eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo › Usytuowanie znaków drogowych
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 118

  • 31. Data: 2024-03-29 05:15:50
    Temat: Re: Usytuowanie znaków drogowych
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-03-27, Shrek <...@w...pl> wrote:
    > W dniu 27.03.2024 o 09:03, Marcin Debowski pisze:
    >
    >>> Więc nie da sie wjechać wcale. Tą główną jezdnią jedzie coś koło 20k
    >>> samochodów na dobę. Tam zawsze coś jedzie.
    >>
    >> No takie życie.
    >
    > Po to wymyślono rozbiegówki... I generalnie działa, dopóki ktoś nie

    Może nie było zamiaru rozbiegówki, a wyszło takie dziwne skrzyżowanie.

    > wpadnie na pomysł, że można zmienić pas z głównego na rozbiegowy (bdź
    > przeplatania) bez ustępowania pierwszeństwa - a do tego się sprowadza
    > twoje twierdzenie że jak ktoś jest na głównej to nie wolno wjeżdzać na
    > rozbiegówkę, bo może zmienić pas i ma pierwszeństwo.
    >
    >>> A gdzie się kończy? Skrzyżowanie to częśc gdzie przecinają się kierunki
    >>> ruchu łącznie z połączeniami i rozwidleniami jezdni.
    >>
    >> A gdzie się kończy typowe?
    >
    > Obszar skrzyżowania kończy się na rzeczywistych bądź wyimaginowanych
    > liniach zatrzymania - w tym przypadku mamy rzeczywistą na początku a
    > wyimaginowanej z drugiej strony nie ma, więc albo z ogólnej definicji
    > żetam gdzie kończy się łączenie lub rozwidlenie a jak się na siłe
    > trzymać wyimaginowanej, to tam gdzie by była dla hipotetycznie
    > poruszających się w przeciwnym kierunku (pod prąd). W wytycznych
    > dotyczących projektowania skrzyżowań to jeszcze dalej.

    No linia ogranicząca pas lub krawężnik :)

    >> Należy spojrzeć na te zęby jako na koniec
    >> drogi podporządkowanej. Jak mamy skrzyżowanie typu T, z nadrzędną
    >> beleczką, to jest jasne, a tu kąt między beleczką a nóżką jest po prostu
    >> bardzo ostry :)
    >
    > I dlatego skrzyżowanie jest długie. Ale tu jest raczej nie T tylko X -
    > pod bardzo ostrym kątem - wloty są dwa, wyloty też dwa.

    Ja tam widzę te.

    --
    Marcin


  • 32. Data: 2024-03-29 06:05:41
    Temat: Re: Usytuowanie znaków drogowych
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 29.03.2024 o 05:15, Marcin Debowski pisze:

    >> Po to wymyślono rozbiegówki... I generalnie działa, dopóki ktoś nie
    >
    > Może nie było zamiaru rozbiegówki, a wyszło takie dziwne skrzyżowanie.

    Na każdej rozbiegówce jest ustąp pierwszenstwa.

    >> Obszar skrzyżowania kończy się na rzeczywistych bądź wyimaginowanych
    >> liniach zatrzymania - w tym przypadku mamy rzeczywistą na początku a
    >> wyimaginowanej z drugiej strony nie ma, więc albo z ogólnej definicji
    >> żetam gdzie kończy się łączenie lub rozwidlenie a jak się na siłe
    >> trzymać wyimaginowanej, to tam gdzie by była dla hipotetycznie
    >> poruszających się w przeciwnym kierunku (pod prąd). W wytycznych
    >> dotyczących projektowania skrzyżowań to jeszcze dalej.
    >
    > No linia ogranicząca pas lub krawężnik :)

    Raczej trzeba się obrócić o 90 stopni;)

    >> I dlatego skrzyżowanie jest długie. Ale tu jest raczej nie T tylko X -
    >> pod bardzo ostrym kątem - wloty są dwa, wyloty też dwa.
    >
    > Ja tam widzę te.

    Spórz z góry są dwa wloty i dwa wyloty.

    --
    Shrek

    Czy wiesz, że "***** ***" czytane od tyłu daje "??? ?????"?
    PS - i konfederację!


  • 33. Data: 2024-03-29 07:26:58
    Temat: Re: Usytuowanie znaków drogowych
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-03-29, Shrek <...@w...pl> wrote:
    > W dniu 29.03.2024 o 05:15, Marcin Debowski pisze:
    >
    >>> Po to wymyślono rozbiegówki... I generalnie działa, dopóki ktoś nie
    >>
    >> Może nie było zamiaru rozbiegówki, a wyszło takie dziwne skrzyżowanie.
    >
    > Na każdej rozbiegówce jest ustąp pierwszenstwa.

