  • 51. Data: 2022-08-03 22:59:53
    Temat: Re: Ubezpieczenie OC na osobę zmarła
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Kris k...@g...com ...

> [...]
    >
    > "Wybiegi polegające na sprzedaży auta z datą wsteczną podlegają
    > pod Kodeks karny. W zależności od kwalifikacji czynu można dostać
    > karę więzienia do 3 lat (za wyłudzenie poświadczenia nieprawdy
    > przez wprowadzenie w błąd funkcjonariusza publicznego) lub 5 lat
    > za fałszowanie dokumentów (podpisując się za zmarłego). Ponadto w
    > 2020 r. weszły w życie przepisy, na mocy których trzeba
    > poinformować wydział komunikacji w ciągu 30 dni od zawarcia umowy
    > kupna-sprzedaży o zmianie własności pojazdu. Za niedopełnienie
    > tego obowiązku starosta może nałożyć grzywnę w wysokości od 200 do

    Nie moje auto wiec nie bede wnikał.
    Wiec, rozumiejac to co napisałes, moje pytanie pozostaje w mocy.

  • 52. Data: 2022-08-04 01:03:24
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-08-02, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Niestety - te komputery szybko zaczna mu przypisywac szkody z jego
    > pojazdow, nawet, jak ktos inny spowodowal :-)

    > Z drugiej strony lekko bez sensu - mąż, żona - dwie polisy?
    > A samochod jeden.

    Mogę powiedzieć jak to tu u mnie działa. W trakcie zawierania umowy
    podaje się kierowców i w zależności od ich cech i zasług jest naliczana
    (modyfikowana) stawka. Można też wybrać bez podawania konkretnych osób,
    ale wtedy jest dużo drożej. A jak się już poda, a kto inny niewymieniony
    w polisie spowoduje wypadek to TU się niestety wypina. Nie wiem do końca
    czy to wypinanie jest prawnie skuteczne, bo poniekąd zaprzecza to idei
    obowiązkowego OC, ale wiem, że się wypinają.

    > A ilu ludzi ma PJ a nie ma samochodu?
    > I niech teraz zajdzie potrzeba jednorazowej przejazdzki.
    >
    > Na jaki pojazd mialaby to byc polisa - tzn czy jakis dupowoz, czy
    > sportowe monstrum?

    Dlatego zdroworozsądkowo taki hybrydowy system wydaje się lepszy, bo z
    jednej strony zależy np. od wieku, klasy etc. pojazdu, a z drugiej od
    jego użytkowników. Jak ktoś ma czyste konto punktowe, nie powoduje
    wypadków, ma to PJ kilka dobrych lat to można go dopisać i nie wpływa to
    na wysokość polisy.

    --
    Marcin

  • 53. Data: 2022-08-04 01:10:08
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-08-02, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Ale czy powinno od tego zależeć? Bo moim zdaniem właśnie nie. Posiadając
    > droższy samochód niekoniecznie musisz większą szkodę spowodować.
    >
    > Chyba, że źle zrozumiałeś "Sądzisz, że OC od tego zależy?". Mnie
    > chodziło o "Sądzisz, że odpowiedzialność cywilna od tego zależy?". Bo
    > teraz przeczytałem i może sądziłeś, ze wątpię, że stawka OC obecnie3 od
    > tego zależy. Obecnie zależy w Polsce od pojemności silnika pojazdu - co
    > również jest moim zdaniem bez sensu.

    Zwykle czym większa, tym większy i cięższy klamot, lub szybszy klamot.
    Może narobić więcej szkody, może zabrać więcej pasażerów.

    --
    Marcin

  • 54. Data: 2022-08-04 01:19:09
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-08-03, Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:
    > Użytkownik Robert Tomasik r...@g...pl ...

    > Nie wiem, Robercie.
    > Wole sie upewnic zeby sie nie okazało ze OC zapłacone, ale przy wypadku
    > ktos stwierdzi ze nie wazne bo wystawione na osobe zmarłą.
    >
    > Poza tym to nie tylko kwestia OC ale rowniez AC.

    A czy nie należy tego po prostu rozpatrywać jako oczywistej pomyłki i
    wtedy wskazaniem na właściwą stronę umowym, będzie kto tę polisę
    opłacił? Skoro nikt niczego nie podpisywał, szczególnie jako denat, to
    jest to wyłącznie błąd i nie powinien mieć wpływu na ważność polisy. Tym
    bardziej, że osoba zainteresowana zapewne miała intencje wykupienia tej
    polisy, więc klarownie da się wskazać kto tę polisę zawarł.

