury ?

> [...]
    >
    > Z tego powodu uważam, że należałoby osądzić winnych i odzyskać od nich
    > utracone przez Skarb Państwa środki, by w przyszłości było mniej

    Nie bardzo sie chyba da.
    Jakis Trybunal Stanu by musial byc?
    Ale decyzja jak wiele innych, a tych odszkodowan troche jest.

    Zobaczymy jak sie sprawa TK skonczy - tam moze byc ciekawie ... ale co
    - Duda z wlasnej emerytury ma im wyplacic ?

    J.

  • 88. Data: 2022-08-19 14:35:51
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 19.08.2022 o 12:37, J.F pisze:

    > Ale mowimy o "ubeku" co to np rok pracował w SB,

    Ale był upośledzony, że nie wiedział z kim podpisuje umowę o pracę?

    > a potem juz w nowej
    > Polsce, po pozytywnej weryfikacji ...

    Ktoś dorosły, świadomy swoich czynów, podpisuje umowę o pracę w
    instytucji z takim dorobkiem, a potem przechodzi "pozytywną" weryfikację...
    I to był jeden z największych - jak się okazało - błędów transformacji.
    Gruba kreska i brak konsekwencji za podejmowane w tamtym czasie decyzje.

    Dlatego obecnie tak wielu ludzi deklaruje poparcie dla tych polityków,
    którzy zagwarantują (a przynajmniej obiecają...), że dla pisu nie będzie
    powtórki z historii, bo brak konsekwencji niczego ich nie nauczy i
    przyjdą następni. Tak jak przyszedł pis.

    > a teraz mu PiS mowi - z powodu
    > tego jednego roku (w skrajnych przypadkach moze i 2 dni),

    Nie wiedzieli z kim podpisują umowę o pracę?

    > emerytura za
    > 30 lat pracy w "wolnej Polsce" ci sie nie nalezy ...

    Należy. Ale nie w wysokości "ubeckiej".
    Wielu ludzi dnia dla ubecji nie przepracowało i jakoś za te emerytury
    dają radę wyżyć, więc w czym problem?

    Jak ktoś dzisiaj, z własnej nieprzymuszonej woli, świadomie, "zapisuje
    się" do pisu (w sensie, że nie tyle co zapisuje się do partii, ale np. z
    pełną świadomością zatrudnia się w tvpis) i na nieszczęście (dla niego)
    za dwa dni pis by się skończył, to co to oznacza? Że nagle stał się
    uczciwym człowiekiem, bo tylko dwa dni "popracował" dla pis? Nie sądzę.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 89. Data: 2022-08-19 14:53:16
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 19.08.2022 o 14:12, J.F pisze:

    > Renta w ktorą strone oczywista?

    Że wygasa w chwili śmierci "rentobiorcy".

    > Na razie takich nie bylo, to moze nie ma co wskazywac.

    Żartujesz? Masa takich rent jest. Po wypadkach w pracy, czy
    komunikacyjnych przykładowo.

    > Chyba, zeby po ZUS popatrzec - im sie chyba zdarzalo "zawiesic
    > wyplate" emerytury, a moze i renty, a moze i odebrac prawo do renty
    > ..

    Oczywiście. Też masa tego. Ale z chwilą uprawomocnienia decyzji, a nie z
    chwilą wydania. Tu jest szkopuł. Oni wiedzieli, że żaden sąd tego nie
    przyklepie i w większości wypadków uchyli te decyzje. Tych, na których
    były dowody naruszenia prawa, to już dawno osądzono.

> [...]
    > dziejowej", tylko zrobili oczywiscie po swojemu. A potem, po swojemu,
    > nie sluchali juz zadnych argumentow - teraz, k*, my, nikt nam nie

    Nie. Oni więcej takich genialnych posunięć mieli. III Filar przykładowo.

    > Jest ich chyba na tyle mało, ze nie o pieniadze tu chodzilo.

