  • 1. Data: 2021-04-21 16:37:34
    Temat: Faktura i do kosza... :)
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Kiedyś dawno temu pytałem, co się dzieje, jeśli wezmę w sklepie fakturę
    na firmę, a potem mi tego zakupu firma nie rozliczy, albo fakturę
    zgubię, albo cokolwiek.

    Wyszło, że raczej nic się nie dzieje.

    A piszę w kontekście usłyszanej reklamy, że sklep X sprzedaje dla
    ludności zdalnie, ale dla firm - stacjonarnie...

    Rozumiem, że jedyna strata to będzie rezygnacja z ochrony konsumenckiej?

    MJ

  • 2. Data: 2021-04-21 17:44:59
    Temat: Re: Faktura i do kosza... :)
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Michal Jankowski" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
> [...]

    >ludności zdalnie, ale dla firm - stacjonarnie...

    >Rozumiem, że jedyna strata to będzie rezygnacja z ochrony

    Przy jednej pewnie tak, ale jak tak w JPK'ach bedzie mnostwo faktur
    wystawionych na firme,
    ktorych ona nie zglasza w swoim JPK jako zakupowych ... przyjdzie
    kontrola i sprawdzi?
    Podejrzenie sprzedazy nierejestrowanej :-)

    J.

  • 3. Data: 2021-04-21 18:17:06
    Od: TomN <n...@i...dyndnxs.invalid>

    J.F. w

    IDIOTA J.F. znowu się POPISAŁ

    > Użytkownik "Michal Jankowski" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    > Podejrzenie sprzedazy nierejestrowanej :-)

    KUPIŁ tempy ciuliku, co go interesują problemy sprzedającego (w kontekście
    zakupu)

    Nie napisał, że nabył "towar handlowy"

    --
    'Tom N'

  • 4. Data: 2021-04-22 12:07:55
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2021-04-21 o 18:17, TomN pisze:
> [...]
    a.pl...

    > KUPIŁ tempy ciuliku, co go interesują problemy sprzedającego (w kontekście

    On będzie tym domniemanym sprzedającym cokolwiek.
    Nie musi chodzić o to co wziął na fakturę i jej nie rozliczył.

    > Nie napisał, że nabył "towar handlowy"

    Bez znaczenia.

  • 5. Data: 2021-04-22 12:56:11
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    To dlaczego pisze:
    "co się dzieje, jeśli wezmę w sklepie fakturę na firmę, a potem mi tego
    zakupu firma nie rozliczy"?

    > Bez znaczenia.

    I znowu się mylisz.

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2021-04-22 13:21:49
    Od: TomN <n...@i...dyndnxs.invalid>

    cef w

    a.pl...

    > On będzie tym domniemanym sprzedającym cokolwiek.

    Ale dlaczego on, a nie nabywca z faktury?

    > Nie musi chodzić o to co wziął na fakturę i jej nie rozliczył.

    To o co? Kupił "coś" na fakturę na swojego pracodawcę, pracodawca odmówił
    zwrotu za ten zakup, nie zaksięgował faktury i nagle kupujący staje sie
    przedsiębiorcą?

    > Bez znaczenia.

    Poproszę o wyjaśnienie dlaczego bez znaczenia:

    poszedł na spotkanie z dostawcą, zjedli obiad, chciał zwrotu wydatków, miał
    fakturę na pracodawcę, ale mu nie zechcieli oddać...

    --
    'Tom N'

  • 7. Data: 2021-04-22 16:39:49
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 21.04.2021 o 18:17, TomN pisze:

    > IDIOTA J.F. znowu się POPISAŁ

    A żebyś wiedział ile masz racji :-) Tylko nie wiem, czy o tej samej
    osobie myślimy.

    a.pl...
    > KUPIŁ tempy ciuliku, co go interesują problemy sprzedającego (w kontekście
    > zakupu)

    Bo to ten kupujący będzie miał problemy, a nie sprzedający. Urząd
    Skarbowy będzie widział, że kupuje jakieś rzeczy, których ostatecznie
    nie przyjmuje na stan i - co za tym idzie - nie ewidencjonuje w
    sprzedaży. Czyli obraca nimi poza ewidencją.

    Oczywiście przy pojedynczych transakcjach, to można domniemać nawet, że
    ktoś się pod niego podszył. Hurtownie nie sprawdzają raczej tożsamości
    płacących gotówką czy kartą, bo i po co. ale przy większej ilości faktur
    i to jeszcze w różnych hurtowniach, to skarbówka może się zrobić
    podejrzliwa po prostu. Ostatecznie w opisanej sytuacji z punktu widzenia
    podatkowego nic złego się nie dzieje, ale mogą przy okazji coś znaleźć.

    > Nie napisał, że nabył "towar handlowy"

    Również nie napisał, że to był towar "niehandlowy". Po z atym w jpk są
    tylko kwoty, a nie treść faktur - o ile wiem - więc to, co było w
    fakturach, to dopiero jak znajdą fakturę, to się zorientują, co tam było.

    --
    Robert Tomasik

  • 8. Data: 2021-04-22 17:59:51
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

> [...]
    > ktorych ona nie zglasza w swoim JPK jako zakupowych ... przyjdzie
    > kontrola i sprawdzi?
    > Podejrzenie sprzedazy nierejestrowanej :-)

    Znowu pierdolisz?
    Zaliczenie do kosztów to twoje prawo a nie obowiazek.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Jakiś czas temu pisałem, że przydałoby się stworzyć pl.rec.gry.rpg.towarzyskie

  • 9. Data: 2021-04-22 18:41:21
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 22.04.2021 o 17:59, Budzik pisze:

    > Znowu pierdolisz?
    > Zaliczenie do kosztów to twoje prawo a nie obowiazek.

    Oj tam oj tam. Mentalność milicjanta.

    --
    Shrek

  • 10. Data: 2021-04-22 20:58:05
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

> [...]
    > nie przyjmuje na stan i - co za tym idzie - nie ewidencjonuje w
    > sprzedaży. Czyli obraca nimi poza ewidencją.

    Urząd skarbowy będzie miał informację że kupił ktoś, coś na firmę.
    Informacji kto już nie będzie miał.