  • 21. Data: 2020-11-13 13:08:36
    Temat: Re: Zabawa a policjanta.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:5fae2013$0$6336$6...@n...neostrada
    .pl...
    W dniu 12.11.2020 o 23:16, J.F. pisze:

    >Ma razieszukają ze zniszczenia, a nie spowodowania pożaru, choć to
    >drugie nasuwa się samo, że za spowodowanie pożaru ścigamy ze
    >spowodowania pożaru. Więc pytam czemu tak?

    Robert cos tam chyba wie.

    >Ludziki rzucające racami. Jeden nawet dość charakterystycznie ubrany.

    Dajcie jakis link ...

    J.

  • 22. Data: 2020-11-13 13:27:00
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 12.11.2020 o 23:28, J.F. pisze:

    > A 288 to mozna bez sledztwa ?

    Tak. To dochodzenie i decyzję Policja podejmuje.

    > Ale w 163 masz "kto sprowadza zdarzenie", a w 288 "kto niszczy".
    > To znow ekwilibrystyka z zamiarem ewentualnym.
    > To juz lepiej 164, gdzie jest "Kto sprowadza bezpośrednie
    > niebezpieczeństwo zdarzenia"

    Ale to też śledztwo.

    > moze ... o ile sie nie wypalily :-)

    Też mi się tak wydawało, aż przyjechał technik "z jajem".

    > A tu wszyscy w maseczkach :-)

    Top jest większy problem.

    > Zakladajac, ze kogos aresztujecie dla przykladu, a sad potem oceni
    > dowody jako niewystarczajace, to chyba odzszkodowanie sie aresztowanemu
    > nalezy ...

    Areszt stosuje sąd.

    --
    Robert Tomasik

  • 23. Data: 2020-11-13 14:49:09
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 13.11.2020 o 13:08, J.F. pisze:

    > Robert cos tam chyba wie.

    Może....

    > Dajcie jakis link ...

    Na przykład to
    https://www.onet.pl/informacje/onetwarszawa/warszawa
    -policja-publikuje-zdjecia-podejrzanych-o-podpalenie
    -mieszkania/6qvxl2t,79cfc278

    --
    Shrek

  • 24. Data: 2020-11-13 14:52:08
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Chciał dobrze, wyszło źle. Bo się gibło. Należy umorzyć. Ewentualnie
    > sprawa cywilna.

    Nie umorzyć, a nagrodę przyznać. W końcu chciał dobrze, a że upośledzony
    umysłowo...

    --
    Shrek

  • 25. Data: 2020-11-13 15:42:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    .pl...

    >Tak. To dochodzenie i decyzję Policja podejmuje.

    A co jest zlego w sledztwie ?
    Policja sie chyba nie boi, ze prokurator umorzy ?

    To co - zalezy im na sukcesie i nie chca sie dzielic ?
    Czy przygotowuja sie do zamiecenia pod dywan, bo jak czytam -
    dochodzenie mniej formalne.

    Ale ale ... czytam art 325 KPK ...
    § 1. Dochodzenie prowadzi się w sprawach o przestępstwa należące do
    właściwości sądu rejonowego:
    1) zagrożone karą nieprzekraczającą 5 lat pozbawienia wolności, z tym
    że w wypadku przestępstw przeciwko mieniu tylko wówczas, gdy wartość
    przedmiotu przestępstwa albo szkoda wyrządzona lub grożąca nie
    przekracza 200 000 zł;

    Mieszkanie w Warszawie raczej wiecej warte ... wiec to dlatego mowi
    sie o spaleniu okna ?

    >Areszt stosuje sąd.

    A i tak odszkodowanie sie nalezy.

    Jeszcze nie slyszalem o karze dla prokuratora ktory jakos za bardzo
    naciagal fakty w sprawie aresztowej ... ale kiedys trzeba bedzie
    zaczac ...

    J.

