  • 11. Data: 2021-04-21 16:44:33
    Temat: Re: Staruj, śmiało (d. Zmieścisz się, śmiało)
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 21.04.2021 o 12:18, J.F. pisze:

    > Gdyby tak pan prezydent zmarl przed wyborami ... i czasu zabraklo na
    > zgloszenie nowego kandydata ?
    >
    > I co wtedy?
    > -PiS zostaje bez kandydata ?
    > -Witek odwoluje wybory i oglasza nowe motywujac rownymi szansami partii ?
    >
    > -Witek odwoluje ogloszone wybory i oglasza nowe ... bo Konstytucja mowi,
    > ze po smierci urzedujacego prezydenta oglasza wybory w okreslonym czasie,
    >
    > -Mateusz obwieszcza stan wyjatkowy, z tytulu koronawirusa ... i wybory
    > sa odwolane ..

    To nie od witek ani od konstytucji zależy.

    --
    Shrek

  • 12. Data: 2021-04-21 16:45:33
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 21.04.2021 o 13:59, Olin pisze:

    > Ja tam się nie znam na lataniu, ale skoro start z zamkniętego lotniska nie
    > jest niczym specjalnym, to po grzyba tracili czas na te swoje dywagacje.

    Skoro złamano procedury, to albo jednak nie jest taki zwyczajny, albo
    zwyczajne jest łamanie procedur - jedno z dwojga:P

    --
    Shrek

  • 13. Data: 2021-04-21 17:18:42
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 21.04.2021 o 11:59, Olin pisze:

    > Masz rację. Ewentualny brak Pana Prezydenta RP na skutek katastrofy
    > lotniczej i tak nic by nie zmienił w życiu politycznym, a do podpisywania
    > można delegować kogokolwiek, choćby Suskiego.

    Ja się nie odnoszę do samego zagrożenia utraty Prezydenta ROP (celowo
    nie npiszę o najważniejszej osobie w państwie :-), a sugestii, jakoby po
    tym wydarzeniu jakieś "nieczyste siły" mataczyły.

    --
    Robert Tomasik

  • 14. Data: 2021-04-21 17:25:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

> [...]
    >po
    >tym wydarzeniu jakieś "nieczyste siły" mataczyły.

    No, jesli jakies nagrania byly, a teraz nie ma ... to kto je znikl?

    Albo np jesli jakies sily sie naradzaja co zrobic z pilotami ... i nie
    jest to stosowna komisja, to co to jest jak nie mataczenie ? :-)

    A jak sie jakies sily naradzaja "co my ludziom powiemy, zeby wyszlo na
    nasze", to nie nazwiesz tego mataczeniem?
    Ale poza sledztwem, to wolno ... no chyba, ze rzad ma obowiazek
    rzetelnie odpowiadac na pytania :-P

    J.

  • 15. Data: 2021-04-21 17:41:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

    >To nie od witek ani od konstytucji zależy.

    Marszalek Sejmu zarzadza wybory prezydenta.

    "Wybory Prezydenta Rzeczypospolitej zarządza Marszałek Sejmu na dzień
    przypadający nie wcześniej niż na 100 dni i nie później niż na 75 dni
    przed upływem kadencji urzędującego Prezydenta Rzeczypospolitej,
    a w razie opróżnienia urzędu Prezydenta Rzeczypospolitej - nie później
    niż w czternastym dniu po opróżnieniu urzędu, wyznaczając datę wyborów
    na dzień wolny od pracy przypadający w ciągu 60 dni od dnia
    zarządzenia wyborów."

    No i jest kruczek, gdyby lot byl tragiczny.

    A tu szczegolowo - I tura byla 28 czerwca, incydent mial miejsce 2
    lipca ... o ile pamietam to sa jakies przepisy o rezygnacji jednego z
    kandydatow.

    J.

  • 16. Data: 2021-04-21 17:44:03
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 21.04.2021 o 17:41, J.F. pisze:

    > Marszalek Sejmu zarzadza wybory prezydenta.

    No i co z tego - już raz zarządzali i się nie odbyły. Powiedzą, że
    "zarzadza" to znaczy może zarządzić. I co im zrobisz.

    --
    Shrek

  • 17. Data: 2021-04-21 18:00:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

    >No i co z tego - już raz zarządzali i się nie odbyły.

    A kto mial odbyc? Nie mial podstawy prawnej, to i nie odbyl :-)

    > Powiedzą, że "zarzadza" to znaczy może zarządzić. I co im zrobisz.

    No ale tu jest raczej sprawa, czy moze odwolac, przerwac, opoznic.
    No chyba, ze komisje nie przyjda do pracy i sie wybory "nie odbeda"
    :-)

    No i tu akurat wyjatkowa sytuacja, ze to bylo juz po I turze - o ile
    pamietam to dyskutowalismy i stosowny zapis w ustawie na ten przypadek
    jest.

