  • 111. Data: 2024-04-10 18:19:07
    Temat: Re: Usytuowanie znaków drogowych
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 10.04.2024 o 18:10, Shrek pisze:

    > Być może, ale po pierwsze tego nie zrobiono, po drugie pewnie wybuchnie
    > w twarz na innym skrzyżowaniu.
    >

    > Rozwiązaniem jest usunięcie niepotrzebnych znaków co nic nie wnoszą a
    > robią zamieszanie.

    A co zabezpieczy przed próbą skrętu w lewo/zawróceniem w czasie śniegu?

    Robert

  • 112. Data: 2024-04-10 18:52:24
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > A co zabezpieczy przed próbą skrętu w lewo/zawróceniem w czasie śniegu?

    Na pewno nie nakaz jazdy prosto:P A co zabezpiecza u niemców?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 113. Data: 2024-04-10 20:52:25
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 10.04.2024 o 06:14, Shrek pisze:

    > Zarówno kielnia jak i nakaz jazdy na wprost jest wymagana
    > rozporządzeniem - i nikt nie pomyślał że ma to swoje konsekwencjie
    > -zwaszcza nakaz jazdy na wprost.

    No i w czym problem? Na pierwszej możliwej zmianie kierunku masz nakaz
    jazdy prosto i ustąpienia. Są zbiegające się drogi, co pokazałem, gdzie
    tego 'ustąp' nie ma.

  • 114. Data: 2024-04-11 08:31:45
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 10.04.2024 o 18:52, Shrek pisze:

> [...]

    Ja bym optował, za zdefiniowaniem, że gdzieś tam kończy się skrzyżowanie.
    A może tak jak Niemcy, nie zawracają za zjazdem, tak my powinniśmy
    wiedzieć, że C-5 tyczy się zjazdu?

    > Na pewno nie nakaz jazdy prosto:P A co zabezpiecza u niemców?

    U Niemców, może to samo co pozwala im powoływać sędziów przez polityków,
    au nas nie ze względu na ich dojrzałą demokrację.
    Może też mają dojrzałych uczestników ruchu drogowego. :)

    A tak poważnie, to może mają w przepisach coś co to reguluje, bez
    wspomagania się znakami pionowymi?

    Robert

  • 115. Data: 2024-04-11 19:51:10
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Ja bym optował, za zdefiniowaniem, że gdzieś tam kończy się skrzyżowanie.

    Można i należy określić jasno czym jest skrzyżowanie. Ale w sumie to nic
    nie daje - oznakowanie powinno być jasne i _intuicyjne_. Nakaz jazdy na
    wprost podczas gdy strzałki wskazują inaczej intuicyjny nie jest. Tym
    bardziej że w sumie jest tam do niczego nie potrzebny. Jak ktoś ma
    zawrócić tam to i tak zawróci bo żaden znak mu nie pomoże (i tak nikt na
    ten znak uwagi nie zwraca - przyznaj - zwracasz uwagę na nakaz jazdy na
    wprost na wlotach węzłów) albo równie dobrze może zawrócić bez
    rozbiegówki tylko naormalnie na jezdni. Pobieżenie popatrzyłem w
    niemczech i dają sobie radę.

    > A może tak jak Niemcy, nie zawracają za zjazdem, tak my powinniśmy
    > wiedzieć, że C-5 tyczy się zjazdu?

    Po co? Przecież tam nikt nie zawraca - niezależnie od znaku.

    > Może też mają dojrzałych uczestników ruchu drogowego. :)

    Może nie zakładają że absurdalne oznakowanie zapobiegnie absyrdalnym
    zachowaniom:P

    > A tak poważnie, to może mają w przepisach coś co to reguluje, bez
    > wspomagania się znakami pionowymi?

    To u nas też można. Nawet jak jest to nikt go nie zna, bo jest oczywiste
    że na węzłach się nie zawraca w ten sposób.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 116. Data: 2024-04-26 08:12:55
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 24.03.2024 14:19, Mateusz Bogusz wrote:
    > To jak ścieżka rowerowa ma 1m szerokości, to ten znak ma stanąć idealnie
    > na środku? :-D
    >
    > Dlaczego pytam - https://i.ibb.co/GWNFnzg/sciezka-rowerowa-ze-znakiem
    .jpg

    No proszę, pytanie w urzędzie i pisanie ma sens.

    Przypomnę jak było: https://i.ibb.co/NCgC4Xf/bylo.jpg
    A dzisiaj widziałem że już przerobione: https://i.ibb.co/TR0ZJsK/jest.jpg

    :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 117. Data: 2024-04-27 15:11:14
    Od: alojzy nieborak <g...@g...com>

    > No proszę, pytanie w urzędzie i pisanie ma sens.
    >
    > Przypomnę jak było: https://i.ibb.co/NCgC4Xf/bylo.jpg
    > A dzisiaj widziałem że już przerobione: https://i.ibb.co/TR0ZJsK/jest.jpg
    >
    > :-)

    Kratki ściekowe z żeberkami wzdłuż jezdni zamiast w poprzek
    znacznie lepsze:)

  • 118. Data: 2024-04-30 09:25:53
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 27.04.2024 15:11, alojzy nieborak wrote:

    > Kratki ściekowe z żeberkami wzdłuż jezdni zamiast w poprzek
    > znacznie lepsze:)

    Pokaż :->

    --
    Pozdrawiam,