  • Data: 2011-03-11 01:15:59
    Temat: Re: uprawnienia windykatora
    Od: Marcin Balcerzak <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 10 Mar 2011 22:57:08 +0100, Animka wrote:

    > http://interia360.pl/artykul/procedury-postepowania-
    z-firmami-windykacyjnymi,42668

    W tym linku kilkakrotnie powtórzono bardzo subiektywne stwierdzenie, że
    firmy windykacyjne nie działają zgodnie z interesem społecznym. Otóż ja się
    z tym nie zgadzam, gdyż (bardzo) często działają. Zakonotuj sobie: pożyczki
    się spłaca. A prawo nadmiernie chroniące przestępców i kulawo działający
    wymiar sprawiedliwości nie stanowią w moim odczuciu uzasadnienia do
    jakiegoś bredzenia, typu "[firmy windykacyjne] z punktu widzenia moralnego
    nie są wierzycielami". Po odkupieniu długu od kogoś, komu się po prostu nie
    chce szarpać przez 100 lat na kolejnych rozprawach - są. Nawet jeśli
    mieszać w to moralność.

    PS: Mam dziwne wrażenie, że autor artykułu należy do osób tego typu, które
    lubią się np. wprowadzić z malutkim dzieckiem do wynajmowanego w Polsce
    mieszkania (nie posiadając własnego lokum) na początku zimy, przestać
    płacić czynsz i z uśmiechem na buzi wyjaśnić zrozpaczonemu właścicielowi co
    sobie może.

    --
    Marcin Balcerzak