  • Data: 2003-09-19 06:17:42
    Temat: Re: rozsyłanie wirusów
    Od: Maria Ossowska <m...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Paweł wrote:

    > W dniu dzisiejszym w ciągu 4 godzin otrzymałem 81 maili zawierających
    > wirusa ( Win32:Swen<Wrm>). Maile te wysyłane były z Polski, z kilku
    > adresów i podszywały się pod oficjalne komunikaty Microsoftu ( z logo i
    > typową budową/ grafiką oficjalnej strony MS) zachęcającej do dokonania
    > up-date'u Windowsów.

    Ja też dostałam taką informację. Najbardziej rozbawiła mnie formuła "thank
    you for using Microsoft products" - używam linuxa ;)

    > Czy jest możliwość prawnej akcji przeciwko autorowi tych maili i co
    > radzicie robić?

    Napisać do gościa, od którego dostałeś wiadomość, że najprawdopodobniej jego
    komputer jest zainfekowany wirusem i poprosić, żeby przeskanował dysk
    programem antywirusowym. Możesz też napisać do swojego administratora, żeby
    zainstalował filtr na serwerze, co byś więcej takich wiadomości nie
    otrzymywał ;)

    Pozdrawiam,
    Marysia