  • 1. Data: 2024-03-23 18:26:54
    Temat: Sokratesa - apelacja
    Od: Shrek <...@w...pl>

    https://tvn24.pl/tvnwarszawa/najnowsze/warszawa-trag
    iczny-wypadek-na-sokratesa-kasacja-prokuratury-st782
    1310

    Od 3:10 były kulson ze swoimi przemyśleniami. Za onkologa nie zwracam,
    trzeba próbować na NFZ - najlepiej głośno próbować, bo wiadomo że im
    klient głośniej się awanturuje twym większa szansa że ktoś go zauważy -
    odblaskowa kamizelka też wskazana;)
    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 2. Data: 2024-03-24 01:53:22
    Temat: Re: Sokratesa - apelacja
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-03-23, Shrek <...@w...pl> wrote:
> [...]
    > trzeba próbować na NFZ - najlepiej głośno próbować, bo wiadomo że im
    > klient głośniej się awanturuje twym większa szansa że ktoś go zauważy -

    Zarzut zabójstwa w zamiarze ewentualnym był MZ bardzo trudny do
    utrzymania, dlatego gdy pewnie zniknęło widmo Ziobry to go usunięto.

    Już nie pamiętam jak to tam wyglądało sytuacyjnie...
    Tu jest cytowany ten świadek, na którego się bez przerwy powołują:
    https://www.rp.pl/prawo-karne/art38452461-wypadek-na
    -sokratesa-sad-samochod-sprawcy-byl-jaskrawy-i-rycza

    "Pamiętam ten hałas jaki się pojawił w związku z nadjeżdżaniem samochodu,
    był głośny, przejmujący, zwróciłem uwagę na ten hałas. Później moja
    uwaga zaczęła się koncentrować między tymi ludźmi na przejściu a
    samochodem (...) Przeraziłem się, bo widziałem, że ci ludzie się chyba nie
    zatrzymują, a ten samochód również nie zdąży się zatrzymać (...) wówczas
    byłem po przeciwległej stronie przejścia, jeszcze na chodniku (...) 5-7
    metrów od przejścia (...) to wejście tej rodziny na ulice było dosyć takie
    pewne i energiczne. Przeraziła mnie ta pewność wejścia na ulicę w
    związku z tym hałasem, który nagle się pojawił. Doszedłem do
    przekonania, że nic dobrego nie może się wydarzyć (...) Wiem, że jak byli
    na przejściu dla pieszych, już słyszałem ten samochód. Najpierw go
    usłyszałem (...) Nie zaobserwowałem żadnych ruchów pieszych dotyczących
    tego, czy oni sprawdzają co się dzieje na pasie obok...<<".

    Rzecz wygląda sprowadza się do tego czy
    1) powinien był zauważyć
    2) powinień zareagować bo jakiś samochód robił hałas.

    Powinień, nie czy mógł. Co jest koniecznym i akceptowalnym w takiej
    sytuacji zachowaniem?

    Świadek wyraźnie sugeruje, że powinien, ale jest to tylko jego
    subiektywna ocena. Ocena osoby, która w dodatku nie była w tym samym
    miejscu co piesi. Czy to, że coś robi hałas jest wystarczającym powodem
    do zastosowania jakiejś ekstra ostrożności? MZ nie, bo to w ruchu
    miejskim sytuacja typowa i zwykle nie oznacza, że to coś na nas wali.
    Wydaje mi się też, że trudno ocenić z takiego ryku precyzyjnie co się
    dzieje. Czy sam fakt, że samochód miał żarówiasty kolor jest aż tak
    istotny? Światła w nocy też doskonale widać, a z oceną odległości może
    być różnie. Szczególnie jak ktoś popierdala. Może i go dostrzegł, i
    pewnie stwierdził, że jest bardzo daleko. Nie mógł przypuszczać, że
    posuwa 130km/h.