    Z zębatą linią warunkowego zatrzymania?

    >>> Obszar skrzyżowania kończy się na rzeczywistych bądź wyimaginowanych
    >>> liniach zatrzymania - w tym przypadku mamy rzeczywistą na początku a
    >>> wyimaginowanej z drugiej strony nie ma, więc albo z ogólnej definicji
    >>> żetam gdzie kończy się łączenie lub rozwidlenie a jak się na siłe
    >>> trzymać wyimaginowanej, to tam gdzie by była dla hipotetycznie
    >>> poruszających się w przeciwnym kierunku (pod prąd). W wytycznych
    >>> dotyczących projektowania skrzyżowań to jeszcze dalej.
    >>
    >> No linia ogranicząca pas lub krawężnik :)
    >
    > Raczej trzeba się obrócić o 90 stopni;)

    O więcej i wtedy jedziesz poc prąd :)

    >>> I dlatego skrzyżowanie jest długie. Ale tu jest raczej nie T tylko X -
    >>> pod bardzo ostrym kątem - wloty są dwa, wyloty też dwa.
    >>
    >> Ja tam widzę te.
    >
    > Spórz z góry są dwa wloty i dwa wyloty.

    Już mi się nie chce przewijać wątku :)

    --
    Marcin


  • 34. Data: 2024-03-29 12:36:13
    Temat: Re: Usytuowanie znaków drogowych
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 29.03.2024 o 07:26, Marcin Debowski pisze:

    >>> Może nie było zamiaru rozbiegówki, a wyszło takie dziwne skrzyżowanie.
    >>
    >> Na każdej rozbiegówce jest ustąp pierwszenstwa.
    >
    > Z zębatą linią warunkowego zatrzymania?

    Linia zatrzymania oficjalnie nic nie zmienia - wystarcza znak pionowy.


    --
    Shrek

    Czy wiesz, że "***** ***" czytane od tyłu daje "??? ?????"?
    PS - i konfederację!


  • 35. Data: 2024-03-29 16:38:03
    Temat: Re: Usytuowanie znaków drogowych
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 29.03.2024 o 12:36, Shrek pisze:
    >> Z zębatą linią warunkowego zatrzymania?
    > Linia zatrzymania oficjalnie nic nie zmienia - wystarcza znak pionowy.

    A jak ukradną znak i będzie tylko linia?
    --
    (~) Robert Tomasik


  • 36. Data: 2024-03-29 17:56:08
    Temat: Re: Usytuowanie znaków drogowych
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 29.03.2024 o 16:38, Robert Tomasik pisze:

    >> Linia zatrzymania oficjalnie nic nie zmienia - wystarcza znak pionowy.
    >
    > A jak ukradną znak i będzie tylko linia?

    To teoretycznie pech. Tu jeszcze trójkąt narysowali więc chyba ujdzie.
    Same "zęby" nie znaczą nic poza miejscem gdzie masz się zatrzymać
    ustępując pierwszeństwa w związku ze _znakiem_ A-7.

    --
    Shrek

    Czy wiesz, że "***** ***" czytane od tyłu daje "??? ?????"?
    PS - i konfederację!


  • 37. Data: 2024-03-30 14:43:27
    Temat: Re: Usytuowanie znaków drogowych
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 28.03.2024 o 19:24, Shrek pisze:
    > W dniu 28.03.2024 o 08:18, Robert Wańkowski pisze:
    >
    >>> I dlatego skrzyżowanie jest długie. Ale tu jest raczej nie T tylko X
    >>> - pod bardzo ostrym kątem - wloty są dwa, wyloty też dwa.
    >>>
    >>
    >> Jeszcze kilka dni rondo tam dostrzeżesz. ;)
    >
    >
    > Badziej mnie zastanawia, że nie widzisz skrzyżowania tam gdzie
    > ewidentnie jest skrzyżowanie. Macie jakiś syndrom sztokholmski - jest
    > zjebane oznakowanie czego koronnym dowodem jest cofnięcie się w googlach
    > do 2012 i zobaczenie że to nie ma żadnego kurwa sensu a wy tego bronicie
    > uzasadniając że skrzyżowanie się kończy przed skrzyżowaniem a nakaz
    > jazdy na wprost nie o znacza że jest nakazana jazda na wprost:P Że
    > wychodzi absolutnie bez sensu - no wychodzi - dlatego że jest to zjebane
    > oznakowanie.
    >

    Może mi umknęło.... to jak powinno wyglądać według Ciebie prawidłowe
    oznakowanie?