    J.

  • 18. Data: 2021-04-21 18:52:55
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 21.04.2021 o 18:00, J.F. pisze:

    > A kto mial odbyc?

    No sasin podobno. Ale wiadomo jak to z sasinem. Jakby chcieli odbyć to
    powinni mu powierzyć misję nieodbycia wyborów:)

    > No ale tu jest raczej sprawa, czy moze odwolac, przerwac, opoznic.

    Sprawa jest taka, że naczelnik może co chce a witkowej nic do tego. Ona
    jest od wykonywania poleceń. Kiedy i czy zależy od tego co napisze ten
    co ma hasło do tłitera.

    > No chyba, ze komisje nie przyjda do pracy i sie wybory "nie odbeda" :-)

    To harcerze zorganizują.

    > No i tu akurat wyjatkowa sytuacja, ze to bylo juz po I turze - o ile
    > pamietam to dyskutowalismy i stosowny zapis w ustawie na ten przypadek
    > jest.

    Ale to tylko ustawa (i nie pamiętam czy nie obraźliwa na k) a nie tłit.

    --
    Shrek

  • 19. Data: 2021-04-21 19:40:17
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 21.04.2021 o 17:25, J.F. pisze:

    > No, jesli jakies nagrania byly, a teraz nie ma ... to kto je znikl?

    Pytanie, czy nagrania były w chwili wszczęcia postępowania i ktoś tego
    nie zabezpieczył, czy już ich nie było, bo się nadpisały.

    > Albo np jesli jakies sily sie naradzaja co zrobic z pilotami ... i nie
    > jest to stosowna komisja, to co to jest jak nie mataczenie ? :-)

    Czyli, jak my byśmy tu zaczęli dywagować, co z nimi zrobić, to mataczymy
    w postępowaniu?

    > A jak sie jakies sily naradzaja "co my ludziom powiemy, zeby wyszlo na
    > nasze", to nie nazwiesz tego mataczeniem?

    Nie. Ludzie są w większości idiotami i i tak nie zrozumieją. :-)

    > Ale poza sledztwem, to wolno ... no chyba, ze rzad ma obowiazek
    > rzetelnie odpowiadac na pytania :-P

    A ma?

    --
    Robert Tomasik

  • 20. Data: 2021-04-21 21:29:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

    >Pytanie, czy nagrania były w chwili wszczęcia postępowania i ktoś
    >tego
    >nie zabezpieczył, czy już ich nie było, bo się nadpisały.

    No - dziennikarz cytuje, rzekomo za uczestnikami "spisku", wiec
    przyjmujemy, ze byly.

    Ktos tego nie zabezpieczyl, no bo nie mial obowiazku, skoro nie bylo
    postepowania, czy poczekal z wszczeciem postepowania az sie nadpisaly,
    czy skasowal swoja kopie, zeby sladu nie bylo? A moze ma gdzies,
    tylko "organom" nie mowi :-P

    >Czyli, jak my byśmy tu zaczęli dywagować, co z nimi zrobić, to
    >mataczymy
    >w postępowaniu?

    Nie pisalem, ze w postepowaniu, tylko ze mataczą.

    Jak np Ciarka mowi, ze to nie bylo "siadaj kurwo", tylko "siadaj
    kulson", to mataczy czy nie ?
    A jak mowi, ze to jest wyraznie slyszalne na nagraniu, ale nagrania
    jakos nie puszcza, to mataczy, czy nie ?

    Ale jak my sobie dywagujemy ... i jak pisze Shrekowi, ze jakby wziac
    pole na zewnatrz drzew, to przeciez nie matacze, bo to nie moja
    sprawa, tylko co najwyzej daje wskazowki jak mataczyc :-)

    >Nie. Ludzie są w większości idiotami i i tak nie zrozumieją. :-)

    Ale jak tam w rzekomej dyskusji ktos proponuje "wystawmy eksperta i
    niech powie ze mogl leciec", to co to jest, jak nie proba mataczenia ?
    Ale medialnego, nie w "postepowaniu".

    No i np mamy komisje Macierewicza, ktory tez chyba zaklada ze "i tak
    nie zrozumieja".

    >A ma?

    No jakas tam ustawa o dostepie do informacji publicznej jest.
    I jakby tak dziennikarz zapytal "czy to prawda, ze samolot prezydenta
    wystartowal bez zgody kontrolera lotniska", to odpowiedni organ moze
    odpowiedziec "prawda", "nieprawda", "to nie jest informacja
    publiczna".

    Kiedy mataczy ? :-)

    J.