    From: "A. Filip" <a...@p...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wjechali [Złoto na czarną godzinę: płynność]
    Date: Sun, 06 Mar 2022 10:52:43 +0100 (CET)
    <1...@4...net>
    <621f717d$0$494$65785112@news.neostrada.pl>
    <621f93cf$0$473$65785112@news.neostrada.pl>
    <621f9cf4$0$502$65785112@news.neostrada.pl>
    <QCTTJ.189048$TXc5.132829@fx14.ams1>
    <622143e8$0$489$65785112@news.neostrada.pl>
    <cEcUJ.401435$EjU2.232099@fx07.ams1>
    <1...@4...net>
    <6222715c$0$485$65785112@news.neostrada.pl>
    <zDwUJ.192098$TXc5.191052@fx14.ams1>
    <62229872$0$475$65785112@news.neostrada.pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:

    > No właśnie niekoniecznie. Szafę pancerną mam. Mogę tam kilka
    > kilogramów złota wrzucić. Tylko, jeśliby to miało być zabezpieczenie
    > "na czarną godzinę", no to pasowałoby, by dało się to jakoś
    > spieniężyć. O to mi chodzi.
    >
    > Wyobraź sobie, że wybuchła wojna, a ja będę jechał ze swoich gór do
    > Warszawy koniecznie na 10:30 :-) Nie jest to funkcjonalne po prostu.

    Jeśli celem ma być płynność dla "drobnych kwot" to IMHO zamiast złotych
    sztabek lepsze mogłyby być złote monety. Jak miałbyś dużo do
    "zabunkrowania" to najlepsza byłaby mieszanka obu opcji.

    Trzymanie przygniatającej większości pieniędzy w banku przy ujemnej
    realnej stopie oprocentowania i "nie pomijalnym" ryzyku wojny to
    niekoniecznie najlepszy pomysł IMHO.

    Banksterzy wydają się być za głupi by pojąć że raz złamany "nawyk"
    trzymania pieniędzy w bankach może czasochłonny do odtworzenia.

    --
    A. Filip