  • 91. Data: 2011-06-07 14:38:54
    Temat: Re: Skanowanie DO przez bank.
    Od: Maciej Bebenek <m...@b...org>

    "Kris" <k...@w...pl> wrote:
    > Użytkownik "Sebastian Biały" <h...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >
    > A jak wpisze byle co to Bank nie dostanie poprawnego raportu z BIK np i
    > zaczna się wątpliwości

    OIDP, to BIK działa głownie na PESEL-u. W paru bankach nie zmieniłem numeru
    DO, a w raporcie i tak były ich wpisy.

  • 92. Data: 2011-06-07 14:54:30
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 06.06.2011 18:10, Sebastian Biały pisze:
    > No przecież dokładnie o to chodzi. Dokument. Nie człowieka.

    Nom.

    > To o tyle zabawne że karty kredytowe mają prymitywne, ale działające
    > zabezpieczenie.

    Tak. Dowód Osobisty jest zabezpieczeniem do karty.

    > A na dowód można wyciągnąć 10x więcej pieniędzy tylko na
    > śliczny usmiech i kupkę znaczków w formularzu.

    No niestety coś cię musi identyfikować. A że nie jest doskonałe?
    Wszczepiony czip też nie będzie.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 93. Data: 2011-06-07 14:56:04
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 06.06.2011 17:32, Sebastian Biały pisze:
    > Gdyby tumaniści pracowicie wypełniające akapity ustaw mieli pojecie co
    > to jest sieć i komputer nie dałbyś rady gdybym się zorientował.
    > Kilkanascie seklund po zgłoszeniu dowód przestaje mieć jakąkolwiek
    > wartość.

    Ależ jak, skoro nie wolno jego numeru sprawdzić (w twojej wizji)

    > W ciemno.

    No i potem w razie roszczeń będzie już łatwiej.

    > Pare miesięcy bujania się po sądach?

    No to i tak lepiej niż w sytuacji niezapisania numeru.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 94. Data: 2011-06-07 14:57:20
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 06.06.2011 17:57, Sebastian Biały pisze:
    > Ponieważ numer jest mało pojemny i podatny na błedy przy
    > niesynchronicznym nadawaniu nic dziwnego że nadano po kilka identycznych
    > różnym osobom. Sume kontrolną liczono kiedyś ręcznie i robiono błedy. A
    > wiem to bo akuratnie miałem okazję widzieć problemy sporej bazy danch
    > gdzie numere pesel całkowicie legalnie dubluje się w kilku przypadkach.
    > Dyskwalifikacja.

    A skąd wiesz, że się dublują nie z powodu błędów w Twojej bazie?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 95. Data: 2011-06-07 14:59:15
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 06.06.2011 21:44, Sebastian Biały pisze:

    > Ale on się nie chroni. Udziela kredytu na kawałek plastiku. Gdyby się
    > chronil to by lobbował aby utworzyć wspólna bazę danych kradzionych
    > dowodów.

    No to mają, a że niezintegrowaną z Policją... To lobbuj za integracją z
    Policją. Banki na pewno nie są przeciw.

    > Absurd polega na tym że mimo 20 lat techniki która pozwala anulować
    > dowolny dokument w czasie milisekund banki dalej mają jakieś swoje bazy
    > danych ch... komu przydatne i aktualizowane za pomocą druczków, wniosków
    > i dupochronów ze średniowiecza.

    No to załatw, żeby ta technika się wprowadziła poza bankami. Bo
    najwyraźniej bankom się nie udaje.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 96. Data: 2011-06-07 15:08:04
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 06.06.2011 18:00, Sebastian Biały pisze:
    > Pracownik: "Aha, wysoki sadzie, żeby uwiarygodnić mam tutaj spisany
    > numer dowodu, DUPA12345".
    > Sąd: "Ah, to zmienia postać rzeczy!"

    oczywiście, że zmienia. Szansa, że zgadł ten numer jest bliska zeru.
    Owszem, pozostaje opcja, że go zdobył z innego źródła, ale jednak pewne
    uwiarygodnienie to jest.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 97. Data: 2011-06-07 15:10:01
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 05.06.2011 23:49, witek pisze:
    > ja w kwestii formalnej.
    > za to można dostać dwa lata.

    A co powiesz o wypożyczalniach wózków dziecięcych w takich miejscach jak
    zabrskie M1 czy gliwickie Forum (i jak mniemam inksze też) gdzie
    wymagają pozostawienia dokumentu w zastaw. Co prawda od pewnego czasu
    nie DO, a ,,inny dokument np. PJ'', ale bez tego kategorycznie odmawiają
    wypożyczenia wózka.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 98. Data: 2011-06-07 18:19:03
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-06-07 16:56, Przemysław Adam Śmiejek wrote:
    > Ależ jak, skoro nie wolno jego numeru sprawdzić (w twojej wizji)

    Właśnie wtedy *miało* by sens używanie numeru dowodu.

  • 99. Data: 2011-06-07 18:22:42
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-06-07 16:57, Przemysław Adam Śmiejek wrote:
    > A skąd wiesz, że się dublują nie z powodu błędów w Twojej bazie?

    Ponieważ zostało to sprawdzone. Przy czym to nie jest moja baza, wiec
    szczegółów nie znam. Jednak gwarantuje że bazę nie obsługują idioci.

  • 100. Data: 2011-06-07 18:24:20
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-06-07 08:54, Tomasz Kaczanowski wrote:
    > wystarczy dodatkowo w jednym miejscu, banki wymieniają się danymi o
    > zastrzeżonych dokumentach.

    Znasz jakieś szczegóły implementacji? Bo obawiam się że wpadli na równie
    debilny pomysl jak sesje Elixiru.