  • 91. Data: 2020-11-15 19:58:18
    Temat: Re: Zabawa a policjanta [pożar od petardy co w cel nie trafiła]
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > JAk zaczęły sie marsze pod dom Generała,

    > Ciekawe ilu z nich biegało pod dom
    > Generała.

    Znamienne, że "generała" piszesz wielką literą.

    --
    Shrek

  • 92. Data: 2020-11-15 23:32:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    W dniu 15.11.2020 o 16:37, A. Filip pisze:

    >Moim zdaniem nie masz racji. Kościół od dłuższego czasu w niewielkim
    >stopniu jest utrzymywany z datków wiernych. Przede wszystkim państwo
    >go
    >utrzymuje. Płacąc za nauczanie religii księżom i zakonnicom.

    To moze utrzyma ksiedza, ale nie calosc organizacji.

    >Remontując kościoły.

    Z drugiej strony - chcesz zobaczyc zabytki ... koscioly czekaja.
    Wypada partycypowac ...

    >Przekazując KK nieruchomości, które ten wynajmuje, albo i
    >sprzedaje.

    Ale trzeba przyznac, ze w wczesniej zabral wiecej.

    >Nigdy nie bawiłem się w statystyki, ale wątpię, by
    >przekazywane przez wiernych datki za śluby, pogrzeby, msze czy na
    >tacę
    >środki zaspokoiły kilka procent potrzeb kościoła.

    Do 1990 musialy starczyc. Co prawda Fundusz Koscielny byl, ale raczej
    niewielki.

    tysiac wiernych w parafii ... jak da po 10 zl na msze ... przyzwoita
    kwota na tydzien ... o ile przyjda.

    J.

  • 93. Data: 2020-11-16 00:14:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    W dniu 15.11.2020 o 03:33, J.F. pisze:

    >Jeśli masz granat obronny, to lecący 200 metrów odłamek jest
    >normalnym
    >następstwem i o żadnej nieumyślności tu mowy być nie może.

    Ty to wiesz, a kto inny niekoniecznie.

    >Jakie usiłowanie? Usiłowanie, to by było, jakby nie rzucił, albo za
    >słbo
    >rzucił i do stawu wpadło.

    Usilowanie spowodowania strat w wielkich rozmiarach, spowodowania
    smierci wielu osob itp.

    >Nie wiem. W tym wypadku byli potrzebni strażacy. Może jakby się
    >chałupa
    >spaliła, to by tego tlenu zabrakło. Nikt nie sprawdzał.

    tak ogolnie, miedzy sciana a tynkiem po malenkim pozarze tlenu powinno
    byc malo ...

    >Jak zapłacą za kilka remontów, to zrozumieją.

    Ale musisz zlapac ... no i musza byc straty.
    A po tym filmie, to jakie straty byly ? Bo rac jakby tysiace ...

    J.

  • 94. Data: 2020-11-16 00:21:25
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    .pl...
    W dniu 15.11.2020 o 14:27, Smok Eustachy pisze:

    >Kościół własnych środków nie ma. Dostaje je od wiernych.

    Dyskusyjne.
    W Polsce moze i ma mało, bo mu nie/wierni zabrali.

    Historycznie mial duzo, nawet bardzo duzo ...

    J.

  • 95. Data: 2020-11-16 00:21:31
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 15.11.2020 o 23:32, J.F. pisze:

    > To moze utrzyma ksiedza, ale nie calosc organizacji.

    A dotacje na źródła i tego typu przedsięwziecia?

    > Z drugiej strony - chcesz zobaczyc zabytki ... koscioly czekaja. Wypada
    > partycypowac ...

    Czy ja piszę, że źle. Stwierdzam fakt i tyle.

    > Ale trzeba przyznac, ze w wczesniej zabral wiecej.

    Możesz rozwinąć?

    > Do 1990 musialy starczyc. Co prawda Fundusz Koscielny byl, ale raczej
    > niewielki.
    > tysiac wiernych w parafii ... jak da po 10 zl na msze ... przyzwoita
    > kwota na tydzien ... o ile przyjda.

    Wtedy się chodziło do kościoła. Jak nie przyszedłeś z 10 minut przed
    czasem, to ciężko byłe wejść do kościoła.

    --
    Robert Tomasik

  • 96. Data: 2020-11-16 00:34:44
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 16.11.2020 o 00:14, J.F. pisze:

    > Ty to wiesz, a kto inny niekoniecznie.

    To po co się bierze za coś, o czym nie ma pojęcia?

    > Usilowanie spowodowania strat w wielkich rozmiarach, spowodowania
    > smierci wielu osob itp.

    RZucajac w budynek godzi się na jego podpalenie.

    > tak ogolnie, miedzy sciana a tynkiem po malenkim pozarze tlenu powinno
    > byc malo ...

    Powinno. Ale paliło się. Kamerą termiczna szukali i zwalali ocieplenie
    tam, gdzie się tliło pod.

    > Ale musisz zlapac ... no i musza byc straty.
    > A po tym filmie, to jakie straty byly ? Bo rac jakby tysiace ...

    Nie mam zielonego pojęcia.

    --
    Robert Tomasik

  • 97. Data: 2020-11-16 00:36:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    .pl...

    >A dotacje na źródła i tego typu przedsięwziecia?

    Tych dotacji trudno zliczyc, ale nauczycielskiej pensji to starczy
    jednemu ksiedzu na skromne zycie.

    >Czy ja piszę, że źle. Stwierdzam fakt i tyle.

    Ale tez tak niekoniecznie jest to "utrzymywanie przez panstwo".

    >Możesz rozwinąć?

    W 1939 KK mial spore dobra.

    >Wtedy się chodziło do kościoła. Jak nie przyszedłeś z 10 minut przed
    >czasem, to ciężko byłe wejść do kościoła.

    A teraz co - wiernych ubylo, czy kosciolow przybylo ?

    Dotacji do budowy nowych raczej nie bylo (poza przekazaniem dzialek).

    J.

  • 98. Data: 2020-11-16 00:39:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    W dniu 15.11.2020 o 17:16, Smok Eustachy pisze:

    >Kaczor teoretycznie nie ma żadnej władzy. To szeregowy poseł. W tym
    >właśnie metoda, ze nie da się go obalić. On za nic nie odpowiada.

    Przegapiles. Wicepremier.

    J.

  • 99. Data: 2020-11-16 00:39:32
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 16.11.2020 o 00:21, J.F. pisze:
> [...]
    > Dyskusyjne.
    > W Polsce moze i ma mało, bo mu nie/wierni zabrali.
    > Historycznie mial duzo, nawet bardzo duzo ...

    Nigdy sie nad tym nie zastanawiałem głębiej. U nas w Galicji Była tzw.
    "kasata józefińska". Miłościwie panujący pozabierał majątek klasztorom.
    W moim mieście były trzy klasztory. W jednym do dziś jest Zakład Karny.
    W drugim był Urząd Skarbowy, a teraz pusty stoi od kilkunastu chyba
    lat. W trzecim zrobiono Dom Pomocy Społecznej i Jezuici odzyskali go
    kilkanaście lat temu robiąc tam szkołę.

    Tak więc po I WS startowali od tzw. "zera".

    --
    Robert Tomasik

  • 100. Data: 2020-11-16 00:40:05
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

> [...]
    /.../
    > Usilowanie spowodowania strat w wielkich rozmiarach, spowodowania

    A jak stawiasz znicze pod drzwiami?