  • Data: 2010-04-03 15:33:26
    Temat: Re: wspolnoty ze wspolwlasnoscia
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 03-04-2010 17:10, Marek pisze:
    > Jest co prawda wyszczególnione w ustawie o własności lokali, nabycie
    > nieruchomosci przekracza zwykły zarząd i do tego jest potrzebna uchwała,
    > jednak z tego przepisu nie wynika, że wspólnota będzie wpisana jako
    > właściciel w KW.

    Dla Ciebie nie wynika, bo umiesz czytać gazety, ale nie ustawy. Skoro to
    wspólnota decyduje o nabyciu (dla siebie) nieruchomości, to kto ma być
    wpisany do KW? Stowarzyszenie Pingwinów Karłowatych z Antarktydy?

    > służy wspólnocie czyli ogółowi właścicieli, a każdy właściciel lokalu ma
    > prawo współdziałania w zarządzie nieruchomością wspólną i weźmie taki i
    > sam obkosi bo powie ze bedzie taniej niz obcemu płacić :-)

    A może (w świetle prawa) poużywać sobie do koszenia własnego ogródka czy
    nie?

    > A dlaczego kto pierwszy zarezerwował? Może lepiej temu kto więcej
    > zapłaci?

    Rozumiesz na czym polega współwłasność? Jak jest się współwłaścicielem
    to można korzystać z rzeczy tak samo jak inni współwłaściciele, byle
    sobie nie przeszkadzać wzajemnie. Poczytaj Kodeks cywilny.

    > Dla mnie to to samo.

    Przykro mi.

    > Mogę cofnąć ale nadwyżkę opłat i to natychmiast i bez dyskusji.

    A cofnij całą opłatę, którą zrobiłeś. Gdyby to było konto, którego
    jesteś współwłaścicielem to nie byłoby problemu. Ale to jest konto
    wspólnoty. Jest problem? Jest różnica?

    > Ogólnie to mi się nie podoba taka interpretacja wspólnoty mieszkaniowej
    > bo jest zbyt "spółdzielcza".

    Nie piszę tak, żeby Ci się podobało, tylko tak jak jest.

    --
    .B:artek.