  • 11. Data: 2020-10-04 11:59:45
    Temat: Re: Zakup samochodu i brak informacji o niezapłaconym OC
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Jeśli ubezpieczyciel rozłożył na raty polisę, to - moim zdaniem -
    > to sprawa pomiędzy ubezpieczycielem, a poprzednim właścicielem.
    > jeśli ów drugiej raty nie uiści, to ubezpieczyciel może tego
    > dochodzić przed sądem, nawet gdy samochód będzie w rękach innej
    > osoby. Bo do zawarcia umowy na rok dochodzi w chwili jej zawarcia.
    > Nie widzę powodu, by to w ogóle interesowało nabywcę pojazdu,
    > który nie jest w żaden sposób stroną tego stosunku prawnego.

    Pare lat temu ubezpieczyciel tłumaczył mi ze to ja jako nowy włascicel
    odpowiadam i musze zapłacic druga rate.
    To było PZU. Mowisz ze mnie oszukali?

    --
    Pozdrawia... Budzik

  • 12. Data: 2020-10-04 11:59:45
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik _Master_ M...@...pl ...

    > Ja bym wypowiedział i zawarł nową. Szkoda życia.
    > Zawsze traktuję starą polisę jako bonus gratis a nie coś co mi się
    > należy po kupnie ;-)

    To jest oczywiste zwłaszcza, że poprzedni własciciel wykupił polise za
    około 1000zł a ja obecnie mam oferte za 340 zł ale pytam z punktu
    widzenia prawnego czy poprzedni własciciel odpowiada za wykupienie
    polisy kiedy jeszcze był włascicielem...?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Łatwiej poznać ludzkość niż pojedynczego człowieka"

  • 13. Data: 2020-10-04 12:26:53
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 04.10.2020 o 11:59, Budzik pisze:

> [...]
    > widzenia prawnego czy poprzedni własciciel odpowiada za wykupienie
    > polisy kiedy jeszcze był włascicielem...?

    Co rozumiesz przez słowo "wykupienie", bo to może mieć krytyczne
    znaczenie. Umowę polisy się zawiera (i miał taki obowiązek, jeśli był
    właścicielem) oraz opłaca. Można w chwili zawarcia. Można później. Ale i
    tak trzeba, bo umowa została zawarta. Opłacenie kolejnych rat polisy nie
    ma już związku z posiadaniem pojazdu. Co najwyżej polisę można
    wypowiedzieć po sprzedaży i się skompensują roszczenia ubezpieczyciela i
    poprzedniego właściciela. Nadal nie widzę tu miejsca dla nabywcy.

    --
    Robert Tomasik

  • 14. Data: 2020-10-04 12:27:38
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 04.10.2020 o 11:59, Budzik pisze:
    > Pare lat temu ubezpieczyciel tłumaczył mi ze to ja jako nowy włascicel
    > odpowiadam i musze zapłacic druga rate.
    > To było PZU. Mowisz ze mnie oszukali?

    Oczywiście, że tak. Zawierałeś z nimi jakąkolwiek umowę?

    --
    Robert Tomasik

  • 15. Data: 2020-10-04 15:07:24
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    > Oczywiście, że tak. Zawierałeś z nimi jakąkolwiek umowę?

    Zawarł ze sprzedającym auto a w jej wyniku stał się posiadaczem polisy.
    I jak nie chce tego ubezpieczenia to ma wypowiedzieć umowę OC.
    Jak chce to ma zapłacić kolejna składkę.

    Pozdrawiam

  • 16. Data: 2020-10-04 15:22:46
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 04.10.2020 o 15:07, RadoslawF pisze:

    > Zawarł ze sprzedającym auto a w jej wyniku stał się posiadaczem polisy.
    > I jak nie chce tego ubezpieczenia to ma wypowiedzieć umowę OC.
    > Jak chce to ma zapłacić kolejna składkę.

    Kolejną składkę oczywiście tak. Ale kolejna rata za poprzednią składkę,
    to nie do końca jest to samo.

    --
    Robert Tomasik

  • 17. Data: 2020-10-04 16:59:44
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]
    > był właścicielem) oraz opłaca. Można w chwili zawarcia. Można
    > później. Ale i tak trzeba, bo umowa została zawarta.

    No własnie to mam na mysli - zawarcie polisy.

> [...]
    > najwyżej polisę można wypowiedzieć po sprzedaży i się skompensują
    > roszczenia ubezpieczyciela i poprzedniego właściciela. Nadal nie

    W tamtej sytuacji poinformowano mnie, ze skoro kupiłem auto a polisa
    nie była opłacona w pełni to musze dopłacic.
    Nie miałem tez szansy jej wymowic bo sam fakt nie opłacenia drugiej
    raty wypłynął jak ta polisa sie skonczyła (minał cały rok)

    Przy obecnej sytuacji tez sugerowano zeby przy zakupie sprawdzic
    potwierdzenie zapłaty OC bo inaczej to nabywca bedzie odpowiedzialny za
    uiszczenie brakujacej składki.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    H. Jackson Brown, Jr.

  • 19. Data: 2020-10-04 17:59:44
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Oczywiście, że tak. Zawierałeś z nimi jakąkolwiek umowę?

    Oczywiście ze nie.
    Ale z racji tego ze umowa przechodzi automatycznie na nabywce to nie
    jest to takie oczywiste.
    Na grupie (juz nie pamietam czy samochody czy prawo) potwierdzono mi ze
    w takiej sytuacji to ja, jako nabywca, jestem odpowiedzialny za
    opłacenie drugiej raty.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    które mogą cię pokonać. To często popełniana omyłka. Frank Herbert

  • 18. Data: 2020-10-04 17:59:44
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik RadoslawF r...@g...com ...

    > Zawarł ze sprzedającym auto a w jej wyniku stał się posiadaczem
    > polisy. I jak nie chce tego ubezpieczenia to ma wypowiedzieć umowę
    > OC. Jak chce to ma zapłacić kolejna składkę.

    W tamtym przypadku problem z wypowiedzeniem był taki ze PZU
    przypomniało sobie o sprawie jak to ubezpieczenie juz straciło waznosc
    bo minał rok.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "W demokracji wolno głupcom głosować,

  • 20. Data: 2020-10-04 18:01:57
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

> [...]
    > umowy na rok dochodzi w chwili jej zawarcia. Nie widzę powodu, by to w
    > ogóle interesowało nabywcę pojazdu, który nie jest w żaden sposób stroną

    Błędnie zakładasz, że kupujący nie jest stroną umowy ubezpieczenia, to
    nic dziwnego, że dochodzisz do głupich wniosków. Wraz z kupnem samochodu
    przechodzi na kupującego polisa OC i on staje się jej stroną.

    --
    Liwiusz