  • Data: 2003-01-14 13:36:49
    Temat: Re: pytanie związane zRe: Co moze kanar ?
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > no i z jednej strony nigdy nie kupuję wtedy biletu(bo przewoźn
    > ik nie dotrzymał postanowień własnego regulaminu), ale zawsze mam dylemat
    > , a co gdy kontrol?. czy jest to jasna sprawa?. w końcu w regulaminie stoi
    > ylko o "ulgowych". czy jeżeli są 2 typy ulgowych, to czy kierowca ma obo
    > wiązek posiadania obu typów, czy tylko takich jakie mu się akurat nawiną?.
    >
    > co sądzisz o tym jako przestawiciel "drugiej strony mocy?"

    Trudno mi się wypowiadac w sprawie przepisów obowiązujących w komunikacji
    MPK Lublin, bo ich zwyczajnie nie znam (podobnie jak ich regulaminu
    kontroli). Proponuję dokładnie przeanalizować regulamin - jeśli nie ma w
    nim, tak jak u nas, zapisu, ze "Brak biletów u kierowcy nie zwalnia
    pasażera z odpowiedzialności...." i nie ma zastrzeżenia, że sprzedaż biletów
    przez kierowce jest jedynie swego rodzaju rozszerzeniem sieci stacjonarnej i
    nie jest obligatoryjna, to teoretycznie wydaje mi się, że możesz w
    opisywanych wyzej sytuacjach jechać bez biletu.
    Pamiętaj jednak, że obowiazek zapatrzenia się w stosowne bilety ciąży na
    Tobie, a nie na kierowcy, więc powinieneś podjąć wszelkie działania
    zmierzające do zakupu biletu (jeśli nie ma u kierowcy to chociaż od innego
    pasażera). W przypadku gdy wlasciwego biletu nie zdobędziesz, najlepiej
    chyba będzie wysiąść na najbliższym przystanku i udać się do kiosku, albo
    ostatecznie nabyć bilet droższy.

    pdr
    Olo