  • 11. Data: 2022-08-02 02:53:04
    Temat: Re: Ubezpieczenie OC na osobę zmarła
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-08-01, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Polisa jest na samochód. To, ze w niej się wpisuje właściciela, to inna
    > sprawa.

    Nie ma obecnie w EU żadnej zalezności od wysokosci/ważności polisy OC i
    np. wieku, doświadczenia, punktów karnych kierowcy, który ją wykupił?
    Pewnie nie skutkuje to nieważnością polisy, ale może ubezpieczyciel w
    razie czego mieć jednak jakiś regres? A może ubezpieczyciel może w
    skrajnych przypadkach odmówić OC konkretnej osobie?

    --
    Marcin

  • 12. Data: 2022-08-02 08:13:12
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    > Polisa jest na samochód. To, ze w niej się wpisuje właściciela, to inna
    > sprawa.

    Problemem jest nie to że jest na samochód czy na właściciela, tylko to że jej nie ma
    bo
    (nie) została zawarta w imieniu nieżyjącej osoby.

    Jeżeli strony nie dogadają się że umowę de facto zawarła osoba która ją załatwiała to

    specjalnego pola manewru nie widzę. Nawet rezygnacja z odnowienia i zawarcie kolejnej

    przez kogoś innego wymagałaby kolejnego podszycia się pod zmarłego.

  • 13. Data: 2022-08-02 09:55:19
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2022-08-01 o 23:59, Budzik pisze:

    > No własnie twierdzi ze sie nie da i ze trzeba nowa polise a ta
    > anulowac.
    > Tylko ze wtedy zrobi sie kilku dniowa przerwa w ciagłosci OC.

    Spytaj się bezpośrednio u ubezpieczyciela, bo taki multiagent to z
    informacjami może być traktowany po macoszemu. Albo niech się on
    skonsultuje ze swoim managerem.

    Jaki to ubezpieczyciel?

    --
    Liwiusz

  • 14. Data: 2022-08-02 11:04:21
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 02 Aug 2022 00:53:04 GMT, Marcin Debowski wrote:

    > Nie ma obecnie w EU żadnej zalezności od wysokosci/ważności polisy OC i
    > np. wieku, doświadczenia, punktów karnych kierowcy, który ją wykupił?

    Jest, i przeciez nowa sprawa - punkty i mandaty.

    > Pewnie nie skutkuje to nieważnością polisy, ale może ubezpieczyciel w
    > razie czego mieć jednak jakiś regres? A może ubezpieczyciel może w
    > skrajnych przypadkach odmówić OC konkretnej osobie?

    Odmowic nie moze, przynajmniej przy niedawnej ustawie.
    Ale Allianzowi sie zdarzalo ("bo my jestesmy posrednikiem/brookerem i
    nas nie dotyczy").

    Co do regresu - niewyraznie te przepisy napisane :-)

    J.

  • 15. Data: 2022-08-02 14:12:06
    Od: Kris <k...@g...com>

    wtorek, 2 sierpnia 2022 o 00:00:04 UTC+2 Budzik napisał(a):
    > Użytkownik Kris k...@g...com ...

    > Agent taki co wiele ubezpieczalni obsługuje twierdzi ze sie nie da.
    > Ze trzeba anulowac polise i wykupic nowa, tylko ze wtedy zrobi się
    > kilka dni przerwy w ciałosci OC.

    Dzwoń bezpośrednio do ubezpieczyciela.
    Agent może kręcić wam bo siebie chroni.
    W końcu potwierdził nieprawdę zawierając polise

  • 16. Data: 2022-08-02 14:41:56
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    W dniu 01.08.2022 o 12:59, Budzik pisze:
> [...]
    >
    > Jak odkrecic sprawe zeby z jednej strony wystawić prawidłowa polise, z
    > drugiej uniknac kary z ufg za brak polisy przez te kilka dni?

    Najprostsza opcja pozostawiająca jednak nieco do życzenia w kwestiach formalnych to
    (jeżeli agent chce współpracować) zawrzeć drugie oc gdzieś indziej i rozwiązać
    pierwsze
    jako jeszcze żyjący nieboszczyk w ramach rezygnacji z podwójnej polisy, wtedy za
    wykorzystany okres nie zwrócą, ale dziury nie ma. Drążył tego raczej nikt nie będzie,
    więc
    ryzyko wpadki niewielkie.

  • 17. Data: 2022-08-02 14:43:32
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2022-08-02 o 14:12, Kris pisze:

    > Dzwoń bezpośrednio do ubezpieczyciela.
    > Agent może kręcić wam bo siebie chroni.
    > W końcu potwierdził nieprawdę zawierając polise

    Nikt tu polisy nie zawierał.

    --
    Liwiusz

  • 18. Data: 2022-08-02 16:13:27
    Od: Kris <k...@g...com>

    wtorek, 2 sierpnia 2022 o 14:43:49 UTC+2 Liwiusz napisał(a):

    > Nikt tu polisy nie zawierał.

    Czepiasz się słówek?
    Przygotował/podpisał umowę/polise.
    Wystawił dokumenty w momencie gdy ubezpieczający już nie żyl.

  • 19. Data: 2022-08-02 16:22:27
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2022-08-02 o 16:13, Kris pisze:

    > Czepiasz się słówek?
    > Przygotował/podpisał umowę/polise.
    > Wystawił dokumenty w momencie gdy ubezpieczający już nie żyl.

    Stwierdzam dokładnie to, co napisałem. Nikt nie przygotowywał polisy i
    nikt jej nie podpisał. Czytaj dokładnie wątek.

    --
    Liwiusz

  • 20. Data: 2022-08-02 16:51:07
    Od: Kris <k...@g...com>