  • 21. Data: 2022-08-02 17:06:22
    Temat: Re: Ubezpieczenie OC na osobę zmarła
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Nie ma obecnie w EU żadnej zalezności od wysokosci/ważności polisy OC i
    > np. wieku, doświadczenia, punktów karnych kierowcy, który ją wykupił?
    > Pewnie nie skutkuje to nieważnością polisy, ale może ubezpieczyciel w
    > razie czego mieć jednak jakiś regres? A może ubezpieczyciel może w
    > skrajnych przypadkach odmówić OC konkretnej osobie?

    Już kiedyś się nad tym zastanawiałem, na ile ma sens uzależnianie OC od
    tych parametrów właściciela pojazdu. Najlepiej byłoby zarejestrować
    samochód na kogoś, kto nie ma prawa jazdy. powinno najtaniej wyjść, bo
    szanse na to, ze spowoduje wypadek są moim zdaniem śladowe. Dziwi mnie,
    że OC nie jest przypięte do uprawnień do prowadzenia pojazdu. Powiedzmy
    każdy kierujący ma sobie wykupić OC, albo nie może jeździć.

    --
    Robert Tomasik

  • 22. Data: 2022-08-02 17:42:21
    Od: Tomasz <n...@i...invalid>

    Budzik w
    >:

    > W styczniu nastąpiła smierc członka rodziny.

    Przykro, tylko dlaczego piszesz, że "nastąpiła", a nie, że mąż zmarł...

    > Samochód przejęła zona (na razie brak formalnego załatwienia sprawy
    > spadku)

    Czyli nie przejęła samochodu

    > W lipcu skonczyło się OC.

    No i?
    Minęło pół roku, żeby spadek przyjąć lub odrzucić?

    > Niestety wykupując ubezpieczenie, z rozpedu polisa została wystawiona
    > na zmarłego meza.

    Polisa nie mogła, nic nawet z rozpędu, wykupić...

    > Polisa trwa tydzien.

    OC w ogólnym przypadku trwa rok

    > Jak odkrecic sprawe zeby z jednej strony wystawić prawidłowa polise, z
    > drugiej uniknac kary z ufg za brak polisy przez te kilka dni?

    Nic nie robić, od lat ja ubezpieczam pojazdy od OC, a nie jestem ich
    właścicielem nawet...

    Tym bardziej w przypadku śmierci właściciela i braku rozwiązania tematu
    spadku -- OC ma być zapłacone za pojazd, i tyle...

    I nie będzie regresu, ewentualnie dopłata do składki!

    Kto was kształcił, że takie pytania i odpowiedzi podajecie...

    --
    Tomasz

  • 23. Data: 2022-08-02 17:54:05
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 2 Aug 2022 17:06:22 +0200, Robert Tomasik wrote:

> [...]
    > samochód na kogoś, kto nie ma prawa jazdy. powinno najtaniej wyjść, bo
    > szanse na to, ze spowoduje wypadek są moim zdaniem śladowe.

    Niestety - te komputery szybko zaczna mu przypisywac szkody z jego
    pojazdow, nawet, jak ktos inny spowodowal :-)

    > Dziwi mnie,
    > że OC nie jest przypięte do uprawnień do prowadzenia pojazdu. Powiedzmy
    > każdy kierujący ma sobie wykupić OC, albo nie może jeździć.

    Z drugiej strony lekko bez sensu - mąż, żona - dwie polisy?
    A samochod jeden.

    A ilu ludzi ma PJ a nie ma samochodu?
    I niech teraz zajdzie potrzeba jednorazowej przejazdzki.

    Na jaki pojazd mialaby to byc polisa - tzn czy jakis dupowoz, czy
    sportowe monstrum?

    Tak jak piszesz jest chyba w UK czy USA, tzn nadal pojazd jest
    ubezpieczony, ale jakies sztywniejsze prawa do kierowcy - ze tylko
    jeden ubezpieczony.

    No i u nas wiadomo - socjalizm. Samochody powoduja wypadki,
    tzn niby kierowcy, ale jakby nie bylo samochodow, to by wypadkow nie
    bylo, wiec niech ich wlasciciele płacą.
    Ale ten socjalizm jak widac na całą Europe sie rozprzestrzenił,
    a i w USA podobnie.

