    From: "M" <t...@c...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: rozwód
    Date: 5 May 2004 21:34:48 +0200

    > Użytkownik "t...@p...onet.pl" <t...@c...onet.pl> napisał w
    > wiadomości news:0aac.00000367.40993635@newsgate.onet.pl...

    > Skąd Sąd wie, jaki jest adres zamieszkania ? Skora ja sam nie wiem gdzie
    > żona jest dokładnie ?
    >
    > Jędrek

    Sąd będzie wiedział o ile podasz ten adres w pozwie a podanie go jest Twoim
    obowiązkiem - zob art 126 kpc. Jeżeli podasz tylko adres zameldowania, pod
    ktorym to adresem Twoja zona faktycznie nie mieszka, to sad najpierw sprobuje
    tam jej doreczyc odpis pozwu, a jak to sie nie uda (bo przeciez jej tam nie
    ma) to moze Cie wezwac do uzupelnienia braku formalnego w postaci
    nieprawidlowego adresu. Bedziesz mial na to uzupelnienie 7 dni - po
    bezskutecznym uplywie sad (a wlasciwie przewodniczacy) zwroci Ci pozew i
    bedzie po zabawie. Wiec ostatecznie lepiej zebys poznal ten adres juz teraz -
    przeciez musisz miec z nia jakis kontakt, sprobuj sie dowiedziec tego.

    Ewentualnie mozliwe jest jeszcze ustanowienie kuratora do doreczen dla Twojej
    zony - moze to miec miejsce na Twoj wniosek. Ale, o ile sie orientuje, to Ci
    sprawy nie ulatwi, bo puki Twoja zona sie nie zglosi, to sprawa nie moze byc
    rozstrzygnieta. Choc wiem ze istnieje jakas mozliwosc orzeczenia
    rozwodu "jednostronnego", tj. bez faktycznego udzialu drugiej strony - ale nie
    wiem nic wiecej na ten temat.