  • Data: 2004-02-03 21:35:22
    Temat: Re: wstęp od 21 lat
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Bartek Gliniecki" <e...@n...pl> napisał w wiadomości
    news:bvp2do$bl$1@news.onet.pl...

    W ten sposób dyskusję możemy prowadzić bez końca. Ja wskazałem Ci przepis
    karny zabraniający bezpodstawnej odmowy świadczenia usługi / sprzedaży
    rzeczy przez firmę. Wskaż mi podstawę prawną do wprowadzenia ograniczenia
    klientów powyżej 21 lat. I umówmy się, ze to ma być przepis prawa, a nie
    jakieś tam wywody na temat swobody zawierania umów.

    Dla przykładu: Ustawa zabrania sprzedaży papierosów i alkoholu nieletnim.
    Zabrania sprzedaży petard, ale nie pamiętam granicy wieku. Zabrania
    sprzedaży broni osobie nie posiadającej stosownego wymaganego prawem
    zezwolenia. Zabrania wykonywania przerwania ciąży bez stosownej procedury.
    Istnieje przepis prawny zabraniający hurtowni alkoholu sprzedaży alkoholu
    podmiotowi nie posiadającemu zezwolenia na sprzedaż alkoholu. Cały stos
    przepisów ograniczających sprzedaż niektórych wyrobów, jak materiały
    wybuchowe, leki, preparaty chemiczne. Jest wiele innych przypadków
    uzasadniających odmowę sprzedaży lub świadczenia usługi, jak choćby
    wynikające z kodeksu cywilnego podejrzenie, że nie otrzyma się zapłaty.
    Ale to wszystko wynika z przepisów prawa.

    Dla wieku musiał by być również zakaz wynikający z ustawy albo delegacja
    ustawowa dla właściciela do ustanowienia takiego warunku świadczenia
    usług. Znajdź ją, bo być może istnieje, tylko ja jej nie znam. Na Twoją
    prywatną opinię, że właściciel sklepu jest właścicielem i ma prawo robić
    co mu się żywnie podoba raczej przed sądem się powołać nie można.