  • 161. Data: 2022-03-04 23:53:36
    Temat: Re: Wjechali
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Z drugiej strony jeśli rozważać to jako zabezpieczenie (inwestycje) a
    > nie środki spekulacyjne to w sumie bez większego znaczenia.

    No właśnie niekoniecznie. Szafę pancerną mam. Mogę tam kilka kilogramów
    złota wrzucić. Tylko, jeśliby to miało być zabezpieczenie "na czarną
    godzinę", no to pasowałoby, by dało się to jakoś spieniężyć. O to mi
    chodzi.

    Wyobraź sobie, że wybuchła wojna, a ja będę jechał ze swoich gór do
    Warszawy koniecznie na 10:30 :-) Nie jest to funkcjonalne po prostu.

    --
    Robert Tomasik

  • 162. Data: 2022-03-05 00:24:15
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-03-04, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

> [...]
    > Wyobraź sobie, że wybuchła wojna, a ja będę jechał ze swoich gór do
    > Warszawy koniecznie na 10:30 :-) Nie jest to funkcjonalne po prostu.

    Pozbywanie się w czasie wojny, wracając z gór, kilku kilogramów złota nie
    wydaje się rozsądną ekonomicznie i logistycznie decyzją :) Poza tym nie
    mam przekonania czy te firmy w czasie wojny będą skupować, a jak już to
    po raczej przykrych cenach.

    Wartość złota jako zabezpieczenia to raz, względna niezależność od stanu
    gospodarki, dwa, uniwersalność (za granicą też przyjmą), trzy, możliwość
    wymiany bezpośredniej. Możesz w końcu płacić tymi kilkugramowymi
    sztabiątkami i w czasie wojny z pewnością ludzie to przyjmą chętniej niż
    np. takie ruble :)

    --
    Marcin

  • 163. Data: 2022-03-05 07:00:33
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 03.03.2022 o 13:14, Olin pisze:

    > Że zacytuję chyba jedynego sprawiedliwego w tej Sodomie & Gomorze:
    >
    > "Kto nie pamięta o ludobójstwie na Wołyniu i nie domaga się prawdy o
    > pomordowanych przez OUN-UPA Polakach, ten jest zaprzańcem i zdrajcą. Kto
    > wymachuje dziś Wołyniem by nie pomagać kobietom, dzieciom, starszym i
    > chorym uciekającym przed barbarzyństwem Moskwy, ten jest skurwysynem."
    >
    > https://twitter.com/RobertWinnicki/status/1497663715
    101089798

    Zaskakująco mądre jak na naziołka.

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.

  • 164. Data: 2022-03-05 07:32:58
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Wyobraź sobie, że wybuchła wojna, a ja będę jechał ze swoich gór do
    > Warszawy koniecznie na 10:30 :-) Nie jest to funkcjonalne po prostu.

    Ekkkk. Znaczy chces kupić złoto, żeby w razie wojny mieć coś o znaczącej
    wartości a nie walutę, która traci na wartości i robi się z niej papier
    toaletowy. I dlatego jak wybuchnie wojna to chcesz jechać i to co
    kupiłeś wymienić właśnie na ten papier, którego mieć nie chciałeś...
    Przemyśl to jeszcze raz;)

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.

  • 165. Data: 2022-03-06 10:52:43
    Temat: Re: Wjechali [Złoto na czarną godzinę: płynność]
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:

> [...]
    >
    > Wyobraź sobie, że wybuchła wojna, a ja będę jechał ze swoich gór do
    > Warszawy koniecznie na 10:30 :-) Nie jest to funkcjonalne po prostu.

    Jeśli celem ma być płynność dla "drobnych kwot" to IMHO zamiast złotych
    sztabek lepsze mogłyby być złote monety. Jak miałbyś dużo do
    "zabunkrowania" to najlepsza byłaby mieszanka obu opcji.

    Trzymanie przygniatającej większości pieniędzy w banku przy ujemnej
    realnej stopie oprocentowania i "nie pomijalnym" ryzyku wojny to
    niekoniecznie najlepszy pomysł IMHO.

    Banksterzy wydają się być za głupi by pojąć że raz złamany "nawyk"
    trzymania pieniędzy w bankach może czasochłonny do odtworzenia.

    --
    A. Filip

  • 166. Data: 2022-03-06 13:46:29
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Bardzo ciekawy artykuł byłego ambasadora:
    www.rp.pl/plus-minus/art35800551-jacek-kluczkowski-t
    en-jeden-powod-dla-ktorego-zelenski-uwiera-putina

    -----

  • 167. Data: 2022-03-06 18:50:35
    Temat: Re: Wjechali [amunicja kasetowa (WP+1)]
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    A my też strzelamy z amunicji kasetowej przeciw cywilom?

    -----
    > Chcesz opierdalać Rosję za *samo* użycie uzbrojenia którego WP nie poświęciła na
    ołtarzu politycznej poprawności?

  • 168. Data: 2022-03-06 19:23:07
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    ąćęłńóśźż <...@...pl> pisze:
    > A my też strzelamy z amunicji kasetowej przeciw cywilom?

    AFAIR Do ostrzelanie niebronionego obiektu cywilnego w Afganistanie
    misjonarze zbrojni WP użyli zwykłej amunicji do (jednego) moździerza.
    Jeśli "niedokładnie" zapamiętałem to z góry dziękuje za precyzyjną
    kwalifikacje prawną z podaniem źródła/linka z opisem zdarzenia/zarzutów.
    Wydaje mi się że "mogłem odnieść wrażenie" że mógł to być ostrzał
    odwetowy ala odpowiedzialność zbiorowa. AFAIR *Upubliczniony* był jeden
    taki przypadek.

    Marnym prawnik ci jest któryż skamlę jak mu na pytanie zadane
    odpowiadają.

    Robienie *wielkich* zarzutów Rosji nie jest aż tak banalnie proste by
    jeden przypadek wystarczał bez stworzenia precedensów groźnych dla USA+.
    Zawsze jest jednak "Ziarnko do ziarnka ..." i "Wolniej jedziesz dalej
    zajedziesz" - kto nie kumuluje ten nie skumuluje.

    P.S. Czy ambasada ChRL w Belgradzie nie była obiektem cywilnym?
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Bombardowanie_ambasady
    _chi%C5%84skiej_w_Belgradzie

    --
    A. Filip

  • 169. Data: 2022-03-29 14:17:45
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    A far-right battalion has a key role in Ukraine's resistance. Its neo-Nazi links have
    given Putin ammunition:
    https://edition.cnn.com/2022/03/29/europe/ukraine-az
    ov-movement-far-right-intl-cmd/index.html