  • Data: 2012-02-17 18:21:49
    Temat: Re: pytanie od informatyków - prawa do kodu od wykonawcy
    Od: "Massai" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    lamia wrote:

    > "Massai" <t...@w...pl> wrote in message
    > eeee..... czyli co - przerabiamy coś do czego ma prawa drugi podmiot
    > ? i co wtedy z efektem przeróbek? twórca wersji pierwotnej będzie
    > miał prawa do tego... ? Wyjaśnij proszę. (- załóżmy tu że efektnie
    > ma być sprzedawany.

    Prosto - jeśli w licencji masz zawarte prawo do dokonywania przeróbek
    softu i jego późniejszego używania w postaci przerobionej - jesteś
    kryty.
    Mozesz dopisać, zmienić itd. O ile oczywiście zadbasz o to żeby mieć
    prawo wykorzystywania tych nowych fragmentów kodu (od tego drugiego
    dostawcy usług, który przerabia).

    I powtórzę - trochę to jest głupie.
    Kupuję sobie płytę z muzyką, i co, nie mam prawa zrobić miksa z
    utworów, po kawałku z każdego, i sobie go słuchać w domu?

    > Możliwość sprzedaży jest odrębym pytaniem - tu rozumiem że
    > przeniesienie pełnego prawa jest wymagane (i wystarczające?))

    Nie jest wystarczające (i de facto nie jest konieczne, ale to
    "strzegół", bo można podpisać tylko umowę na handlowanie tym softem). W
    takiej sytuacji musisz zadbać o to żeby kupić także prawa majątkowe do
    utworów zależnych, czyli tych "wersji przerobionych".

    Przeczytaj to, bardzo prosto jest to opisane:
    http://prawo-autorskie.wieszjak.pl/ochrona-praw-twor
    cy/100586,Prawa-auto
    rskie-zalezne.html

    Albo tu:
    http://www.itlaw.pl/?q=content/%E2%80%9Ena-dobre-i-z
    %C5%82e%E2%80%9D-z-d
    ostawc%C4%85-oprogramowania-czyli-problem-uzale%C5%B
    Cnienia-od-producent
    a-oprogram

    Pamiętając oczywiście że kupując prawa autorskie musisz wymienić na
    jakich polach eksploatacji kupujesz. Wymienić, nie "na wszelkich
    polach", tylko lista pełna.

    --
    Pozdro
    Massai