  • Data: 2003-04-27 13:25:59
    Temat: Re: weksel
    Od: "Konrad vel Legislator" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > 2. Dłużnik jest kompletnie niewypłacalny, więc gościu sprzedaje Ci
    bezwartościowy
    > świstek papieru za 10 tys. złotych.

    Ale jest cos takiego jak zwrotne poszukiwanie i jezeli rzeczywiscie
    wystawca nie zaplaci to (Art. 43): Posiadacz wekslu może wykonywać
    zwrotne poszukiwanie przeciw indosantom, wystawcy,
    tudzież innym dłużnikom wekslowym: po terminie płatności, jeżeli zapłata nie
    nastąpiła;

    Po prostu gosc, ktory Ci sprzeda ten weksel tez bedzie odpowiadal za
    zaplate.

    Oczywiscie moze sa jakies wyjatki itp - radze przeczytac ustawe, bo ja w
    szczegoly nie wchodzilem.

    Konrad