    --
    Marcin

  • 3. Data: 2024-03-24 08:29:32
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > być różnie. Szczególnie jak ktoś popierdala. Może i go dostrzegł, i
    > pewnie stwierdził, że jest bardzo daleko. Nie mógł przypuszczać, że

    Mówiąc wprost jeśli w sytuacji w której zapierdalający 130@50 kierowca
    omija samochód, który zatrzymał się przed przejściem w celu
    przepuszczenia pieszych, da się dyskutować o jakiejkowiek winie pieszego
    (pomijam przypadki celowego samobójstwa) to znaczy że mamy prawo bardzo
    do dupy. Jeśli dodatkowo sąd twierdzi że pieszy jest bardziej winny bo
    samochód miał głośny wydech i był pomarańczowy, to dodatkowo znaczy że
    sądy również są do dupy i to na poziomie FUBAR.

    Jest dokładnie tak jak z policją - jak ktoś ma o sądach dobre zdanie to
    znaczy że zapewne nie miał z nimi do czynienia. Nie mam pomysłu jak to
    naprawić, bo takich sędziów po prostu należałoby usunąć z zawodu, ale
    raz kto to miałby zrobić, dwa kto miałby zastąpić.

    Tutaj plus dla prokuratury, że mimo że w zasadzie uzyskali "dobry" wyrok
    to idą z kasacją "w imię zasad".

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 4. Data: 2024-03-24 10:06:41
    Temat: 3 sędziów sadu apelacyjnego koooorwa nazwiska i miejsce ich zamieszkania
    Od: _Master_ <...@...pl>

    Jak tak dalej pójdzie bodnaryzacja prawa ;-) to trzeba będzie chodzić
    z ARGUMENTEM aby sprawcy z bmw wymierzać samemu sprawiedliwość

    Ci sędziowie to mają z ułomności czy specjalnie dają zarobić koleżkom
    prawnikom?

  • 5. Data: 2024-03-24 10:22:47
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 24.03.2024 o 08:29, Shrek pisze:
> [...]
    > naprawić, bo takich sędziów po prostu należałoby usunąć z zawodu, ale
    > raz kto to miałby zrobić, dwa kto miałby zastąpić.

    To jest kolejny przykład jak potrzebne jest przewietrzenie kasty
    sędziowskiej.
    Pis się do tego zabrał jak pies do jeża

    Ale to nie może tak ZOSTAĆ.
    Kazirodztwa nie można sankcjonować tylko wypalać gorącym żelazem

  • 6. Data: 2024-03-24 11:39:21
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 24.03.2024 o 10:22, _Master_ pisze:

    > To jest kolejny przykład jak potrzebne jest przewietrzenie kasty
    > sędziowskiej.
    > Pis się do tego zabrał jak pies do jeża

    Pis zabierał się do tego tak samo jak do reformy policji, stawiając
    członka z granatnikowa na czele.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 7. Data: 2024-03-24 11:40:45
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 24.03.2024 o 10:06, _Master_ pisze:
    >  Jak tak dalej pójdzie bodnaryzacja prawa ;-) to trzeba będzie chodzić
    > z ARGUMENTEM aby sprawcy z bmw wymierzać samemu sprawiedliwość

    Ale wiesz, że ten wyrok to jeszcze sprzed Bodnara?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 8. Data: 2024-03-24 11:59:55
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Shrek <...@w...pl> pisze:

    > Ale wiesz, że ten wyrok to jeszcze sprzed Bodnara?

    Czyli nawet za PiS/Ziobry sędziowie byli wystarczająco niezawiśli by
    wysmarować takie wyroki?

    --
    A. Filip

  • 9. Data: 2024-03-24 12:16:24
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 24.03.2024 o 11:59, A. Filip pisze:

    > Czyli nawet za PiS/Ziobry sędziowie byli wystarczająco niezawiśli by
    > wysmarować takie wyroki?

    Akurat pisowi ten wyrok był na rękę.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 10. Data: 2024-03-24 14:30:36
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Shrek <...@w...pl> pisze:

    > Akurat pisowi ten wyrok był na rękę.

    Ile wyroków które można odbierać jako wygodne peło zapadło *już* za
    premiera D. Tuska?

    --
    A. Filip