  • 41. Data: 2022-08-03 16:45:15
    Temat: Re: Ubezpieczenie OC na osobę zmarła
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2022-08-03 o 16:37, Tomasz pisze:

    > Umowa OC pojazdu nie jest na osobę, tylko na pojazd...

    Umowa OC jest jak najbardziej zawierana przez konkretną osobę, a
    nieistnienie tej osoby to wystarczający powód, aby uznać, że do zawarcia
    umowy nie doszło (nieistniejąca osoba nie może zawrzeć umowy).

    --
    Liwiusz

  • 42. Data: 2022-08-03 16:51:57
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 3 Aug 2022 16:37:40 +0200, Tomasz wrote:
    > Liwiusz w

    > Te, cfaniaczku obcinaczku, pytanie o wnioski dotyczyły tego co byłeś raczyć
    > wycią w swojej indolencji panie Malinowski
    >
    > "UFG ie ma mo zliwości się domagać czegokolwiek, TU ewentualnie może domagać
    > się dopłaty do składki."

    Jak sie okaze, ze polisa niewazna, to juz UFG bedzie sie mogl domagac
    kary.

    Czy sie okaze ... duzo zlej woli musieliby chyba prawnicy okazac.

    Przy czym
    -polisa sie kontynuuje automatycznie przy braku wypowiedzenia,
    a nikt nie wypowiedzial ... to jak rozumiec
    "Niestety wykupując ubezpieczenie, z rozpedu polisa została wystawiona
    na zmarłego meza."

    -akurat żona, majac współwłasnosc samochodu, chyba ma prawo oplacic
    polisę "za męża", a na pewno ma obowiazek pojazd ubezpieczyc.
    pytanie na głębszą analizę, co tu śmierć męza zmienia.

    > Umowa OC pojazdu nie jest na osobę, tylko na pojazd...

    Ale jest z osobą.

    > Zgodnie z prawem ma być ciągłość takiego ubezpieczenia OC, i nie ma
    > warunków, że ma być zawarta na osobę żyjącą, w chwili zawierania
    > umowy/kontynuacji.

    Ale to jest naturalne, ze nieżyjący nie moze zawrzeć umowy.
    A jak zawarł i podpisał ... oj, prokurator ma robotę :-)

    J.

  • 43. Data: 2022-08-03 17:17:16
    Od: Tomasz <n...@i...invalid>

    Liwiusz w

    > Umowa OC jest jak najbardziej zawierana przez konkretną osobę,

    Czyli twierdzisz dysfunkcjonalny idioto, że przyszedł nieboszczyk i zawarł
    umowę?

    Tego już nie da się leczyć raczej....

    --
    Tomasz

  • 44. Data: 2022-08-03 17:19:43
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2022-08-03 o 17:17, Tomasz pisze:
    > Liwiusz w

    > Czyli twierdzisz dysfunkcjonalny idioto, że przyszedł nieboszczyk i zawarł
    > umowę?

    O właśnie, już załapałeś, jaką wadą prawną jest obarczona omawiana umowa.

    --
    Liwiusz

  • 45. Data: 2022-08-03 17:35:03
    Od: Tomasz <n...@i...invalid>

    Liwiusz w

    > O właśnie, już załapałeś, jaką wadą prawną jest obarczona omawiana umowa.

    Ale nie przyszedł nieboszczyk, więc YPBI?

    Każdy ma prawo zawrzeć umowę, czasami ma nawet obowiązek, ale tego, panie
    Malinowski od długów, nie jesteś i nie będziesz w stanie pojąć nigdy!

    --
    Tomasz

  • 46. Data: 2022-08-03 18:22:03
    Od: Kris <k...@g...com>

    środa, 3 sierpnia 2022 o 17:35:05 UTC+2 Tomasz napisał(a):

    > Każdy ma prawo zawrzeć umowę,

    Znaczy mam prawo zawrzeć umowę sprzedaży Twojego samochodu?
    Albo mieszkania?

  • 47. Data: 2022-08-03 18:23:35
    Od: Kris <k...@g...com>

    środa, 3 sierpnia 2022 o 17:35:05 UTC+2 Tomasz napisał(a):
    > Liwiusz w

    > Ale nie przyszedł nieboszczyk, więc YPBI?

    Z umowy wynika że zawarła ja osoba która w momencie zawierania tej umowy nie zyla

  • 48. Data: 2022-08-03 18:30:38
    Od: Kris <k...@g...com>

    środa, 3 sierpnia 2022 o 06:59:58 UTC+2 Budzik napisał(a):
    .
    > Ale zakładam ze kolejna polise załatwi umowa sprzedazy zawarta jeszcze
    > przed smiercia?
    Niby tak ale:

    "Wybiegi polegające na sprzedaży auta z datą wsteczną podlegają pod Kodeks karny. W
    zależności od kwalifikacji czynu można dostać karę więzienia do 3 lat (za wyłudzenie
    poświadczenia nieprawdy przez wprowadzenie w błąd funkcjonariusza publicznego) lub 5
    lat za fałszowanie dokumentów (podpisując się za zmarłego). Ponadto w 2020 r. weszły
    w życie przepisy, na mocy których trzeba poinformować wydział komunikacji w ciągu 30
    dni od zawarcia umowy kupna-sprzedaży o zmianie własności pojazdu. Za niedopełnienie
    tego obowiązku starosta może nałożyć grzywnę w wysokości od 200 do 1000 zł."

  • 49. Data: 2022-08-03 18:36:50
    Od: Kris <k...@g...com>

    środa, 3 sierpnia 2022 o 13:59:56 UTC+2 Budzik napisał(a):
    > U bo wystawione na osobe zmarłą.
    >
    > Poza tym to nie tylko kwestia OC ale rowniez AC.
    Według mnie z OC nie będzie problemu potencjalni spadkobiercy mają obowiązek opłacać
    to ubezpieczenie i opłacili.
    AC wygasło z chwilą śmierci właściciela pojazdu i ewentualnie można się domagać
    zwrotu zapłaconej składki.

  • 50. Data: 2022-08-03 22:20:06
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 03.08.2022 o 13:59, Budzik pisze:
    > Nie wiem, Robercie.
    > Wole sie upewnic zeby sie nie okazało ze OC zapłacone, ale przy wypadku
    > ktos stwierdzi ze nie wazne bo wystawione na osobe zmarłą.

    W polisie OC masz właściciela pojazdu oraz tego, co zawiera umowę.
    Właściciel pojazdu jest oceniany wg dowodu rejestracyjnego. W dowodzie
    jest zmarły. Chyba nie da się inaczej OC wykupić. Miło by było, jakby
    zawierający umowę żył.

    > Poza tym to nie tylko kwestia OC ale rowniez AC.

    AC, to może być problem, bo ubezpieczyciel innej osobie nie wypłaci.

    --
    Robert Tomasik