  • 1. Data: 2003-02-16 13:30:27
    Temat: Prosba o porade - urlop wychowawczy
    Od: "Virtuozik" <r...@i...pl>

    Witam

    Prosze ta droga o udzielenie mi porady prawnej w wiekszosci poswieconej
    urlopowi wychowawczemu.
    13 wrzesnia 2002 roku urodzilam corke, jestem osobą niezamezna- matka
    samotnie wychowujaca dziecko. Zmienil sie Kodeks Pracy , dziecko jest moim
    pierwszym wiec nie bardzo orietuje sie w temacie.

    Urlop macierzynski skonczy sie w marcu, czy wraz z jego koncem moge byc
    zwolniona z pracy?
    Informuje, iz mam umowe na czas okreslony do 2006 roku oczywiscie z
    adnotacja o mozliwosci wczesniejszego wypowiedzenia. Z moich informacji
    wynika, ze pracodawca musi mnie przyjac ponowne do pracy, ale tez po na
    przyklad tygodniu, miesiacu moze wypowiedziec umowe o prace. I stad moje
    nastepne pytanie: kiedy otrzymam wypowiedzenie moge je nie podpisywac i
    jednoczesnie poinformowac prezesa o skorzystaniu z urlopu wychowawczego? Co
    wtedy?
    Wiem, ze mam dwa tygodnie na poinformowanie pracodawcy o checi skorzystania
    z wychowawczego. Mam okres dwoch tygodni wypowiedzenia wiec czy bede mogla w
    tym okresie przedstawic wniosek o urlop wychowawczy? Czy w trakcie trwania
    urlopu wychowawczego pracodawca moze mnie zwolnic?

    2 dni opieki na dziecko do lat 16 beda mi przyslugiwaly w momencie
    rozpoczecia pracy?

    Czy moj zeszloroczny urlop wypoczynkowy przechodzi na ten rok i bede mogla
    go polaczyc z nowym? A co z urlopem wypoczynkowym kiedy zdecyduje sie na
    wychowawczy?

    Jak napisalam na wstepie jest to dla mnie nowa sytuacja i wszelkie
    informacje beda mi bardzo pomocne.

    Z gory dziekuje bardzo i pozdrawiam serdecznie.

    Z powazaniem

    --
    Sylwia P.
    GG :1404193