  • 1. Data: 2011-06-04 06:07:08
    Temat: adres pozwanego
    Od: filo geneza <f...@g...com>

    Czy pozew może zawierać adres miejsca pracy pozwanego?
    Nie znam adresu zamieszkania i jedyny adres to właśnie miejsce pracy.

    czy taki pozew może zastać odrzucony ze względu na brak adresu? a
    jeśli tak to czy gdy poznam adres pozwanego to będę mógł złożyć drugi
    raz kompletny pozew w tej samej sprawie?

    z góry dzięki za poradę,

  • 2. Data: 2011-06-04 06:25:11
    Temat: Re: adres pozwanego
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-06-04 08:07, filo geneza pisze:
    > Czy pozew może zawierać adres miejsca pracy pozwanego?

    Teoretycznie - wg przepisu - nie.

    Ale kiedyś miałem podobny problem, co prawda nie z pozwem, tylko z
    wnioskiem egzekucyjnym. Też trzeba podać adres zamieszkania. Podałem
    adres pracy, a komornik zwrócił pismo.

    Zawnioskowałem do sądu o kuratora dla doręczeń, a sąd stwierdził, że
    skoro można doręczyć pismo w pracy, to trzeba tak zrobić i kuratora nie
    wyznaczył.

    > Nie znam adresu zamieszkania i jedyny adres to właśnie miejsce pracy.
    >
    > czy taki pozew może zastać odrzucony ze względu na brak adresu? a

    Może być, ale z drugiej strony jak nie napiszesz, że to praca, to może
    będzie doręczony, nawet do rąk własnych?

    > jeśli tak to czy gdy poznam adres pozwanego to będę mógł złożyć drugi
    > raz kompletny pozew w tej samej sprawie?

    Tak.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2011-06-04 06:47:34
    Od: filo geneza <f...@g...com>

    On 4 Cze, 08:25, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

> [...]
    >
    > Może być, ale z drugiej strony jak nie napiszesz, że to praca, to może
    > będzie doręczony, nawet do rąk własnych?

    Dzięki,
    obawiałem się tylko , że sąd kolejny uzupełniony pozew może uznać za
    pozew wnoszony drugi raz w tej samej sprawie - i na tej podstawie
    odrzucić.

    trochę to dziwna praktyka, że powód powinien podać adres pozwanego,
    przecież sąd powinien móc wystepować do spisu o ustalenie adresu
    podobnie jak w sprawach karnych,
    w ten sposób wielu potencjalnych pozwanych może uniknąć sądu.

  • 4. Data: 2011-06-04 06:54:46
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-06-04 08:47, filo geneza pisze:

    > Dzięki,
    > obawiałem się tylko , że sąd kolejny uzupełniony pozew może uznać za
    > pozew wnoszony drugi raz w tej samej sprawie - i na tej podstawie
    > odrzucić.

    Wpierw Cię wezwie do usunięcia braku.

    > trochę to dziwna praktyka, że powód powinien podać adres pozwanego,

    Wynika wprost z przepisu - w pozwie trzeba podać adres zamieszkania
    (kropka).

    > przecież sąd powinien móc wystepować do spisu o ustalenie adresu
    > podobnie jak w sprawach karnych,

    Powód też może, pomijając ten niuans, że adres zameldowania, a adres
    zamieszkania, to mogą być dwie różne sprawy.

    > w ten sposób wielu potencjalnych pozwanych może uniknąć sądu.

    Zależność jest raczej odwrotna - nieinformowanie wierzyciela o zmianie
    adresu powoduje zazwyczaj skuteczne doręczenie przez awizację. A że w
    większości spraw powód co do istoty roszczenia ma rację, to i
    odwoływanie się później przez pozwanego ma niewielki sens.

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2011-06-04 07:08:15
    Od: filo geneza <f...@g...com>

    On 4 Cze, 08:54, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    > Wpierw Ci wezwie do usuni cia braku.

    > Wynika wprost z przepisu - w pozwie trzeba poda adres zamieszkania
    > (kropka).

    > Pow d te mo e, pomijaj c ten niuans, e adres zameldowania, a adres
    > zamieszkania, to mog by dwie r ne sprawy.

    czy jeśli pozwany jest z tego samego miasta to mogę pójść do urzędu
    miasta i tam ustalić? czy to jakaś baza centralna jest?
    zależałoby mi uzyskać adres pozwanego w poniedziałek, właściwie to
    mogę tez pojechać do wawy (chociaz troche kosztowne) jeśli tam jest
    biuro adresowe.

  • 6. Data: 2011-06-04 07:29:01
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-06-04 09:08, filo geneza pisze:

    > czy jeśli pozwany jest z tego samego miasta to mogę pójść do urzędu
    > miasta i tam ustalić? czy to jakaś baza centralna jest?

    http://www.mswia.gov.pl/portal/pl/381/32/#udost%C4%9
    9pnianie%20danych

    > zależałoby mi uzyskać adres pozwanego w poniedziałek, właściwie to

    I może jeszcze nakaz do środy? Tak, to tylko w T-mobile ;)

    --
    Liwiusz

  • 7. Data: 2011-06-04 08:49:41
    Od: filo geneza <f...@g...com>

    On 4 Cze, 09:29, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

> [...]
    9pnianie%20danych

    > I mo e jeszcze nakaz do rody? Tak, to tylko w T-mobile ;)

    Dziekuję za link,

    wynika z niego, że jest sens udawać się do urzedu gminy dopiero gdy
    sąd wezwie do uzupełnienia braków - interes prawny

    Obecnie mógłbym pójść z niezłożonym pozwem, w którym jest wolne
    miejsce na adres

  • 8. Data: 2011-06-04 08:53:09
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "filo geneza" <f...@g...com> napisał

    > Dziekuję za link,
    > wynika z niego, że jest sens udawać się do urzedu gminy dopiero gdy
    > sąd wezwie do uzupełnienia braków - interes prawny

    Tak

    > Obecnie mógłbym pójść z niezłożonym pozwem, w którym jest wolne
    > miejsce na adres

    Nie
    Znaczy pójść możesz, ale nic nie wskórasz.

  • 9. Data: 2011-06-04 09:00:59
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-06-04 10:49, filo geneza pisze:

> [...]
    > sąd wezwie do uzupełnienia braków - interes prawny
    >
    > Obecnie mógłbym pójść z niezłożonym pozwem, w którym jest wolne

    cytat:

    przykłady dokumentów potwierdzających interes prawny:
    wezwanie sądowe, wezwanie komornicze, dokumenty potwierdzające
    zobowiązanie osoby, której dane mają być udostępnione wobec
    wnioskującego o udostępnienie danych (np. kopie umów, wezwań do zapłaty,
    faktur, wyroków sądowych itp.)

    --
    Liwiusz

  • 10. Data: 2011-06-04 09:19:42
    Od: filo geneza <f...@g...com>

    On 4 Cze, 11:00, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    %99pnianie%20danych

    > cytat:
    >
    > przyk ady dokument w potwierdzaj cych interes prawny:
    > wezwanie s dowe, wezwanie komornicze, dokumenty potwierdzaj ce
    > zobowi zanie osoby, kt rej dane maj by udost pnione wobec
    > wnioskuj cego o udost pnienie danych (np. kopie um w, wezwa do zap aty,
    > faktur, wyrok w s dowych itp.)

    pozew jest bardziej skomplikowany niżby wynikający z takich
    dokumentów...
    dotyczy kwestii braku informacji na stronie BIP jak w poście:
    https://groups.google.com/group/pl.soc.prawo/browse_
    thread/thread/8776fa34cf5990ff?hl=pl#