    J.

  • 24. Data: 2022-08-02 19:46:28
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 02.08.2022 o 17:42, Tomasz pisze:

    > Czyli nie przejęła samochodu

    Przejęła. Własność rzeczy przechodzi z chwilą otwarcia spadku, czyli
    śmierci spadkodawcy. reszta, to papierologia.

    > No i? Minęło pół roku, żeby spadek przyjąć lub odrzucić?

    Ale nadal samochód przecież ktoś użytkuje i nie jest to denat.

    --
    Robert Tomasik

  • 25. Data: 2022-08-02 19:50:38
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 02.08.2022 o 16:13, Kris pisze:

    > Czepiasz się słówek? Przygotował/podpisał umowę/polise. Wystawił
    > dokumenty w momencie gdy ubezpieczający już nie żyl.

    To ktoś sfałszował jego podpis :-P

    --
    Robert Tomasik

  • 26. Data: 2022-08-02 19:53:43
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 02.08.2022 o 17:54, J.F pisze:
    > Z drugiej strony lekko bez sensu - mąż, żona - dwie polisy? A
    > samochod jeden.

    Ale może być połowę tańsza.

    > A ilu ludzi ma PJ a nie ma samochodu? I niech teraz zajdzie potrzeba
    > jednorazowej przejazdzki.

    To można zrobić jednodniowe polisy przykładowo.

    > Na jaki pojazd mialaby to byc polisa - tzn czy jakis dupowoz, czy
    > sportowe monstrum?

    Sądzisz, że OC od tego zależy? No przecież nie wiadomo, czy swoim
    popsujesz mercedesa, czy rower.

    --
    Robert Tomasik

  • 27. Data: 2022-08-02 21:38:23
    Od: Kris <k...@g...com>

    wtorek, 2 sierpnia 2022 o 19:54:00 UTC+2 Robert Tomasik napisał(a):
    > Sądzisz, że OC od tego zależy? No przecież nie wiadomo, czy swoim
    > popsujesz mercedesa, czy rower.

    Z choinki się urwałeś?
    Wleźć na jakąkolwiek stronę gdzie symulacja OC można zrobić.
    Daj znać czy nie posiadający prawa jazdy właściciel auta ma zniżkę czy zwyżkę.
    Daj znać czy polisa OC na maybacha jest w podobnej cenie co na Twingo.

  • 28. Data: 2022-08-03 00:37:08
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 02.08.2022 o 21:38, Kris pisze:

> [...]
    > Daj znać czy polisa OC na maybacha jest w podobnej cenie co na Twingo.

    Ale czy powinno od tego zależeć? Bo moim zdaniem właśnie nie. Posiadając
    droższy samochód niekoniecznie musisz większą szkodę spowodować.

    Chyba, że źle zrozumiałeś "Sądzisz, że OC od tego zależy?". Mnie
    chodziło o "Sądzisz, że odpowiedzialność cywilna od tego zależy?". Bo
    teraz przeczytałem i może sądziłeś, ze wątpię, że stawka OC obecnie3 od
    tego zależy. Obecnie zależy w Polsce od pojemności silnika pojazdu - co
    również jest moim zdaniem bez sensu.

    --
    Robert Tomasik

  • 33. Data: 2022-08-03 06:59:55
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik m4rkiz m...@m...od.wujka.na.g.com ...

    > Najprostsza opcja pozostawiająca jednak nieco do życzenia w
    > kwestiach formalnych to (jeżeli agent chce współpracować) zawrzeć
    > drugie oc gdzieś indziej i rozwiązać pierwsze jako jeszcze żyjący
    > nieboszczyk w ramach rezygnacji z podwójnej polisy, wtedy za
    > wykorzystany okres nie zwrócą, ale dziury nie ma. Drążył tego
    > raczej nikt nie będzie, więc ryzyko wpadki niewielkie.

    Ale biorac pod uwage ze to OC + AC - 1500zł pojdzie sie...

  • 30. Data: 2022-08-03 06:59:55
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Spytaj się bezpośrednio u ubezpieczyciela, bo taki multiagent to z
    > informacjami może być traktowany po macoszemu. Albo niech się on
    > skonsultuje ze swoim managerem.
    >
    > Jaki to ubezpieczyciel?

    LINK4