  • Data: 2008-11-20 15:25:33
    Temat: Re: wzor umowy o prace z czlonkiem zarzadu
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Thu, 20 Nov 2008 01:58:31 -0800 (PST), lifeline napisał(a):

    > witam, tak google moim przyjacielem :)
    > pozwoliłem sobie zapłacić i ściągnąć taką umowe przed napisaniem postu
    > na grupach ale zapewniam , że nie różnia się one niczym od
    > standardowej umowy o prace, stąd ponawiam moje pytanie.

    W zasadzie minimum w umowie o pracę jakie ma być określa kodeks pracy.
    W umowie można zawrzeć różne warunki, postanowienia, aby tylko były zgodne
    z ogólnie obowiązującym prawem.
    Widziałem wiele umów. Pracodawcy zawierają w umowie różne klauzule np.
    - zakaz używania firmowych telefonów do rozmów prywatnych
    - postanowienie, że wszystkie rozmowy z telefonów firmowych są nagrywane i
    okresowo odsłuchiwane, a jednocześnie pracodawca gwarantuje poufność treści
    rozmów, jeśli okaże się, że rozmowa nie wygląda na służbową
    - klauzule o nie wykorzystywaniu internetu do celów prywatnych;
    - zakaz konkurencji, zakaz prowadzenia działalności gospodarczej na własny
    rachunek, zakaz posiadania udziałów w spółkach prowadzących podobną
    działalność, zakaz zasiadania w radach nadzorczych, zarządu itd.
    - nakaz informowania o chęci spędzenia urlopu poza granicami kraju (nie
    dotyczy UE)

    i wiele innych zakazów i nakazów

    tylko, czy tak obwarowaną umowę ktoś podpisze ?? a jeśli podpisze, to w
    rubryce wynagrodzenie zażąda kwoty 6-cyfrowej...

    kwestia złożona

    rozumiem, że łatwiej jest zobaczyć gotowy wzór, ale osobiście odradzam
    korzystanie z wzorców, bo może się okazać, że posiadają nieścisłości
    prawne, warto samemu określić czego się chce w umowie i ewentualnie
    skonsultować treść z prawnikiem...

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    Koleje Mazowieckie galeria Bombardier http://foto,3mam.net