    From: "JarekT" <t...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: przekręty pracodawcy
    Date: Sat, 4 May 2002 16:53:39 +0200

    Witam
    Z zainteresowaniem śledziłem ten wątek, pozwolę więc sobie dorzucić swoje
    trzy grosze.

    - Twój pracodawca jest oczywiście nieuczciwy skoro zamieszcza w umowie
    fałszywe dane.

    - Nie wszyscy tzw. pracodawcy są gnojami. Przez ostatnie ok. 10 lat
    spotkałem się z jednym, a być może nawet z DWOMA (!!!), którzy na to miano
    nie do końca zasługiwali.

    - IMHO pracodawca, jak sama nazwa wskazuje, "daje pracę". Ty wykonujesz
    pracę odbierania telefonów i pracę tę dajesz komuś, kto ją bierze (jak sama
    nazwa wskazuje - pracobiorca). Dlatego na logikę to Ty jesteś pracodawcą.
    Zresztą branie i dawanie kojarzy mi się z jakąś darmochą, no ale to już mój
    problem ;))

    - Bufonom reprezentującym pogląd, że: "jak ci się nie podoba, to możesz tam
    nie pracować" najlepiej nic nie odpowiadać, ale jeśli już trzeba, to
    najlepiej tak: jak się nie podoba, to nie ma przymusu prowadzenia DG i
    zatrudniania ludzi. I tyle. I na drzewo. Buraku.

    - Jeśli nie jesteś w sytuacji przymusowej, to zrób tak, jak radzi w tym
    wątku Tomasz Bednarz - słusznie gość prawi. Nie zapominaj też o
    możliwościach jakie w tym względzie daje Internet - potężne medium.

    - Jeśli jednak jesteś w sytaucji przymusowej, to wiem jak się czujesz. Ale i
    na to jest rada. Na razie rób, czego od Ciebie oczekuje zatrudniający (d.
    pracodawca - sic!), ale cały czas szukaj innej posady. Jak już uda Ci się
    zabezpieczyć sobie podstawy utrzymania - zmień robotę i dowal ch**om z całej
    posiadanej artylerii. Wiedz, że tzw. szef najgorzej znosi, jak go zgnoisz i
    ośmieszysz przy innych podwładnych (to czasem bardziej boli od kontroli
    NIK). Potem każdy uśmiech pracownika ma dla frajera podtekst...

    - Pamiętaj, że zatrudniający jest a priori na pozycji mocniejszej niż Ty -
    szczególnie w kontekście aktualnej sytuacji na rynku pracy. Dlatego zawsze
    staraj się w nowej firmie zabezpieczać od samego początku na wszelkie
    sposoby. A najpotężniejszą bronią jest informacja...

    - Ja sam stosuję od lat z powodzeniem "teorię dwóch firm", tzn. staram się,
    aby środki na utrzymanie moje i mojej rodziny nie pochodziły z jednego
    źródła. Dzięki temu, jeśli w jednym zakładzie pracy coś "nie gra" to nie
    muszę kłaść uszu w obawie o pracę - zawsze przetrwamy z jednej pensji, a w
    międzyczasie znajdzie się kolejny pracobiorca. Zresztą jak dotąd sytuację
    tego typu miałem raz - i wygrałem, wierz mi.

    Pozdrawiam i życzę wszelkiego powodzenia

    --
    Jarek GG 3177036