    Robert


  • 38. Data: 2024-03-30 19:40:41
    Temat: Re: Usytuowanie znaków drogowych
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 30.03.2024 o 14:43, Robert Wańkowski pisze:

    >> Badziej mnie zastanawia, że nie widzisz skrzyżowania tam gdzie
    >> ewidentnie jest skrzyżowanie. Macie jakiś syndrom sztokholmski - jest
    >> zjebane oznakowanie czego koronnym dowodem jest cofnięcie się w
    >> googlach do 2012 i zobaczenie że to nie ma żadnego kurwa sensu a wy
    >> tego bronicie uzasadniając że skrzyżowanie się kończy przed
    >> skrzyżowaniem a nakaz jazdy na wprost nie o znacza że jest nakazana
    >> jazda na wprost:P Że wychodzi absolutnie bez sensu - no wychodzi -
    >> dlatego że jest to zjebane oznakowanie.
    >>
    >
    > Może mi umknęło.... to jak powinno wyglądać według Ciebie prawidłowe
    > oznakowanie?


    Nie wiem - nie jestem projektantem(to znaczy nie drogowym), na 100% nie
    powinno być tam linii zatrzymania bo sugeruje że rzeczywiście ci jadący
    z lewa na prawą mają pierwszentwo przy zmianie pasa. Tam w ogóle powinna
    być jednostronnie ciągła jak było na początku, ale częściowo z mojej
    winy ją usunęli, bo zwróciłem uwagę że nie ma komu ustąpić:P Skoro
    dpuszczalna jest jazda w dwóch kierunkach to nie powinno być również
    nakazu jazdy na wprost.

    --
    Shrek

    Czy wiesz, że "***** ***" czytane od tyłu daje "??? ?????"?
    PS - i konfederację!


  • 39. Data: 2024-04-02 11:47:39
    Temat: Re: Usytuowanie znaków drogowych
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 30.03.2024 o 19:40, Shrek pisze:
    > W dniu 30.03.2024 o 14:43, Robert Wańkowski pisze:
    >
    >>> Badziej mnie zastanawia, że nie widzisz skrzyżowania tam gdzie
    >>> ewidentnie jest skrzyżowanie. Macie jakiś syndrom sztokholmski - jest
    >>> zjebane oznakowanie czego koronnym dowodem jest cofnięcie się w
    >>> googlach do 2012 i zobaczenie że to nie ma żadnego kurwa sensu a wy
    >>> tego bronicie uzasadniając że skrzyżowanie się kończy przed
    >>> skrzyżowaniem a nakaz jazdy na wprost nie o znacza że jest nakazana
    >>> jazda na wprost:P Że wychodzi absolutnie bez sensu - no wychodzi -
    >>> dlatego że jest to zjebane oznakowanie.
    >>>
    >>
    >> Może mi umknęło.... to jak powinno wyglądać według Ciebie prawidłowe
    >> oznakowanie?
    >
    >
    > Nie wiem - nie jestem projektantem(to znaczy nie drogowym), na 100% nie
    > powinno być tam linii zatrzymania bo sugeruje że rzeczywiście ci jadący
    > z lewa na prawą mają pierwszentwo przy zmianie pasa.

    A nie mają?

    > Tam w ogóle powinna
    > być jednostronnie ciągła jak było na początku, ale częściowo z mojej
    > winy ją usunęli, bo zwróciłem uwagę że nie ma komu ustąpić:P Skoro
    > dpuszczalna jest jazda w dwóch kierunkach to nie powinno być również
    > nakazu jazdy na wprost.
    >

    Przecież ten nakaz dotyczy dróg które się schodzą a nie tych, które się
    rozchodzą.


  • 40. Data: 2024-04-02 19:43:39
    Temat: Re: Usytuowanie znaków drogowych
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 02.04.2024 o 11:47, io pisze:

    >> Nie wiem - nie jestem projektantem(to znaczy nie drogowym), na 100%
    >> nie powinno być tam linii zatrzymania bo sugeruje że rzeczywiście ci
    >> jadący z lewa na prawą mają pierwszentwo przy zmianie pasa.
    >
    > A nie mają?

    Mają jak na każdej rozbiegówce. Czyli sąd stwierdzi.

    >> Tam w ogóle powinna być jednostronnie ciągła jak było na początku, ale
    >> częściowo z mojej winy ją usunęli, bo zwróciłem uwagę że nie ma komu
    >> ustąpić:P Skoro dpuszczalna jest jazda w dwóch kierunkach to nie
    >> powinno być również nakazu jazdy na wprost.
    >>
    >
    > Przecież ten nakaz dotyczy dróg które się schodzą a nie tych, które się
    > rozchodzą.

    A to z powodu?

    --
    Shrek

    Czy wiesz, że "***** ***" czytane od tyłu daje "??? ?????"?
    PS - i konfederację!

strony : 1 ... 3 . [ 4 ] . 5 ... 10 ... 12


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1