    To dlatego dokooptowali jeszcze WOP i kilka innych "zbrodniczych
    organizacji". Słyszałem, że Straż Pożarną też rozważano, ale w ostatniej
    chwili ktoś zauważył, że do 1990 roku, to Straże były gminne i dopiero
    później pod MSW zaczęły podlegać. Ale może to być plotka złośliwych.

    > Ale oczywiscie moze byc tez sporo takich, co dlugo w SB sluzyli. i
    > moze jeszcze troche juz w nowej policji.

    Ilu by nie było, to zostali poszkodowani przez Państwo, bo dla państwa
    służyli. Teraz się dziwią skutkom rekrutacji. Żołnierzy zniechęcili
    kombinowaniem z nieprzedłużaniem kontraktu powyżej 12 roku służby.
    Resztę służb kilkoma posunięciami w rodzaju tych emerytur. WOT, to krzyk
    rozpatrzy, bo jest rzesza młodych chcących służyć, ale nie chcących
    wchodzić w wojskowe układy. Teraz nikt w te opowieści o świadczeniach
    nie wierzy. Albo płacą dużo teraz i sobie sami wykupują ubezpieczenie na
    życie, albo mądry człowiek szuka innego zajęcia. Można zostać stróżem z
    wyższym wykształceniem - są takie uczelnie i tam całkiem sensowne osoby
    uczęszczają.

    > Nie wiem jak to 1990 bylo - nie zwalniali sporo mlodych, ale
    > wyplacając emerytury ?

    Młody i emerytura się trochę ze sobą kłuci ze sobą. Musieli mieć tych 15
    lat służby, a i wówczas dostajesz tylko 40% wynagrodzenia, więc biorąc
    pod uwagę przepisy o najniższym świadczeniu, to łamać prawo, dla
    kilkuset złotych? To jak napad z bronią w ręku na ubikację.

    Jeśli ktoś miał akurat 15 lat w 1990 roku, to musiałby być po maturze
    przyjęty w 1975 roku. Czyli rocznik 1955. Czyli 65 lat życia, a zatem
    osoby już raczej w podeszłym wieku. Po prostu zrobili "skok" na dziadków.

> [...]
    > Zobaczymy jak sie sprawa TK skonczy - tam moze byc ciekawie ... ale
    > co - Duda z wlasnej emerytury ma im wyplacic ?

    Czemu Duda? Nie on projekt przygotowywał. Nie on głosował poza Sejmem.
    Nie on podpisał przesyłany do Prezydenta akt prawny jako legalnie
    procedowany. Bo mniejszym problemem jest uchwalenie łamiącej prawo
    ustawy, a większym naruszenie po drodze wielu przepisów.

    --
    Robert Tomasik

  • 90. Data: 2022-08-19 15:01:57
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 19.08.2022 o 14:35, Kviat pisze:
    > Ktoś dorosły, świadomy swoich czynów, podpisuje umowę o pracę w
    > instytucji z takim dorobkiem, a potem przechodzi "pozytywną" weryfikację...

    Ogarniasz, że SB nie było żadną instytucją, do której mogłeś się
    przyjąć, albo nie? Wg ówczesnego stanu prawnego za bezpieczeństwo
    wewnętrzne odpowiadały Urzędy Spraw Wewnętrznych, w ramach których część
    ludzi była na etatach milicyjnych, a część na etatach służby
    bezpieczeństwa. W tej drugiej grupie była nieliczna grupa w ogóle
    zajmująca się pracą operacyjną, a i tu tylko część z tych osób w ogóle
    miała cokolwiek z polityką wspólnego. To co robili nie miało większego
    przełożenia na to, na jakich etatach byli.

    I teraz ktoś nie wiedząc, jak wyłowić tych właściwych walną gównem w
    wentylator, a następnie patrzył, kogo opryskało. Coś, jakby po
    informacji, że złodziej w czerwonej koszulce okrada sklepy w centrum
    handlowym złapać 10 w czerwonych koszulkach i oskarżyć o kradzieże
    sklepowe. Niby pewnie w centrum kilku złodziei jest. Nie można
    wykluczyć, że niektórzy z nich w czerwonych koszulkach chodzą.

    --
    Robert Tomasik