  • 26. Data: 2020-11-14 00:59:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    >Jak wszyscy zapewne wiedzą członek antify przebrany za nieuzbrojony
    >balkon sprowokował naszych patriotów, więc podpalili on mieszkanie
    >dwa pietra niżej. Ci akurat prawdopodobnie bekną, bo są pionkami a
    >potrzebny jest koziołek ofiarny, ale pobawmy się w kulsona piszącego
    >odmowę wszczęcia postępowania - jakich argumentów powinien użyć
    >kulson, co "nie popiera, ale rozumie" patriotów;)

    Probka z poprzednich lat

    https://oko.press/przestepcy-z-marszu-niepodleglosci
    -2017-bezkarni/

    Ale ... do tego co na zdjeciach, to trudno sie jakos solidnie
    przyczepic ...

    https://oko.press/narodowcy-kpia-sobie-z-policji-nie
    -potrafi-ich-ukarac-za-lamanie-prawa-moze-bedzie-mus
    iala-nagrodzic/

    J.

  • 27. Data: 2020-11-14 12:23:16
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 13.11.2020 o 15:42, J.F. pisze:

    > A co jest zlego w sledztwie ?
    > Policja sie chyba nie boi, ze prokurator umorzy ?

    Nic, po za tym, że wszczyna je Prokurator :-)

    > To co - zalezy im na sukcesie i nie chca sie dzielic ?
    > Czy przygotowuja sie do zamiecenia pod dywan, bo jak czytam -
    > dochodzenie mniej formalne.

    Może po prostu bardziej presja czasu. Prokurator mógłby nie zdążyć :-)
    Ale to mój domysł, a nie jakaś wiedza.

> [...]
    > przekracza 200 000 zł;
    > Mieszkanie w Warszawie raczej wiecej warte ... wiec to dlatego mowi sie

    Musisz ich zapytać. Już kiedyś pisałem, że tak naprawdę sama treść
    zarzutu ma drugorzędne znaczenie.

    > A i tak odszkodowanie sie nalezy.
    > Jeszcze nie slyszalem o karze dla prokuratora ktory jakos za bardzo
    > naciagal fakty w sprawie aresztowej ... ale kiedys trzeba bedzie zaczac ...

    Bo ocenia to sąd, a nie Prokurator. Do zdaje się 1997 roku Areszt
    stosował Prokurator.

    --
    Robert Tomasik

  • 28. Data: 2020-11-14 12:25:23
    Temat: Re: Zabawa a policjanta [pożar od petardy co w cel nie trafiła]
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 13.11.2020 o 13:01, J.F. pisze:
    > No, jak sie rzuca racami po oknach ... to w zasadzie po co ?

    Rzućcie okiem na art. 9 kk. Do umyślności przestępstwa wystarczy, że
    rzucający racę godził się na podpalenie mieszkania, a to już nie trudno
    wykazać, że idiota powinien to przewidzieć, że w coś trafi.

    --
    Robert Tomasik

  • 29. Data: 2020-11-14 13:10:00
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2020-11-14, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Rzućcie okiem na art. 9 kk. Do umyślności przestępstwa wystarczy, że
    > rzucający racę godził się na podpalenie mieszkania, a to już nie trudno
    > wykazać, że idiota powinien to przewidzieć, że w coś trafi.

    No jak idiota to może i nie...
    No i jak dalekie to podpalenie? Jakby w pożarze ktoś zginął? Większosć
    tych nazibaranów chyba mimo wszystko nie chce nikogo ukatrupić, to może i
    nie chcą spalić a np. tylko zbić szybę?

    --
    Marcin

  • 30. Data: 2020-11-14 13:15:00
    Temat: Re: Zabawa a policjanta [pożar od petardy co w cel nie trafiła => KK-9 umyślność/nieumyślność]
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:

    > Rzućcie okiem na art. 9 kk. Do umyślności przestępstwa wystarczy, że
    > rzucający racę godził się na podpalenie mieszkania, a to już nie trudno
    > wykazać, że idiota powinien to przewidzieć, że w coś trafi.

    Ale KK-9.2 [A] "tworzy wątpliwości"/"pole do różnych interpretacji" przy
    przywalania KK-163. <cynizm> Jaka prorok przewidzi czy w momencie
    wydawania prawomocnego wyroku (za parę lat) będzie "zero tolerancji dla
    (politycznych) chuliganów"? :-) </cynizm>

    [A] https://www.lexlege.pl/kk/art-9/
    --
    A. Filip