  • Data: 2002-03-12 10:22:22
    Temat: Spadek
    Od: "Beata" <b...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam wszystkich. Mam pewien problem. Niedawno zmarł mój tata. Ja jako
    jedyna córka dziedziczyłam po nim wszystko. Kilka lat temu mój tata założył
    sobie działalność gospodarczą, ale z tego co wiem to przez jakiś czas nie
    płacił składek ZUS. I mam w związku z tym pytanie. Czy mnie jako jedynego
    spadkobiercę może ZUS zmusić do zapłacenia tycha zaległości ? Czy dowiadywać
    się u nich czy są takie zaległości czy też lepiej siedzieć cicho i czekać ?
    Czy istnieje coś takiego jak przedawnienie w tej sytuacji ?
    I jeszcze jedno - jak się ma sprawa jeśli chodzi o jego podatki. On ostatnio
    nie pracował, więc podatków nie płacił, ale jakieś 2-3 lata temu odliczył
    sobie sporo na remont. Czy Urząd Skarbowy może ode mnie chcieć jakiś
    pokwitowań za wykonany remont ? Czy może skontrolować mnie zamiast niego ?
    Z góry dziękuję za wszelkie wskazówki.

    Beata