  • Data: 2005-03-31 19:47:18
    Temat: Re: sprzedaz urlopu
    Od: "PawelT" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "pawelo" <p...@m...pl> napisał w wiadomości
    news:d2h8pe$ooh$1@news.onet.pl...
    > Na poczatek witam serdecznie.
    >
    > Chce swojemu pracodawcy sprzedac 10 dni mojego urlopu za ubiegly rok.
    > Nie wykozystalem i nie wykozystam go bo sie zwalniam.
    > W jaki sposob obliczyc kwotę , ktorą powinien mi zaplacic za te wolne dni?
    >
    > Pozdrawiam i dziekuje za pomoc
    > Paweł

    Witam
    Mam wrażenie, że nie ma tu miejsca na targi (Kodeks Pracy):

    Art. 168. [Urlop niewykorzystany] Urlopu niewykorzystanego w terminie
    ustalonym zgodnie z art. 163 należy pracownikowi udzielić najpóźniej do
    końca pierwszego kwartału następnego roku kalendarzowego;
    nie dotyczy to części urlopu udzielanego zgodnie z art. 167 2.
    Art. 169. (skreślony).
    Art. 170. (skreślony).
    Art. 171. [Ekwiwalent pieniężny] § 1. W przypadku niewykorzystania
    przysługującego urlopu w całości lub w części z powodu rozwiązania lub
    wygaśnięcia stosunku pracy pracownikowi przysługuje ekwiwalent pieniężny.
    § 2. (uchylony).
    § 3. Pracodawca nie ma obowiązku wypłacenia ekwiwalentu pieniężnego, o
    którym mowa w § 1, w przypadku gdy strony postanowią o wykorzystaniu urlopu
    w czasie pozostawania pracownika w stosunku pracy na podstawie kolejnej
    umowy o pracę zawartej z tym samym pracodawcą bezpośrednio po rozwiązaniu
    lub wygaśnięciu poprzedniej umowy o pracę z tym pracodawcą.
    Art. 172. [Wynagrodzenie za czas urlopu] Za czas urlopu pracownikowi
    przysługuje wynagrodzenie, jakie by otrzymał, gdyby w tym czasie pracował.
    Zmienne składniki wynagrodzenia mogą być obliczane na podstawie przeciętnego
    wynagrodzenia z okresu 3 miesięcy poprzedzających miesiąc rozpoczęcia
    urlopu; w przypadkach znacznego wahania wysokości wynagrodzenia okres ten
    może być przedłużony do 12 miesięcy.

    Pozdrawiam
    PawelT