  • 1. Data: 2003-02-16 18:35:49
    Temat: Udostepnianie informacji o podmiotach gospodarczych
    Od: "Krzys" <i...@w...pl>

    Witam!

    Mam zamiar zrobic strone internetowa z katalogiem firm dzialajacych w branzy
    motoryzacyjnej (salony samochodowe, autokomisy, warsztaty samochodowe,
    szkoly jazdy, etc). No i teraz kwestia pozyskiwania danych do tego
    katalogu...

    Czy bedzie to zgodne z prawem, jesli przepisze interesujace mnie informacje
    np. z ksiazki telefonicznej, czy jakis innych katalogow? Czy nie narusze w
    ten sposob danych osobowych właścicieli poszczegolnych firm?
    A jesli to wszystko jest legalne, to czym moge sie podeprzec w razie, jak
    ktorys z wlascicieli firm, ktore zamieszcze w moim katalogu, bedzie sie
    "czepial" (jakies odnosniki do odpowiednich przepisow, czy cos w tym stylu).

    Informacje, jakie chce zawrzec w katalogu to przede wszystkim: nazwa firmy,
    zakres prowadzonej dzialalnosci, adres, nr telefonu. Czasami zdarza sie, ze
    nazwisko wlasciciela wystepuje w nazwie firmy.

    Pozdrawiam,

    --
    Krzysztof K. Zdeb

  • 2. Data: 2003-02-16 21:45:51
    Od: "mer" <b...@i...pl>

> [...]
    > zakres prowadzonej dzialalnosci, adres, nr telefonu. Czasami zdarza sie, ze
    > nazwisko wlasciciela wystepuje w nazwie firmy.

    Dane firm nie podlegają ochronie danych.

    mer

  • 3. Data: 2003-02-17 09:17:15
    Od: "Ali Gator" <a...@i...pl>

    Użytkownik "Krzys" <i...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > motoryzacyjnej (salony samochodowe, autokomisy, warsztaty samochodowe,
    > szkoly jazdy, etc). No i teraz kwestia pozyskiwania danych do tego

    To ja mam pytanie związane z powyższym: od pewnego czasu moja firma
    prawdopodobnie figuruje w jakichś domorosłych bazach danych. Problem w tym,
    że dostaję przez to cała masę spamu na skrzynkę... :-(
    Co z tym g... robić? Wysyłanie maili do spamerów niewiele daje, bo na
    miejsce jednego pojawia się kilku następnych...

    Pzdr

    A.

  • 4. Data: 2003-02-17 09:28:08
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Dnia 17-02-2003 10:17, Użytkownik Ali Gator napisał:

> [...]
    > Co z tym g... robić? Wysyłanie maili do spamerów niewiele daje, bo na
    > miejsce jednego pojawia się kilku następnych...

    Wysyłanie maili do spamerów to najlepsza metoda żeby dostawac spamu
    jeszcze więcej.
    Np. informacja żeby wysłać mail z "unsubscribe" w tytule sluzy do
    potwierdzania adresów. Wyslesz taki mail - juz wiadomo że adres
    istnieje. I zostanie rozesłany do innych spamujących.

    Niewiele da się zrobic, mozna ignorować, załozyć KF.
    Administrator mogłby ustawic filtr antyspamowy na serwerze.
    Gdyby mu sie chciało albo miał w tym jakis interes...

    Ale jeżeli masz darmowe konto, to marne szanse.
    Za filtrowanie spamu sie płaci.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 5. Data: 2003-02-17 16:15:02
    Od: "MM" <a...@p...onet.pl>

    Witam

    Użytkownik "mer" <b...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Dane firm nie podlegają ochronie danych.

    A moge prosic jakas podstawe prawna? Chcialbym to na wlasne oczy przeczytac
    :)

    Pozdrwiam
    Michal

  • 6. Data: 2003-02-17 16:37:18
    Od: "mer" <b...@i...pl>

    > A moge prosic jakas podstawe prawna? Chcialbym to na wlasne oczy przeczytac
    > :)
    >
    > Pozdrwiam
    > Michal

    Nie podam, bo nie wiem nawet, gdzie dokładnie szukać, ale wiem, że tak jest.
    Nawet nie domyślam się o co ktoś mógłby się czepiać?
    Potrafisz sobie wyobrazić sytuacje, że jakaś firma ma pretensje, że im darmową
    reklamę robisz?

    mer