  • 1. Data: 2003-02-16 14:09:21
    Temat: kodeks wykroczen
    Od: "Zenek C" <z...@f...mail.com>

    Jak to jest z tym kodeksem wykroczen.
    Zglasza ktos na Policje wykroczenie, jak Policja bada sprawe, kto ja
    rozpatruje, czy jest cos takiego jak rozprawa, czy na takiej rozprawie musza
    byc obecni sprawca i pokrzywdzony, czy maja jakichs pelnomocnikow.
    Nigdy nie mialem z czyms takim do czynienia - sorry za lamerstwo, pytam
    teoretycznie.

  • 2. Data: 2003-02-16 16:57:35
    Temat: Re: kodeks wykroczen
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    "Zenek C" <z...@f...mail.com> wrote in message
    > Jak to jest z tym kodeksem wykroczen.

    Szczerze mówiac - tak sobie.

    > Zglasza ktos na Policje wykroczenie,

    No.

    > jak Policja bada sprawe,

    Starannie i wnikliwie ;-) A serio - to przeprowadza tzw. czynnosci
    wyjasniajace, ewentualnie zakonczone wnioskiem o ukaranie. ( art. 54-57
    ustawy )

    > kto ja
    > rozpatruje,

    Jesli zostalo popelnione, to albo policja lub inny uprawniony organ np. PiP
    ( mandat wg art. 2 par 2 ustawy ) albo, jesli sie delikwent stawia, to sad
    ( wydzial grodzki ).

    > czy jest cos takiego jak rozprawa,

    Moze byc, i to nie jedna nawet :-) Jesli zostnie skierowany wniosek o
    ukaranie, to sad rozpatruje sprawe w posteowaniu bardzo podobnym do post.
    karnego, lacznie z apelacjami, kasacjami i calym tym balaganem :-) Ale nie
    musi - moze sie w niektórych wypadkach skonczyc juz na mandacie, w innych na
    ukaraniu na posiedzeniu ( art. 60 + 63/64 np. )

    > czy na takiej rozprawie musza
    > byc obecni sprawca i pokrzywdzony,

    Sprawca ( czyli w postepowaniu "obwiniony ) z reguly jest wzywany do
    osobistego stawiennictwa ( 65 par 3 ) a pokrzywdzonego na 100% sad wezwie
    jako swiadka. Wiec - teoretycznie : nie, w praktyce: tak.

    > czy maja jakichs pelnomocnikow.

    Obiwniony moze miec jednego obronce ( art. 4 ustawy )a pokrzywdzony ( i
    oskarzyciel posilkowy ) jednego poelnomocnika. który musi byc adwokatem badz
    radca pr. ( art. 30 ) W praktyce zdaza sie to sporadycznie.

    > Nigdy nie mialem z czyms takim do czynienia - sorry za lamerstwo, pytam
    > teoretycznie.

    Spoko.

    Tak na marginesie - wszystkie Twoje pytanie dotyczyly Kodeksu _postepowania_
    w sprawach o wykroczenia, a nie samego Kodeksu wykroczen, który zawiera
    przepisy materialne ( typy wykroczen ). Jak chcesz wiedziec wiecej to tekst
    tej ustawy ( tam gdzie mówie 'ustawa wlasnie mam ten Kodeks na mysli ) jest
    tu:
    http://www.rzeczpospolita.pl/prawo/doc/Kpw1016.html

    Depi.