  • 1. Data: 2011-06-04 09:03:42
    Temat: brak informacji na stronie internetowej BIP
    Od: filo geneza <f...@g...com>

    niektóre organizacje mają obowiązek prowadzić strony BIP i jest wykaz
    informacji, które powinny być zawarte na takiej stronie.

    co w przypadku gdy takich informacji brak? szef takiej jednostki
    odpowiada za taki stan.

    jednak czy z samego braku takich informacji na stronie BIP można
    wywieźć odszkodowanie dla osoby która nie mogła zapoznać się z
    wymaganymi informacjami? ustawodawca określa że do otrzymania
    informacji w takiej organizacji nie potrzeba wykazywać celu,
    równocześnie ustawodawca zobowiązauje że pewne rzeczy musza być
    udostępnione na stronie internetowej. czyli można powiedzieć że sama
    informacja jest wartością.

    1. W takim razie brak takiej informacji powoduje szkodę niematerialną,
    która ma jednak swoja wartość.

    2. Inny punkt widzenia to że trzeba wykazać szkodę w związku z brakiem
    takiej informacji, że np. trzeba było gdzieś pojechać ustalić te dane
    i ponieść koszty, etc.

    Czy w takim razie można ocenić, że są 2 rodzaje poniesionej szkody?
    ciekawy jestem co by sąd powiedział gdyby odwołać się tylko do szkody
    niematerialnej w postaci braku informacji, która ma jednak wartość.
    Czy można dochodzić w postępowaniu cywilnym odpowiedzialności z tego
    tytułu na zasadzie szkody niematerialnej - zadośćuczynienia?

    Jakby nie wiadomo wprost co ustawodawca przewidział za
    odpowiedzialność cywilną w przypadku gdy podmiot nie umieszcza
    wymaganych informacji.

  • 2. Data: 2011-06-04 14:16:43
    Temat: Re: brak informacji na stronie internetowej BIP
    Od: jol <n...@e...com>

    Dnia Sat, 04 Jun 2011 02:03:42 -0700, filo geneza napisał(a):

    > niektóre organizacje mają obowiązek prowadzić strony BIP i jest wykaz
    > informacji, które powinny być zawarte na takiej stronie.

    To teoria. Zobacz ile podmiotów zobowiązanych do posiadania BiP go
    posiada ile z tych co posiadają maja tam wymagane informacje. Gdyby
    faktycznie prawo w Polsce funkcjonowało (tzn. ono funkcjonuje ale tylko w
    stosunku do wybranych :)) wówczas setki jeśli nie tysiące instytucji
    miało by sprawy w sądzie.

    Tak przy okazji. Spróbuj stworzyć stronkę w języku niemieckim (kierowaną
    do Niemców) bez pliku "Impressum".

  • 3. Data: 2011-06-04 15:28:30
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "jol" <n...@e...com> napisał

    > Tak przy okazji. Spróbuj stworzyć stronkę w języku niemieckim
    > (kierowaną
    > do Niemców) bez pliku "Impressum".

    Co się w takim wypadku stanie?

  • 4. Data: 2011-06-04 16:22:18
    Od: "Jotte" <t...@s...wypad.wp.pl>

    wiadomości news:isdivg$3hq$1@news.onet.pl...

    > Co się w takim wypadku stanie?
    Słońce poczerwienieje, krowy zaczną dawać zielone mleko, wyginą wszyscy
    pierworodni ojców na literę "n", a autora takiej strony odwiedzi Polizei
    (choćby mieszkał w Mozambiku, zaś strona stała w Meksyku) za straszne
    złamanie teutońskiego prawa... ;)

    --
    Jotte

  • 5. Data: 2011-06-04 18:43:14
    Od: jol <n...@e...com>

    Dnia Sat, 04 Jun 2011 18:22:18 +0200, Jotte napisał(a):

> [...]

    > pierworodni ojców na literę "n", a autora takiej strony odwiedzi Polizei
    > (choćby mieszkał w Mozambiku, zaś strona stała w Meksyku) za straszne

    Tak +/- bez pierwszych trzech :)