  • 1. Data: 2021-03-31 14:10:14
    Temat: Tlen specjalnego nadzoru
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Tej wladzy to nawet powietrza zabraknie :-P

    https://tvn24.pl/polska/szpital-tymczasowy-w-poznani
    u-zabraklo-tlenu-wojewoda-sklada-wniosek-do-prokurat
    ury-5056841
    "Poleciłem też w trybie ekstraordynaryjnym, ażeby cysterna, która
    zmierzała w kierunku Poznania w celu zapełnienia zbiornika w szpitalu
    tymczasowym, była eskortowana przez policję tak, aby jak najszybciej
    do Poznania dotarła"

    https://www.rmf24.pl/raporty/raport-koronawirus-z-ch
    in/polska/news-malopolska-cysterny-z-tlenem-beda-mog
    ly-byc-eskortowane-prze,nId,5141046
    "W Małopolsce cysterny z tlenem będą mogły być eskortowane przez
    policję - to zalecenie jakie wydał małopolski wojewoda Łukasz Kmita. "

    A swoja droga
    "W całym województwie dziennie zużywanych jest 58 ton tlenu. "

    Cos mi sie to duzo wydaje.

    szpitale chyba nieoszczednie nim gospodaruja, ale to nie takie
    dziwne - tani byl, i nigdy nie brakowalo :-)

    J.

  • 2. Data: 2021-03-31 14:29:03
    Temat: Re: Tlen specjalnego nadzoru
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 31 Mar 2021 14:10:14 +0200, J.F. napisał(a):

    > Tej wladzy to nawet powietrza zabraknie :-P

    Nie bój nic. Przywiozą antonowem.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 3. Data: 2021-03-31 14:42:29
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu środa-31-marca-2021 o 14:10, J.F. pisze:
    > Cos mi sie to duzo wydaje.

    Łot mundrego to dobrze posłuchać ;-)

  • 4. Data: 2021-04-10 11:34:47
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 31.03.2021 o 14:10, J.F. pisze:

    > szpitale chyba nieoszczednie nim gospodaruja, ale to nie takie dziwne -
    > tani byl, i nigdy nie brakowalo

    50 litrów tlenu technicznego kosztuje 43 zł. brutto. Takiego do
    spawania. Nke wiem, czy medyczny nie jest droższy. Czyli złotówka na
    litry mniej więcej. Darmo, to nie jest. Płuca mają 3~4 litry pojemności.
    Więc jeśli oddychasz tlenem, to wychodzi ze 3 zł na oddech.

    --
    Robert Tomasik

  • 5. Data: 2021-04-10 11:44:00
    Od: Zygmunt Yörgensen <z...@g...com>

    Robert Tomasik napisał(a):

> [...]
    > litry mniej więcej. Darmo, to nie jest. Płuca mają 3~4 litry pojemności.
    > Więc jeśli oddychasz tlenem, to wychodzi ze 3 zł na oddech.

    Coś chyba szanowny kolega przeszacował:)
    Ludkowie oddychają tlenem gazowym, a nie skroplonym.

  • 6. Data: 2021-04-10 12:30:23
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 10.04.2021 o 11:44, Zygmunt Yörgensen pisze:

    > Ludkowie oddychają tlenem gazowym, a nie skroplonym.

    Fakt. O tym nie pomyślałem. :-) Ale i tak darmo to nie jest.

    --
    Robert Tomasik

  • 7. Data: 2021-04-10 23:22:44
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Robert Tomasik napisał(a) :

    > Fakt. O tym nie pomyślałem. :-) Ale i tak darmo to nie jest.

    Wg wiki porównanie gazowego do ciekłego to ok. 800 razy. Niemniej i
    tak nie wyjdzie tanio. 86,40zł na dobę.

    Zbyszek
    PGP key: 0xDCEF4E65

  • 8. Data: 2021-04-11 08:47:31
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 10.04.2021 o 23:22, Zbynek Ltd. pisze:

    > Wg wiki porównanie gazowego do ciekłego to ok. 800 razy. Niemniej i tak
    > nie wyjdzie tanio. 86,40zł na dobę.

    Biorąc pod uwagę stawkę nfz za lóżko kowidowe na szpitalu tymczasowym
    tyle co nic. Co więcej - za obecność pacjenta dostajesz grosze w
    porównaniu z "gotowością" więc wrócono do modelu komuszego - pacjent to
    problem.

    --
    Shrek

  • 9. Data: 2021-04-11 11:04:22
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Nie samym tlenem człowiek oddycha, nastąpiło by zatrucie tym gazem.

    -----

  • 10. Data: 2021-04-11 11:10:57
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 11.04.2021 o 11:04, ąćęłńóśźż pisze:

    > Nie samym tlenem człowiek oddycha, nastąpiło by zatrucie tym gazem.

    Podczas ratowania na pewno nie miesza się go z niczym, bo zdarzało mi
    się to robić. Podpinasz butlę z tlenem inhalacyjnym. W ofertach piszą,
    że jest tam 99,5% tlenu. Ile faktycznie, to nie wiem, ale 14 litrów (pod
    ciśnieniem!) tego inhalacyjnego kosztuje około 25 zł.

    --
    Robert Tomasik