    --
    Marcin

  • 55. Data: 2022-08-04 01:20:49
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-08-03, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > W polisie OC masz właściciela pojazdu oraz tego, co zawiera umowę.
    > Właściciel pojazdu jest oceniany wg dowodu rejestracyjnego. W dowodzie
    > jest zmarły. Chyba nie da się inaczej OC wykupić. Miło by było, jakby
    > zawierający umowę żył.

    Zawierający umowę żyje, po prostu wpisane są błędne dane. Bezspornie
    mozna przecież ustalić kto tę umowę zawarł.

    --
    Marcin

  • 56. Data: 2022-08-04 08:35:37
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2022-08-03 o 17:35, Tomasz pisze:
    > Liwiusz w

    > Ale nie przyszedł nieboszczyk, więc YPBI?

    Skoro nieboszczyk nie przyszedł, i nie zawarł umowy, to znaczy, że do
    zawarcia umowy nie doszło, cbdu.

    > Każdy ma prawo zawrzeć umowę, czasami ma nawet obowiązek, ale tego, panie
    > Malinowski od długów, nie jesteś i nie będziesz w stanie pojąć nigdy!

    Tymi wstawkami pokazujesz tylko, że nie rozumiesz, o co w tej sprawie
    chodzi.

    --
    Liwiusz

  • 57. Data: 2022-08-04 15:34:19
    Od: Tomasz <n...@i...invalid>

    Kris w
    oups.com>:

    > Znaczy mam prawo zawrzeć umowę sprzedaży Twojego samochodu?
    > Albo mieszkania?

    O takich umowach dyskusja, czy może o umowie ubezpieczenia OC pojazdu
    smaochodoweo o konkretnym nr VIN?

    No to żegnam pana!

    --
    Tomasz

  • 58. Data: 2022-08-04 15:46:23
    Od: Tomasz <n...@i...invalid>

    Liwiusz w

    > Skoro nieboszczyk nie przyszedł, i nie zawarł umowy, to znaczy, że do
    > zawarcia umowy nie doszło, cbdu.

    Taaa....

    > Tymi wstawkami pokazujesz tylko, że nie rozumiesz, o co w tej sprawie
    > chodzi.

    Tymi wstawkami pokazujesz, że nie rozumiesz przepisów, choć przedstawiasz
    sie jako specjalista od prawa wszelakiego.

    Może od początku (ale w skrócie):

    Pojazd musi mieć OC
    Kto to ubezpieczenie zawarł i zapłacił jest nieistotne, ważny jest VIN
    Nieboszczyk nie mógł zawrzeć umowy
    Przyszedł ewentualny spadkobierca (jeden z wielu) i ją zawarł

    Jesteś IDIOTĄ i dobrze ci z tym!

    --
    Tomasz

  • 59. Data: 2022-08-04 15:53:07
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2022-08-04 o 15:46, Tomasz pisze:
> [...]
    > Nieboszczyk nie mógł zawrzeć umowy
    > Przyszedł ewentualny spadkobierca (jeden z wielu) i ją zawarł

    I tu jest właśnie kwestia sporna, bo nie ma dowodu, że zawarł. W
    papierach jest, że umowę zawarł ktoś inny, w dodatku ktoś, kto nie ma
    zdolności prawnej, czyli do zawarcia umowy nie doszło.

    --
    Liwiusz

  • 60. Data: 2022-08-04 16:16:51
    Od: Tomasz <n...@i...invalid>

    Liwiusz w

> [...]
    > papierach jest, że umowę zawarł ktoś inny, w dodatku ktoś, kto nie ma
    > zdolności prawnej, czyli do zawarcia umowy nie doszło.

    Nie ma znaczenia kto zapłacił za OC, a tyle jest wymagane w polskich
    przepisach -- OC ma być zapłacone

    Art. 6. Umowę ubezpieczenia obowiązkowego zawartą z naruszeniem przepisów
    ustawy oraz odrębnych ustaw lub umów międzynarodowych wprowadzających
    obowiązek ubezpieczenia uważa się za zawartą zgodnie z tymi przepisami, z
    zastrzeżeniem art. 10 ust. 1.

    Art. 10. 1. Obowiązek ubezpieczenia uważa się za spełniony, jeżeli została
    zawarta umowa ubezpieczenia, na podstawie której osoba obciążona tym
    obowiązkiem korzysta z ochrony ubezpieczeniowej, a czas trwania i zakres tej
    ochrony odpowiadają przepisom ustawy lub odrębnych ustaw lub umów
    międzynarodowych wprowadzających obowiązek ubezpieczenia.

    I pan w podskokach (żarcik) pójdzie na kolankach, na 15 Sierpnia, do
    Częstochowy, albo schowa się za zbyt częste pierdolenie. Pa, panie Lechu
    Malinwowski

    --
    Tomasz