  • Data: 2006-04-04 18:24:57
    Temat: Re: przepisy drogowe- wpychanie sie miedzy auta.
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    Pawel wrote:
    > Witam
    > Czy miedzy dwa rzedy aut stojących na światłach - na skrzyzowaniu -
    > mozna wjechać motocyklem zeby nie stać w korku - jeżeli jest
    > sporomiejsca ? ( zakładam trzy mozliwosci- po lewej stronie
    > samochodów, po miedzy dwa rzedy lub po prawej)

    Oczywiście. Co nie jest zabronione - jest dozwolone. Jedyne "haczyki" to
    najechanie na ciągłą linię lub przekroczenie linii zatrzmania, ale z
    reguły można tak się wcisnąć, że taka 'wpadka' nie grozi ;)

    > Czasami ustawiają sie dwa rzedy aut (jedni prosto - drudzy w prawo ( w
    > wypadku korków) w miejsch gdzie nie ma wymalowanych dwóch pasów- (
    > takie ułatwianie sobie zycia)- Czy to jest legalne ?
    > Czy moge ich jeszcze wyprzedać, skoro sie zmieszcze- Bo skoro dwa
    > rzedy aut sie mieszą a ja motorem moge zrobić jakby trzeci.. :) ?

    Jak stoją to nie wyprzedzasz tylko omijasz. A'propos omijania -
    zasadniczo można się jeszcze czepnąć omijania z lewej pojazdu
    sygnalizującego zamiar skrętu w lewo (i odwrotnie) ale to już bardzo
    upierdliwy formalizm.