  • 1. Data: 2024-03-24 14:19:57
    Temat: Usytuowanie znaków drogowych
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W szczególnych warunkach technicznych co do rozmieszczenia znaków
    drogowych widnieje

    "1.5.
    Umieszczanie znaków

    1.5.1.
    Zasady ogólne

    6) na drogach dla rowerów."

    Serio?

    A dalej

    "1.5.3.
    Odległość znaków od jezdni oraz wysokość ich umieszczania

    Na drodze dla rowerów znaki umieszcza się w odległości nie mniejszej niż
    0,50 m od krawędzi tej drogi..."

    To jak ścieżka rowerowa ma 1m szerokości, to ten znak ma stanąć idealnie
    na środku? :-D

    Dlaczego pytam - https://i.ibb.co/GWNFnzg/sciezka-rowerowa-ze-znakiem
    .jpg

    Tak nawiasem 50cm biorąc od linii narysowanych przeze mnie, się nie
    zgadza. Ale dla tych którzy by liczyli od krawężnika, to zwracam uwagę
    że dalej na zdjęciu znajduje się chociażby śmietnik i jakieś krawężniki
    więc to chyba już nie jest ścieżka rowerowa? :-D

    https://sip.lex.pl/akty-prawne/dzu-dziennik-ustaw/sz
    czegolowe-warunki-techniczne-dla-znakow-i-sygnalow-d
    rogowych-oraz-17066287

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 2. Data: 2024-03-24 15:26:35
    Temat: Re: Usytuowanie znaków drogowych
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Na drodze dla rowerów znaki umieszcza się w odległości nie mniejszej niż
    > 0,50 m od krawędzi tej drogi..."
    > To jak ścieżka rowerowa ma 1m szerokości, to ten znak ma stanąć idealnie
    > na środku? ?

    Nie przyszło Ci do głowy, ze to powinno być poza ścieżką? Czyli pół
    metra w głąb trawnika?
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 3. Data: 2024-03-24 17:11:38
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Nie przyszło Ci do głowy, ze to powinno być poza ścieżką? Czyli pół
    > metra w głąb trawnika?

    "_na_ drodze dla rowerów"

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 4. Data: 2024-03-24 22:42:37
    Od: nadir <n...@h...org>

> [...]
    > 0,50 m od krawędzi tej drogi..."
    >
    > To jak ścieżka rowerowa ma 1m szerokości, to ten znak ma stanąć idealnie

    Droga i jezdnia to nie to samo, tak z grubsza droga to szersze pojęcie
    niż jezdnia.
    Dodatkowo w tym obwieszczeniu są rysunki jak to powinno wyglądać.

    > Dlaczego pytam - https://i.ibb.co/GWNFnzg/sciezka-rowerowa-ze-znakiem
    .jpg

    A z czego wynika, że to w ogóle ścieżka rowerowa?

  • 5. Data: 2024-03-24 22:59:24
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > Na drodze dla rowerów znaki umieszcza się w odległości nie mniejszej niż
    > 0,50 m od krawędzi tej drogi..."
    >
    > To jak ścieżka rowerowa ma 1m szerokości, to ten znak ma stanąć idealnie
    > na środku?

    To tak jak w tym dowcipie.... na jaką głębokość wkopuje się znaki drogowe?

    A co do tego rozporządzenia to mowa o znaku a nie słupku.

    Robert

  • 6. Data: 2024-03-24 23:11:36
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 24.03.2024 o 17:11, Shrek pisze:

    > "_na_ drodze dla rowerów"

    "nie mniejszej niż 0,50 m *od krawędzi tej drogi*" - czyli wychodzimy na
    zewnątrz

  • 7. Data: 2024-03-24 23:20:43
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-03-24, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > "_na_ drodze dla rowerów"

    Ale droga, jak już zauważono to coś więcej niż jezdnia czy pas ruchu. To
    pewna infrastruktura na pasie terenu.

    Art. 4.

    Użyte w ustawie określenia oznaczają:2)

    droga - budowlę składającą się z części i urządzeń drogi, budowli
    ziemnych, lub drogowych obiektów inżynierskich, określonych w przepisach
    wydanych na podstawie art. 7 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo
    budowlane, stanowiącą całość techniczno-użytkową, usytuowaną w pasie
    drogowym i przeznaczoną do ruchu lub postoju pojazdów, ruchu pieszych,
    ruchu osób poruszających się przy użyciu urządzenia wspomagającego ruch,
    jazdy wierzchem lub pędzenia zwierząt;

    --
    Marcin

  • 8. Data: 2024-03-25 06:20:46
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 24.03.2024 o 23:11, nadir pisze:

    > "nie mniejszej niż 0,50 m *od krawędzi tej drogi*" - czyli wychodzimy na
    > zewnątrz

    Skoro _na_ drodze, to raczej wewnątrz:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 9. Data: 2024-03-25 06:23:56
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > drogowym i przeznaczoną do ruchu lub postoju pojazdów, ruchu pieszych,
    > ruchu osób poruszających się przy użyciu urządzenia wspomagającego ruch,

    Ale raczej auor nie miał na myśli żeby znaki stawiać w odelgłości 0,5
    metra od skaraju pasa drogowego (i to gdzie - chyba wewnątrz a nie na
    zawewnątsz) tylko w stałej odległości od jezdni. Zresztą droga dla
    owerów to część drogi a nie droga w takiej definicji jak twoja.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 10. Data: 2024-03-25 06:38:06
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-03-25, Shrek <...@w...pl> wrote:

> [...]
    > zawewnątsz) tylko w stałej odległości od jezdni. Zresztą droga dla
    > owerów to część drogi a nie droga w takiej definicji jak twoja.

    Może być przecież w podanej definicji bo może być niezależna, albo
    "droga" jako taka nie ma jezdni dla pojazdów np. samochodowych, a ma
    inne elementy infrastruktury w tym jezdnie dla rowerów.

    No i w tym momencie odległość od jezdni może jak najbardziej być poza
    jezdnią bo jezdnia jest tylko elementem drogi.

    --
    Marcin