  • 1. Data: 2020-09-30 19:59:54
    Temat: Zakup samochodu i brak informacji o niezapłaconym OC
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    CZy sprzedawca samochodu uzywanego ma obowiązek poinformowac mnie o
    tym, ze nie opłacił polisy w całosci tylko czesciowo?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Aniołom łatwo być aniołami. Nie jedzą i są bezpłciowi."

  • 2. Data: 2020-10-01 14:13:18
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2020-09-30 o 19:59, Budzik pisze:
    > CZy sprzedawca samochodu uzywanego ma obowiązek poinformowac mnie o
    > tym, ze nie opłacił polisy w całosci tylko czesciowo?

    Nie ma obowiązku.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2020-10-01 19:49:07
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu 2020-09-30 o 19:59, Budzik pisze:
    > CZy sprzedawca samochodu uzywanego ma obowiązek poinformowac mnie o
    > tym, ze nie opłacił polisy w całosci tylko czesciowo?

    Ale Ty POWINIENEŚ to sprawdzić.

    Ciebie nie powinna interesować opłata za polisę tylko data wygaśnięcia
    tej polisy. Być może wyjdzie na to samo ale "w całości" sugeruje różny
    termin opłacenia i obowiązywania ubezpieczenia.

    Sam się niedawno naciąłem (sprzedawca naściemniał z wpłatami co kwartał)
    i trzy dni pojazd był mój bez ubezpieczenia. Dobrze że małą kara
    (czterokołowiec) i jak na razie nieegzekwowana (ODPUKAĆ)

  • 4. Data: 2020-10-02 19:59:48
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik _Master_ M...@...pl ...

    > Ale Ty POWINIENEŚ to sprawdzić.

    W jaki sposób?

    > Ciebie nie powinna interesować opłata za polisę tylko data
    > wygaśnięcia tej polisy.

    Data wygasniecia jest 25.07.2021 bo wykupiona na rok.
    A dla zabawy rozpatrzmy dwie sytuacje:

    - polisa oplacona w polowie przez kupujacego
    - polisa nie opłacona wcale

    A co maja wpłaty do waznosci polisy?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Jeżeli wydaje się, że wszystko działa dobrze,

  • 5. Data: 2020-10-03 12:26:05
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu 2020-10-02 o 19:59, Budzik pisze:
    > A co maja wpłaty do waznosci polisy?

    Nic. To sprawa między właścicielem/aktualnym właścicielem a ubezpieczalnią.

    Ale... Może warto zrekalkulować taką polisę i dobrze wiedzieć jakie były
    wpłaty

  • 6. Data: 2020-10-03 12:41:13
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2020-10-02 o 19:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik _Master_ M...@...pl ...

    > W jaki sposób?

    Poprosić o potwierdzenia zapłaty.

    --
    Liwiusz

  • 8. Data: 2020-10-03 20:59:47
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik _Master_ M...@...pl ...

    > Nic. To sprawa między właścicielem/aktualnym właścicielem a
    > ubezpieczalnią.
    >
    > Ale... Może warto zrekalkulować taką polisę i dobrze wiedzieć
    > jakie były wpłaty

    Powtorze jak wyglada sytuacja.
    Polisa załozona 25.07.
    Ja kupuje samochód 15.08

    I teraz:
    - poprzedni własciciel zapłacił pol składki - tu juz wiem ze drugie pol
    musze zapłacic ja albo wypowiedziec po pol roku i wykupić nowa.

    - poprzedni własciciel nic nie zapłacił. I co wtedy?

    Zeby było smieszniej - w tej sytuacji okazało sie ze jest to trzeci
    przypadek.
    - poprzedni własciciel zapłacił ale dopiero we wrzesniu
    - w miedzyczasie poinformował TU o sprzedaniu auta
    - TU chce dodatkowego papierka ze on wie co robi, bo wpłata dotarła po
    dacie sprzedazy auta, a w miedzyczasie TU poinformowało mnie ze mam
    zapłacic cała składke. Ale to ERGO Hestia - 2 rozmowy telefoniczne z
    nimi i juz wiem ze pracuja tam roboty i nie chce miec z nimi nic
    wspolnego ;-DDD

    --
    Pozdrawia... Budzik
    A świstak siedzi i wyrabia nadgodziny.

  • 7. Data: 2020-10-03 20:59:47
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Poprosić o potwierdzenia zapłaty.

    OK, kolejna rzecz do zapamietania przy zakupie nastepnego samochodu :)

    --
    Pozdrawia... Budzik

  • 9. Data: 2020-10-03 22:32:49
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu 2020-10-03 o 20:59, Budzik pisze:
    > - poprzedni własciciel nic nie zapłacił. I co wtedy?

    Ja bym wypowiedział i zawarł nową. Szkoda życia.
    Zawsze traktuję starą polisę jako bonus gratis a nie coś co mi się
    należy po kupnie ;-)

  • 10. Data: 2020-10-04 01:06:33
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 03.10.2020 o 12:41, Liwiusz pisze:

    > Poprosić o potwierdzenia zapłaty.

    Jeśli ubezpieczyciel rozłożył na raty polisę, to - moim zdaniem - to
    sprawa pomiędzy ubezpieczycielem, a poprzednim właścicielem. jeśli ów
    drugiej raty nie uiści, to ubezpieczyciel może tego dochodzić przed
    sądem, nawet gdy samochód będzie w rękach innej osoby. Bo do zawarcia
    umowy na rok dochodzi w chwili jej zawarcia. Nie widzę powodu, by to w
    ogóle interesowało nabywcę pojazdu, który nie jest w żaden sposób stroną
    tego stosunku prawnego.

    --
    Robert Tomasik